To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy

kungfumiszcz - 18-12-2009, 17:38

Cytat:
Zbyt długie czekanie nie jest dobre bo świece stygną.


niekoniecznie, galant daje bardzo dlugo napiecie do swiec, ostatnio przy robieniu alternatora mechanik podpial zarowke do listwy zasilajacej swieczki i czekalismy az zgasnie. grzeja sie dluzej niz w niemcach i tak dlugo jak w starych francuzach (w koncu francuski ten dieselek).

robertdg - 18-12-2009, 17:51

kungfumiszcz napisał/a:
w koncu francuski ten dieselek
wielokrotnie było juz pisane ze ten silnik jest rodzimej produkcji i nie był zapozyczony od francuzów.
Sadeek - 18-12-2009, 19:24

Panowie mialem przed chwila dosc dziwna sytuacje. Mialem mala misje na miescie i musialem szybko podjechac Galancikiem przekrecam zaplon i... rozrusznik sie obkrecal... Raz zakrecil i puszczal. Dodam ze na termometrze pokazywalo -11 i za ktoryms razem odpalil na szczescie. Po rozgrzaniu silnika problem zniknol, co moze byc tego powodem?
Andrew - 18-12-2009, 19:38

Automat lub bendiks w rozruszniku...
robertdg - 18-12-2009, 19:40

Sadeek, ma sie rozumiec ze rozrusznik obrócil kolem zamachowym i zeskoczyl? jezeli tak to wyglada jakby automat siadl i nie byl w stanie przytrzymac wybitego bendixa, albo tez bendix sie konczy.
Sadeek - 19-12-2009, 11:27

Dokladnie, zakrecil raz i zeskakiwal, po rozgrzaniu nie ma tego problemu, ciekawe czy dzisiaj tez tak bedzie... jeszcze zimniej niz wczoraj :P

A automat i bendix bedzie pasowac od 2.5 benzyny?

Constans - 19-12-2009, 23:15
Temat postu: Świeczki
Dziś, drugi dzień z kolei Miś nie chciał zapalić. Temperatura jak w całym kraju: -12. Akuku naładowany, kręcił żwawo. Oczywiście do czasu :) W końcu się wypróżnił, więc podłączyłem prostownik i zacząłem węszyć. Zwaliłem listwę zasilającą świeczki i zacząłem zasilać je bezpośrednio z klem, zakładając na kabel miernik cęgowy. Okazało się, że jedna w ogóle nie bierze prądu. Pozostałe startują od 18A i zmniejszają pobór tak do 8-10A. Myślicie, że awaria jednej świeczki powoduje takie problemy? Zamówiłem chwilowo jedną sztukę chyba made in poland. Nie chcę przed świętami wydawać 480zł za komplet oryginalnych.
Damooo - 20-12-2009, 00:05

sprwadz jeszcze czy po przekręceniu zapłonu jest napięcie na listwie od świec , ewentualnie sprawdz jeszcze bezpiecznik przy klemie + ten w czarnej puszce być może sie przepalił . Swiece trzeba grzać ok 10 sekund !! nie patrz nakontrolke bo ona jest mylna :rolleyes: mój nie palił i okazało sie że bezpiecznik trak-szlafil :rolleyes:
Constans - 20-12-2009, 09:52

A nie nie. To jest sprawdzone :) Na listwie pojawia się pełne aku.
sampler - 20-12-2009, 09:59
Temat postu: Re: Świeczki
Constans napisał/a:
Dziś, drugi dzień z kolei Miś nie chciał zapalić. Temperatura jak w całym kraju: -12. Akuku naładowany, kręcił żwawo. Oczywiście do czasu :) W końcu się wypróżnił, więc podłączyłem prostownik i zacząłem węszyć. Zwaliłem listwę zasilającą świeczki i zacząłem zasilać je bezpośrednio z klem, zakładając na kabel miernik cęgowy. Okazało się, że jedna w ogóle nie bierze prądu. Pozostałe startują od 18A i zmniejszają pobór tak do 8-10A. Myślicie, że awaria jednej świeczki powoduje takie problemy? Zamówiłem chwilowo jedną sztukę chyba made in poland. Nie chcę przed świętami wydawać 480zł za komplet oryginalnych.


Tak z przepalona jedna swieca beda ogromne problemy z odpaleniem. Pamietaj tez ze zamiennik musi miec takie same parametry tj napiecie i czas nagrzewania.

Nev-X - 20-12-2009, 10:19

Damooo napisał/a:
Swiece trzeba grzać ok 10 sekund !! nie patrz nakontrolke bo ona jest mylna

Czyli w końcu jak jest z tymi świecami ? Grzejemy je aż zgaśnie kontrolka czy dłużej ? :roll:

Andrew - 20-12-2009, 10:26

Nev-X, kontrolka gaśnie szybciej, jak się wsłuchasz, to słychać chwilę później tyknięcie przekaźnika i wtedy najlepiej uruchamiać silnik...
Nev-X - 20-12-2009, 12:36

No właśnie się wsłuchuje i u mnie jest to pyknięcie razem z gaśnięciem kontrolki, chyba że jak kontrolka gaśnie to również jest taki dźwięk. Dzisiaj sprawdzę jak będę odpalał :)
yam1530 - 20-12-2009, 14:03

Witam
U mnie przy -18 ropa troszkę zgęstniała i musiałem kilka razy startować .Czy odrobina denaturatu pomoże czy może zaszkodzi?
Constans napisał/a:
Nie chcę przed świętami wydawać 480zł za komplet oryginalnych.

Ja mam 4 nowe świece firmy FAI made in EU :) 35zł za sztukę.Jeżeli tylko jedna nie grzeje to wymień tylko jedną. Nowa czy stara świeca grzeje tak samo jesli jest sprawna.

Constans - 20-12-2009, 16:37

yam1530 napisał/a:
Jeżeli tylko jedna nie grzeje to wymień tylko jedną. Nowa czy stara świeca grzeje tak samo jesli jest sprawna.


Tak zrobię. Świeczka jest zamówiona i będzie do odbioru we wtorek. Mam nadzieję, że w ciągu doby znajdę czas na wymianę. Tak nawiasem: dostanę może z nową świeczką nakrętkę do skręcenia z listwą? Stara mi zwiała w śnieg. Nie chciało mi się nurkować pod samochód.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group