[97-04]Galant EAxA/W - Znika plyn z chlodnicy
robertdg - 12-04-2010, 22:12
Owczar, podstawa są wymiary radiatora, jak się nie myle diesel ma wymiary w granicach 375x745x25 lub 375x720x26, EA2x i EA5x z katalogu wynika ze ma podobne wymiary radiatora, czyli teoretycznie wychodzi na to, że względem wymiarów radiatora powinno byc to samo, jednakże ważne są też odpływy z rdzeni.
Owczar - 12-04-2010, 22:19
Robert, wiem o tym, ale według katalogu numery do diesla i 2,5, przed liftem ze skrzynią manualną są takie same.
Lysy - 15-04-2010, 15:11
Witam ponownie, jak juz wczesniej pisalem mam problem z spadkiem płynu w zbiorniczku wyrownawczym. Jednak co mnie dziwi to brak jakiejkolwiek plamy pod samochodem. Czego to moze byc winana.pzdr!
Owczar - 15-04-2010, 15:14
Lysy, to pytanie już padało nie raz. Przejrzyj temat od początku i znajdziesz wszystkie możliwe przyczyny.
Remik - 20-04-2010, 12:53
Przewertowałem ten temat w te i nazat i nie znalazłem a pewnie jest więc może ktoś mnie naprowadzi albo odpowie. Moje pytanie: ile powinno być płynu w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym i na ciepłym silniku? U mnie jak jest zimny to zbiornik jest pusty. Jak się zagrzeje to płynu potrafi być do połowy zbiorniczka. Wskazówka jest ok - nie przekracza połowy skali. A jak powinno być "według książki"? Z góry dziękuje za pomoc.
Owczar - 20-04-2010, 12:56
Remik, na rozgrzanym powinno być maks, na zimnym w połowie skali. Uzupełnij płyn w zbiorniczku do maks, gdy silnik będzie rozgrzany.
Remik - 20-04-2010, 12:59
Dzięki Owczar:)
A jaka jest pojemność układu chłodzenia? 5l czy więcej? (To już ostatnie pytanie:))
Owczar - 20-04-2010, 13:07
7 litrów łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym (0,65l).
Polecam na wolne wieczory lekturę:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18224
robertdg - 20-04-2010, 13:08
6 litrów silniki benzynowe
8 litrow silnik diesla
Tyle podaje Manual
Owczar - 20-04-2010, 13:12
Tak podaje instrukcja obsługi:
A service manual 6 litrów dla benzyny i 8 dla diesla. Nie wiem skąd ta rozbieżność.
robertdg - 20-04-2010, 13:35
Może w benzyniakach nie wzieli pod uwage pojemności zbiorniczka wyrównawczego, oto dowód z Manuala:
swinks_UK - 20-04-2010, 13:56
A nie przypadkiem chłodzenia turbiny w dieslu? Linie do turbinki też maja swoja pojemność.
Owczar - 20-04-2010, 14:02
W dieslu oba źródła podają tak samo. Jest rozbieżność jeśli chodzi o benzynę
swinks_UK - 20-04-2010, 14:49
No to w takim razie róznica w pojemości chłodnicy. Z tego co pamiętam chłodnica do 4G63 ma 17mm grubości, chłodnica do 4G64 GDI i 6A13 ma 26mm grubości. Jest jeszcze róznica w pojemności chłodnic w zależności, czy automatic czy manual.
Owczar - 05-07-2010, 13:55
U mnie znikający płyn dał się mocno zauważyć:
Przy dużych prędkościach następuje wyrzucenie płynu przez zbiorniczek, co w konsekwencji doprowadza do wzrostu temp silnika. Problem pojawia się po dłuższej jeździe z prędkościami pow 140/150 km/h( nie w PL). Pod górki nic się nie dzieje. Po takiej jeździe widać wyraźny ubytek płynu, oraz widać że płyn ucieka przez wężyk przelewowy. Optymistyczna wersja to korek który trzymał za małe ciśnienie i płyn wyrzucało do zbiorniczka. Zwiększyłem troszkę ciśnienie poprzez dogięcie blaszek w korku. Póki co nie wyrzuciło do zbiorniczka ani grama, ale jazda była już z mniejszymi prędkościami.
Boję się czy to nie głowica lub uszczelka :/
[ Dodano: 05-09-2010, 21:46 ]
Dziś wymieniłem dwa broki w silniku. Mają wymiary 35mm i 40 mm.
|
|
|