To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak odczytać kody błędów

pompec - 28-06-2011, 12:22

Owczar napisał/a:
pompec, na forum już o tym było 100 razy


sorry, ale nie natknąłem się na taką informację...

Owczar napisał/a:
Galanty po 2 lifcie mają OBD2 i nie da się wymrugać błędów.


ale żadnych czy tylko z CE? bo jak mówiłem ABS i N migają

Owczar - 28-06-2011, 12:24

ABS i skrzynia diagnozuje się tradycyjnie i widać, że nie masz błędów.

Jeśli nie świeci Ci się CE na stałe to błędów stałych też zapewne nie ma.

pompec - 28-06-2011, 12:32

ostatnio byłem u elektryka i na kompie wyszły trzy błędy: 24 - czujnik prędkości jazdy (sygnał niezrozumiały), 31 - czujnik spalania stukowego (błędny), 61 - komunikacja z automatyczną skrzynią biegów... CE się nie zapalała na stałe... to znaczy, że te błędy były "archiwalne"... rozumiem, że jak by np. czujnik spalania stukowego był zwalony to CE by się świeciła na stałe? czy tego typu błędy kasują się klemą?
Owczar - 28-06-2011, 12:56

Wszystkie błędy CE kasują się klimą, ale te numery błędów jakieś dziwne.

Numery błędów dla OBDII są w suplemencie 2001 rok w service manualu, dział fuel. Do automata to chyba raczej MUT potrzebny, ale widać, że nie ma błędów.

pompec napisał/a:
rozumiem, że jak by np. czujnik spalania stukowego był zwalony to CE by się świeciła na stałe?


Tak, chyba, że chwilowo wyszedł poza zakres.

pompec - 28-06-2011, 14:06

Owczar napisał/a:
Wszystkie błędy CE kasują się klimą

tzn?

Owczar napisał/a:
ale te numery błędów jakieś dziwne.


może wpisał w komputer przedlifotowego Gala...

Owczar - 28-06-2011, 14:40

pompec napisał/a:
Owczar napisał/a:
Wszystkie błędy CE kasują się klimą

tzn?


Klemą miało być ;)

pompec napisał/a:
może wpisał w komputer przedlifotowego Gala...


ogólnie to ja nie wiem czym on podjechał do tego OBDII, ale ogólnie coś pomieszał. Zapytaj mar111cin jakiego programu używał do ELMA. Na forum Maretzky85 ma interfejs i bywa na spotach jeśli chcesz się podpiąć to zagadaj z nim.

pompec - 28-06-2011, 15:03

pytam o klemę, ponieważ dwa tygodnie przed podłączeniem do kompa robiłem reset przez odłączenie klemy (-)... wygląda więc, w świetle tego co powiedziałeś, że błędy były nowe... ale w takim razie dlaczego nie zapalał się CE? dziwne...
robertdg - 28-06-2011, 17:00

Błedy obd II sa 5znakowe w systemie:
X0000
Gdzie X okresla system kodów ECU/ECM, TCM, etc
0000 - numer błedu

Owczar - 28-06-2011, 17:42

ECU ma P bodajże?
mar111cin - 28-06-2011, 18:31

scanmaster ELM oraz easyobd II (jak coś ktoś by chciał, to WIĘCEJ na PW ;) )

dzisiaj przyszedł do mnie ten VAGowski kabelek, to jak będę w domu na weekend, to zobaczę czy zadziała w połączeniu z evoscanem :)

a tutaj coś więcej
P- układ napędowy

http://www.data.com.pl/2_...tyka_obd_2.html

Cooler - 29-07-2011, 17:17

Witam.
Czy dobrze odczytałem błędy? Według mnie nr. 11, 22, 23.
http://www.youtube.com/watch?v=_LTiYjoVK20

mackbeth - 29-07-2011, 18:07

Tak jest, czyli
11- Oxygen front system
22- Crank angle sensor system
23 - Camshaft position sensor.

Co do błędu 23 - przelutuj płytkę czujnika wałka, opisywane na forum..

Cooler - 30-07-2011, 12:30

Dzięki mackbeth :)
Jest możliwość, że nagle padłyby trzy czujniki jednocześnie?

robertdg - 30-07-2011, 20:04

Cooler napisał/a:
Jest możliwość, że nagle padłyby trzy czujniki jednocześnie?
Trzeba mieć naprawde duże szczęście ;-)
mackbeth - 31-07-2011, 15:06

dokładnie:) Co do lambdy - w manualu opis jak sprawdzić, rozdział 13 - FUEL po prostu woltomierzem się sprawdza. Co do reszty - spróbuj czujnik wałka przelutować luty. Ale na sam początek zacznij od sprawdzenia połączeń- może coś nie styka/przetarło się itd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group