To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - KSIĘGA PYTAŃ I ODPOWIEDZI - MITSUMANIAKI - MMC

Hubeeert - 11-11-2007, 15:01

Założę się z przedmówcami o co chcą, że dobrze poprowadzony serwis przy dilerze nie dośc, że jest w stanie przyciągnąć Klientów pogwarancyjnych ale również konkurować z warsztatami prywatnymi.
saphire - 11-11-2007, 15:30

O ile jeszcze w tych ASO będą kumaci mechanicy :badgrin:
Hubeeert - 11-11-2007, 15:35

saphire :roll:
Hubeeert napisał/a:
dobrze poprowadzony serwis przy dilerze


Może przestańcie kopać?

saphire - 11-11-2007, 15:48

Fakt, Hubeeert ma rację, nie kopie się leżącego.
Hubeeert - 11-11-2007, 16:08

A zamiast tego proponowałbym jakieś konstruktywne i niewyssane z palca propozycje :?:

Hmmm :?:

saphire - 11-11-2007, 16:38

Hubeeert skoro masa prywatnych warsztatów skutecznie działa na tym rynku i ceny za robociznę mają całkiem sensowne to znaczy że można i im się to opłaca. Skoro sporo sklepów i sprzedawców ma ori części (już nie wspomnę o zamiennikach) w cenach sensownych i dramatycznie niższych niż ASO to znaczy że można i się im to ciągle opłaca. Co tu więcej pisać. Jeśli takie zabójcze marże na części narzuca MMC to robią sobie samobója. Skoro mają problemy z ich dealerami, sprzedażą i serwisem i generalnie ,,psują im markę i opinię'' to na miejscu MMC zrobił bym fabryczne salony i serwisy pod egidą MMC z rozsądnymi cenami za robociznę i części i wysoką jakością i poziomem usług i niech się zrobi konkurencja tak pod względem cen jak i jakości. Skoro nawet sieci komórkowe tak robią to jakiś sens w tym jest. Czemu generalna opinia o Toyocie jest tak dobra? Przecież nie tylko dlatego że ponoć na gwarancyjnych przeglądach cichcem wymieniają zużyte części tylko także dla tego że mają kumatych i dobrze wyszkolonych mechaników, mają centralną bazę informacji o swoich autach ich przeglądach naprawach itp. itd. Dużo by pisać - nie prościej korzystać z dobrych i lepszych wzorców?
Hubeeert - 11-11-2007, 16:47

saphire napisał/a:
skoro masa prywatnych warsztatów skutecznie działa na tym rynku i ceny za robociznę mają całkiem sensowne to znaczy że można i im się to opłaca

Tak. Bo na przykład ich warsztat może przypominać ruderę po wybuchu bomby. Bo nie muszą kupować specjalnych narzędzi, komputerów serwisowych, oprogramowania itd. Bo nie muszą spełniać standardów.
saphire napisał/a:
Skoro sporo sklepów i sprzedawców ma ori części (już nie wspomnę o zamiennikach) w cenach sensownych i dramatycznie niższych niż ASO to znaczy że można i się im to ciągle opłaca.

Tu byłbym ostrożny. Oprócz części przywożonych z Niemiec są również części z tzw "lewego obrotu". No comments.
saphire napisał/a:
Jeśli takie zabójcze marże na części narzuca MMC to robią sobie samobója. Skoro mają problemy z ich dealerami, sprzedażą i serwisem i generalnie ,,psują im markę i opinię'' to na miejscu MMC zrobił bym fabryczne salony i serwisy pod egidą MMC z rozsądnymi cenami za robociznę i części i wysoką jakością i poziomem usług i niech się zrobi konkurencja tak pod względem cen jak i jakości.
Wiesz - większość marek tzw europejskich dązy do przejęcia salonów. Czy przez to jest lepiej? Poczytaj forum choćby VW.
saphire napisał/a:
Czemu generalna opinia o Toyocie jest tak dobra
No sam się zastanawiam po lekturze forum Toyoty.
saphire napisał/a:
Przecież nie tylko dlatego że ponoć na gwarancyjnych przeglądach cichcem wymieniają zużyte części
A świstak siedzi i zawija. Jasne - wszędzie i każdemu. A poza tym robienie tego po cichu oznacza, że ten co nie jedzie na przegląd jeździ z wadliwą częścią. Tak źle i tak niedobrze.
saphire napisał/a:
także dla tego że mają kumatych i dobrze wyszkolonych mechaników,
Heh a wiesz o czym piszesz - forum Toyota polecam.

saphire napisał/a:
nie prościej korzystać z dobrych i lepszych wzorców?
Prościej. W Polsce się to powoli zmienia. Zobaczymy. Tzn czas pokaże.
Anonymous - 11-11-2007, 17:05

Cytat:
proponowałbym jakieś konstruktywne i niewyssane z palca propozycje

Może to nie będą konkretne propozycje ale kilka sugestii.
Kiedyś była taka kalkulacja: dobry warsztat utrzyma się z tego, co robi (teraz też się utrzyma...) ale brak mu luźnej kasy na większe inwestycje; ale jak dodamy do warsztatu salon to on (ten salon) zarobi na inwestycje i firma będzie się rozwijać.
Chyba coś w tym jest bo kilka salonów od tego czasu powstało.

A czemu narzekamy? Bo ktoś zapomniał, że interesu nie prowadzi się przez rok, pięć lat ani nawet dziesięć. Takie przedsięwzięcie powinno być zaplanowane w dłuższym horyzoncie: przecież klientów każdy dorabia się latami, później musi ich dopieszczać - przecież mają zmieniać samochód na nowszy model a nie zmieniać markę - efekty są widoczne po latach.
Ale jeżeli inwestycja jest krótkoterminowa to możemy walnąć ceny z kapelusza; nachapać się już a potem... inny interes.
Przecież klient MUSI w okresie gwarancji przeglądy robić w autoryzowanej stacji. Ale jak zobaczy ceny to po gwarancji nie wróci.
Ceny są elementem owego dopieszczania. Robocizna 150,- zł/ h? Ok ale jak są efekty (mechanik kumaty, czasy rozsadne). Mechanik idzie na swoje (albo wyjeżdża do Irlandii) bo mało zarabia? Aaaa tu cię mam... To skąd taka stawka? ...[patrz wyżej-nachapać?]
Ceny części - kosmiczne. Tu nie ok. Przecież wszyscy wiemy, że każda marka korzysta z niezależnych producentów podzespołów, którzy już bez logo (np. Mitsu, Toyoty) oferują te same części taniej. I to nie są żadne podróby! Powiesz ale ci producenci są na Dalekim Wschodzie a transport kosztuje.... I skłamiesz bo Chiny też są tam i w kazdym supermarkecie można zobaczyć ile kosztuje transport ...

Podobno Niemcy kupują czasem samochody w Polsce (w sensie ichni dealerzy). A u nas? Hi hi.... ci w Warszawce żyją wyalienowani całkiem i nie wierzą w istnienie bytów zwanych brokerami. Bo jak tłumaczyć niechęć dealera do sprowadzenia auta w kolorze innym niż na stoku MMC? Z tego co się orientuję wszystkich dealerów Mitsu w Polsce.

Może powiem po polsku: marża jest ok ale haracz (na którymś forum napisałem ile dealer wołał za nakrętkę do kół 12x1,5) nie. I o ile to się nie zmieni to po gwarancji będę omijać serwis wielkim łukiem. Mało tego: po tejże gwarancji wymienię samochód na nowy poza polską dystrybucją do czego jako obywatel UE będę mieć pełne prawo.

saphire - 11-11-2007, 17:09

Oj wiadomo, że na każdym forum ludzie psioczą. Na każdą markę. Tak jest i tak będzie.

Pierwsza firma która zrobi porządek w tej dziedzinie i wystąpi z sensownymi cenami za części i naprawy i będzie solidnie to realizować w dobrej jakości to zawojuje nasz rynek i jak sądzę nie tylko nasz.

Czy trzeba aż tak rżnąć klientów na kasie? Nie lepiej zarobić na skali i mieć sytych i zadowolonych klientów? Przecież jeden niezadowolony tak potrafi zepsuć opinię marce że nawet 10 zadowolonych tego nie naprawi.

Wracając do narzędzi specjalistycznych - niech zrobią ich ceny sensownymi a nie np. kilkadziesiąt tysięcy za durnego MUT'a który imho nie powinien kosztować więcej jak prosty pecet - tak w ogóle niech na peceta zrobią soft i będzie 100x taniej. Sami dyktują takie ceny na wszystko a potem jęczą że rynek mizerny i że nie ma chętnych dilerów by otwierać kolejne salony. Pfff..... to jakaś paranoja.

Anonymous - 11-11-2007, 17:52

Nawet jakby ceny spadly o 50% i tak bedzie dalej psioczenie. To jest zamkniete kolo. Wcale nie bronie MMC ale tak jest w kazdej marce.
Anonymous - 11-11-2007, 18:05

Cytat:
Nawet jakby ceny spadly o 50% i tak bedzie dalej psioczenie. To jest zamkniete koło.


chyba nie o to tu chodzi bo czesci mitsu kupywane w niemczech sa tansze i to sopro niz w polsce w tym chyba jest problem, wiadomo kazdy decydujac sie na marke zdaje sobie sprawe z cen czesci (podobnie jak np. z ubezpiczeniem).
ale problem polega na tym ze niemcy maja czesci duzo taniej niz polacy.
np. audi ma identyczne ceny w polsce jak i w niemczech.

arekp - 11-11-2007, 18:21

Hubeeert napisał/a:
A zamiast tego proponowałbym jakieś konstruktywne i niewyssane z palca propozycje :?:


Prosze bardzo, moje spotkanie z lokalnym NOWYM dealerem i ASO na temat wspolpracy z naszym klubem skonczyla sie tekstem, ktory mnie powalil.

Zacznijmy od tego, ze moje spotkanie bylo zorganizowane za posrednictwem Adama z MMC, wiec nie przyszedlem sobie do salonu jako pierwszy lepszy ludek.

Spotkanie zapowiadalo sie bardzo obiecujaco, czlowiek z ktorym Adam mnie skontaktowal przyjal mnie bardzo sympatycznie juz podczas pierwszej rozmowy telefonicznej.

Spotkanie osobiste w salonie z nim + z jego szefem rozwialo wszystkie moje nadzieje na dobre zycie z Dealerem.

Moja propozycja dla nich byla prosta: oni daja upust na robocizne dla Klubowiczow a my bedziemy do nich jezdzic.

Odpowiedz: "Nasi mechanicy nie pracuja za darmo, nie mozemy dac upustu".


Moze jakies Wasze wnioski?

Hubeeert - 11-11-2007, 18:39

arekp napisał/a:
Moze jakies Wasze wnioski?

Może gdyby w to włączyło się odgórnie MMC Car Poland i pomyślało nad jakimś programem lojalnościowym czy czymś w tym rodzaju?

To już bardziej piłka do Adama - ale jak dilerzy i MMC chce mieć udział w rynku aut pogwarancyjnych bardziej znaczący niż do tej pory to takie kroki są nieuchronne.

Anonymous - 11-11-2007, 18:42

Cytat:
Moze jakies Wasze wnioski?


arekp napisał/a:
"Nasi mechanicy nie pracuja za darmo, nie mozemy dac upustu".


pewnie pracuja z min krajowe i jak jeszcze im obetna pensje pojada naprawiac auta do UK i Irlandii.
a szef serwisu musi za cos zyc, godnie :)

arekp - 11-11-2007, 18:48

Hubeeert napisał/a:
arekp napisał/a:
Moze jakies Wasze wnioski?

Może gdyby w to włączyło się odgórnie MMC Car Poland i pomyślało nad jakimś programem lojalnościowym czy czymś w tym rodzaju?

To już bardziej piłka do Adama - ale jak dilerzy i MMC chce mieć udział w rynku aut pogwarancyjnych bardziej znaczący niż do tej pory to takie kroki są nieuchronne.


Dodam kolejna drobnostke ze spotkania. Dotyczyla mojej wstepnej propozycji udzialu Dealera w organizacji zlotu ogolnopolskiego w Szczecinie. W przyszlym roku Bemo Motors ma wybudowac w Szczecinie duzy salon czteromarkowy ... zasugerowalem, ze zlot ogolnopolski i ogolnie naglosnienie tego w mediach mogloby byc dla nich niezla promocja.

Odpowiedz? A prosze bardzo, cos w stylu: "My potrzebujemy klientow na nowe samochody".

Oni chetnie wezma udzial w zlocie ... jako uczestnicy a nie wspolorganizatorzy.


ps. jak dolozycie do tego wpadki salonu i serwisu o ktorych od czasu do czasu pisze Rafal, ogolny brak w miescie jakiejkolwiek promocji nowego salonu ktory jest umiejscowiony na zadupiu (zeby do niego trafic trzeba na prawde chciec - zwlaszcza, ze po drodze jest duza reklama 'serwisu Mitsubishi', ktory tak na prawde jest bylym dealerem miskow a obecnie sprzedaja Subaru i przy okazji serwisuja miski) to bedziecie mieli ogolny wglad w sytuacje w Szczecinie. I nie mam tu zalu do MMC ... tylko do dealera, ktory wiedzac ze Marka zostala praktycznie pogrzebana przez dwoch bylych dealerow w zaden sposob sie nie stara - ocenione oczami potencjalnego klienta serwisu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group