[02-06]Lancer CS0 - Problemy z klimatyzacją...
krzychu - 11-06-2018, 22:03
Zestaw grzechotek, płaskich, oczkowych, nastawne, trochę chemii... Tak to niewiele więcej się mi w mieszkaniu mieści... Na biegu będzie zablokowany silnik ale pewnie może ślizgnąć? Gdzie są te podkładki skoro nie trzeba ściągać koła pasowego i nie ruszać paska?
robertdg - 11-06-2018, 23:14
Blokada silnika nic nie pomoze bo tarcza która jest na komresorze kreci sie swobodnie , znajduje sie po jej srodku centralnie nakretka lub sruba już nei pamietam, jak nalozysz klucz to kreci sie calosc bez oporu, trzeba tarcze zablokowac w taki sposób aby nie uszkodzic jej elementów sprezystych, odkrecic srube/nakretke, wysunac tarcze reka, bez uzycia narzedzi takich jak srubokret, etc - oan musi swobodnie zejsc z wieloklina, na jej czopie albo wałku bedzie znajdowac sie podkladka, po jej demontazu jak zalozysz tarcze i dokrecisz trzeba sprawdzic czy szczelina nie jest za mała, bo jak bedzie za mala to uklad nie bedzie sie rozprzegal i cisnienie pusci z dymem kompresor lub inne elementy ukladu
krzychu - 12-06-2018, 08:36
A jakiś pomysł jak/czym to zablokować?
robertdg - 12-06-2018, 09:23
Tasma do filtra po obwodzie, niektórzy bolkuja srunbokretem (jezeli tarcza jest z wystajacymi trzema tłumikami) - ale trzeba byc ostroznym
Hornet - 12-06-2018, 16:28
Zna ktoś może wymiary tej oryginalnej podkładki? Nie mogę jej znaleźć na żadnych schematach. Chciałbym sobie przygotować cieńsze zamienniki, żeby załatwić sprawę za jednym podejściem. "Zwykła" podkładka będzie dobra, czy trzeba jakąś specjalną - niemagnetyczną?
krzychu - 12-06-2018, 18:07
Rozumiem, że ta regulacja to podkładką nr 6?
Pomiar pod napięciem z akumulatora?
Dzisiaj zerknąłem pod maskę i miejsca tam nie za wiele
No i byłem popatrzeć drugi raz, od góry nie ma szans tego zrobić.
No i proszę:
https://www.youtube.com/watch?v=xbMHP1-tHyM
[ Dodano: 16-06-2018, 17:50 ]
Zrobione. U mnie szczelina wynosił około 0,55mm. Wjechałem na drewniane najazd, parę spinek od osłony silnika. Klucz 14 oczkowy odgięty, śrubokrętem przyblokowałem za wystające elementy, odkręciło się bez problemu. Sprzęgło zeszło bez problemu. Wyciągnąłem podkładkę o wymiarach 0,6mm grubości, średnica wewnętrzna 10mm, zewnętrzna, 14mm. Założyłem, postępując jak na filmiku sprawdziłem czy nie obciera, zakręciłem zmierzyłem 0,25mm (pomimo tego że 0,55mm - 0,6mm = -0,05mm). Odpaliłem ani nie drgnęło więc luz ma.
15 minut robot jak się ma wszystko pod ręką.
remi - 08-07-2018, 19:07
Dzisiaj wywaliłem podkładkę na sprzęgle klimy. Do dyspozycji miałem kanał, wszystko zrobiłem przy okazji wymiany oleju. Najpierw ściągnąłem jedną osłonę pod autem z lewej strony. Śrubokrętem zablokowałem koło (o te wystające trzy okrągłe rzeczy), odkręciłem fajkowym kluczem śrubę w środku. Wszystko pięknie ręcznie zeszło, wywaliłem podkładkę, potem wszystko poskładałem. Zobaczę czy będzie działało w upały. Ogólnie łatwa robota, bez kanału od strony koła też da radę dojść.
Szczelina przed robotą 0,8, po robocie 0,4.
Hornet - 11-08-2018, 12:09
U mnie też nie ma już podkładki i jak na razie wszystko działa jak należy. Ok 1h roboty pod blokiem - dojście po zdjęciu koła jest wystarczające. Nakrętka odkręciłem grzechotką, kółko od sprężarki zablokowałem kluczem z rączką w kształcie "T". Najwięcej czasu zajmuje poskładanie plastików (a jak się zapomni o "wewnętrznym" rzędzie spinek, to trzeba robić 2 razy ).
MitsuGo - 27-04-2019, 14:12
Szczelina to chyba ta przerwa oznaczona czerwoną strzałką, u mnie ok. 1mm, klima nie działa.
Po włączeniu na kokpicie klimatyzacji automatycznej kontrolka w pokrętle daje znać o załączeniu, wentylator klimy zaczyna pracować ale zasprzęglik stoi w miejscu a koło pasowe się obraca.
Podejrzewam, że może to być słynna podkładka, jednak chciałbym sprawdzić elektrycznie cewkę zanim ruszę mechanikę.
Czy masa cewki jest na obudowie sprężarki ? Gdzie dokładnie wchodzi plus gdyż widzę różne wtyczki na sprężarce.
Bizi78 - 27-04-2019, 23:31
MitsuGo napisał/a: | Szczelina to chyba ta przerwa oznaczona czerwoną strzałką, u mnie ok. 1mm, klima nie działa. |
Manual chyba przewiduję 0.3-0.5mm.
MitsuGo - 28-04-2019, 00:46
Być może, nie znalazlem tego w manualu. Miałem nadzieję, że usunięcie podkładki pomoże ale mimo widocznego od razu zmniejszenia przerwy
zasprzęglik nadal nie jest przyciągany i nie kręci się wraz z kołem pasowym po załączeniu klimy.
Po obserwacji obwodu i pomiarach V i Ω wygląda na to, że jednak uszkodziła się cewka sprzęgiełka w sprężarce.
Napięcie do wtyczki dochodzi ale sam obwód cewki ma przerwę
kuba!!! - 25-04-2023, 20:32
Panowie odkopie kotleta. Przerwa 0.8mm czy mogę wyjść wszystkie podkładki dystansowe? Jak przerwa po takim zabiegu będzie nadal ponad 0.5 to sprzęgło do wymiany?
Krzyzak - 26-04-2023, 06:35
Możesz wyjąć wszystkie podkładki. I tak - sprzęgło się zużywa, ściera, z czasem nawet warto wymienić. Ostatnio kupowałem cały komplet (elektromagnes, koło pasowe, tarcza) za nieco ponad 200zł (do mazdy) także cena przystępna.
kuba!!! - 26-04-2023, 07:08
Dzięki w weekend wyjmę ta podkładkę dystansową, jak elektro magnes działa i koło pasowe ok to wymienić tylko samo tarcze sprzęgła?
Krzyzak - 26-04-2023, 13:38
Zobacz jakie to ma pokłady rdzy - zrobisz jak uważasz, pamiętaj że samo sprzęgło też możesz od wewnątrz liznąć (mam na myśli element przylegający do wałka od wewnątrz) i tym samym zmniejszyć odległość a jak przesadzisz to zawsze dać podkładkę
Ale sam zobacz jak nowe elementy wyglądają:
|
|
|