To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

bbandi - 02-12-2011, 09:15

Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem :) .
komarsnk - 02-12-2011, 11:20

bbandi napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem :) .

Ja też tak mam i jakoś mi to nie przeszkadza. Przynajmniej silnik się nie telepie jak działa w swoich książkowych obrotach jałowych ;)

polaff - 02-12-2011, 15:26

Owczar prosileś bym nagrał drgania... nie wiem jak to zrobić. Udało mi sie tak:

http://youtu.be/tWF00mM8tQ0

nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza. Jenak na całym nadwoziu wyraźnie czuć drgania. Czasami jest spokój, ale rzadko.

Jeśli chodzi o dynamikę to jest mniej więcej tak:
http://youtu.be/KJ-mtwnOM5I >>> pedał gazu wciśnięty aż do guzika od kick down tak by skrzynia nie zrzucila biegu. Nie wiem czy to prawidłowa reakcja na gaz czy powinien szybciej przyśpieszać, ale wydaje mi się że powinno być dużo lepiej - coś zamula.

Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak:
http://youtu.be/II8OvyaALVE

fj_mike - 02-12-2011, 16:49

polaff napisał/a:
Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak:

Dobrze idzie.

polaff napisał/a:
nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza.

Mój robi tak samo ;)
Ale ja mam świeczki do wymiany.

polaff - 02-12-2011, 18:02

tak tylko, że mój zachowuje się jak by nie dopił - tak go telepie...
Owczar - 02-12-2011, 20:05

Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty.
polaff - 02-12-2011, 22:57

Owczar napisał/a:
Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty.
więc może to powód drgań.
a co z wkręcaniem się pod obciążeniem chodzi mi szczególnie o elastyczność a nie o start z v=0 km/h.

Owczar - 03-12-2011, 00:02

Nie wiem na jakim biegu było to wkręcanie, ale ogólnie bez redukcji to nie ma rewelacji w tym silniku. Ja z reguły zbijam w dół.
polaff - 03-12-2011, 05:31

to była trójka. Sęk w tym, że ta skrzynia nie zawsze chce zredukować, a kręcenie silnika do 6000rpm przy każdym wyprzedzaniu raczej nie wróży mu długiego życia...
Owczar - 03-12-2011, 14:15

Ciężko oceniać na oko. Trzeba by zrobić pomiar i porównać z kimś.
Przemi80 - 12-12-2011, 11:49

Witam! Co do wolnych obrotow to u mnie zaraz po odpaleniu jest 2tys.i dosc spory kawalek trzeba przejechac aby spadly do 600-700.W czym problem? czy to tak ma byc?
JayChyl - 04-01-2012, 22:50

Owczar napisał/a:
Błąd przepływomierza mógł być chwilowy. W takich wypadkach resetuje się błąd i jeździ. Dopiero gdy się powtarza, to się wymienia przepływkę.

Na początek proponowałbym czyszczenie przepustnicy i krokowca (jest na dole przepustnicy, nie z boku, ale często mylony z czujnikiem TPS-tego nie ruszaj pod żadnym pozorem), reset ECU, a potem programowanie ECU według procedury:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

Swoją drogą to V6 ma na wolnych obrotach bodajże 600-650 rpm, więc te 850 było sporo za dużo.

Sprawdź także działanie linki od gazu. Powinna mieć delikatny luz. Ja robię te procedurę inaczej. Gaszę rozgrzany silnik (silnik podczas jazdy nagrzewa się dużo szybciej), odłączam klemę masową na kilkanaście sekund, a potem podłączam, odpalam i zostawiam na 7-10 min bez dotykania gazu. Klima i inne odbiorniki wyłączone. Potem gaszę i odpalam ze wszystkimi włączonymi odbiornikami i klimą. W takich temp ustaw temp na 32, włącz "ogrzewanie" przedniej szyby i włącz klimę. Inaczej będzie się wyłączała co chwilę, a tak jest szansa że będzie działała cały czas. Obieg powietrza na zewnętrzny.


Pozwolę sobie zapytać. W ten sposób nauczymy rozgrzany silnik wolnych obrotów. A zimny? nie trzeba?

Ja zrobiłem jak wskazał Swinks_uk i jest dobrze póki co. Najpierw na zimnym postał z 10 minut na N na wolnych i się "rozgrzewał", a potem na ciepłym na N z 15minut. Na ciepłym i zimnym pierwsze 10 minut bez żadnych odbiorników (wyłączyłem nawet światła wewn, zewn, nawiew, klimę - wszystko co się dało wyłączyć). Kolejne 5 minut postał na N po włączeniu wszystkiego na full - klimy, nawiewu na full, wszelkich możliwych świateł (oprócz długich), podgrzewania - wszystkiego co się da itp. Wszystko po resecie ecu oczywiście.

Jak na razie wszystko ok. Uczę skrzynię jak ma się zachowywać, czyli butujemy :D

adt81 - 29-01-2012, 21:35

Podepnę się pod temat bo od jakiegoś czasu pojawił się u mnie podobny problem. Jak zatrzymuję się np. na światłach, skrzynia oczywiście w położeniu D, noga na hamulcu i silnik na postoju nieprzyjemnie zaczyna buczeć i wpada w wibracje odczuwalne na kierownicy. Wystarczy delikatnie podnieść obroty i jest ok ale jak spadną do nominalnych to znowu to samo. Odpada raczej od razu kwestia zbyt niskich obrotów bo wczoraj czyściłem przepustnicę, krokowy i odpinałem akumulator więc obroty póki co są podniesione ale zawsze na D na postoju buczy w kabinie i wpada w wibracje. Na pozostałych pozycjach dźwigni jest ok tylko na D jest problem. Świece i przewody wymienione tak około 6 miesięcy temu a problem pojawił się tak mniej więcej dwa miesiące temu. Coś się przestawiło czy to może sprawka skrzyni ?
polaff - 29-01-2012, 21:41

u mnie zaczęło się identycznie.

Teraz już lipa jest większa.
W tym tygodniu prawdopodobnie będę podmieniał aparat zapłonowy więc cociaż jedno się wyjaśni.

adt81 - 29-01-2012, 21:46

Ja jeszcze aparatu nie dotykałem więc może to jest dobry trop - chciałem wczoraj go ściągnąć ale było już późno i nie chciałem na szybko się za to zabierać - chociaż nie bardzo wiem co mógłbym tam zrobić. Napisz jak podmiana przyniesie jakieś pozytywne rezultaty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group