To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

skull - 14-06-2009, 23:58

Witam Kolegów. Muszę zmienić olej przed urlopowymi wojażami, już od tego czytania głowa boli :wink: Mój GDI jest teraz zalany Elf Excellium ldx 5w40 ,i niestety spala mi olej i ubywa zawsze po dłuższych trasach. Nie wiem co teraz wybrać, myślałem o tym Motorex 10W/30 specjalnym do GDI, ale finansowo jeszcze z wysyłką nie dam rady teraz. Jaki złoty środek obrać? :idea:
mardark - 19-06-2009, 10:07

Witam.
Czytam, czytam, im więcej czytam ty większy mętlik mam.
Po krotce - misio 2.4 GDI przebieg 190tkm - jaki pleciecie olej?

tosztotomasz - 19-06-2009, 14:28

mardark napisał/a:
Witam.
Czytam, czytam, im więcej czytam ty większy mętlik mam.
Po krotce - misio 2.4 GDI przebieg 190tkm - jaki pleciecie olej?


np. TEN

Chociaż to zależy od tego co było wcześniej lane. Jeśli nie wiadomo zacząłbym od dobrego półsyntetyku, jeśli nie będzie problemów zaryzykowałbym fullsyntetyk (oczywiście jeśli Ci na tym zależy, w przeciwnym razie zostałbym na semi).

Wowik - 19-06-2009, 20:24

Posiadam GDI na oleju VALVOLINE 10W40 i jest ok.Miałem wcześniej castrol 10W40 i poraszką sie okazał.
seba77 - 19-06-2009, 20:29

Wowik napisał/a:
Posiadam GDI na oleju VALVOLINE 10W40 i jest ok


Dokładnie dzisiaj zalałem też VALVOLINE 10W40 też mam. GDI


Miałem dylemat między CASTROLEM MEGNETEC A VALVOLINE poczytałem troszke i wybtałem Valvoline jak narazie jest ok.

VALVOLINE na allegro kupiłem za 102 zł 5 litrów.

skull - 20-06-2009, 01:02

kurna a już nastawiłem się na Shell Helix Plus 10W40, ale napisaliście o tym Valvoline i znowu zaczęło się kombinowanie który lepszy :biggrin:
Hugo - 20-06-2009, 07:55

skull napisał/a:
Shell Helix Plus 10W40
Nie kupuj go. Ja go mam i popychacze stukały na zimnym i ciepłym silniku. Uciszyły się dopiero po zalaniu ceramizera.
mardark - 20-06-2009, 15:37

Misiek zalany jest shell helix plus 10w40 no i teraz przyszedł czas na wymianę oleju, a trzeba zadbać o miska aby służył dobrze i długo :) wiec trudny wybór jest.
skull - 20-06-2009, 15:47

Hugo napisał/a:
skull napisał/a:
Shell Helix Plus 10W40
Nie kupuj go. Ja go mam i popychacze stukały na zimnym i ciepłym silniku. Uciszyły się dopiero po zalaniu ceramizera.

To teraz już całkiem nie wiem co mam zalać :?

Redlucas - 20-06-2009, 23:41

Shella faktycznie nie polecam także w każdej odmianie. Koledzy z Wielkopolski słyszeli jakie cykanie dieslowskie miałem w aucie po wymianie na 5W40 tejże marki.
Anonymous - 21-06-2009, 19:32

Nie wiem czy mi uwierzycie ale jak zalewam Castrol Magnatec 10w40 to starcza mi do nastepnej wymiany za rok. W tym czasie zrobilem 13tys i zadnego dolewania i zadnych stuków. Aha olej oryginalny niemiecki w bankach 5 litrowych :)
robertdg - 21-06-2009, 21:10

Witam

Zakupiłem niedawno w Niemczech Gala Sport Edition wersja Sedan 2.0 Manual, trochę już porobiłem przy tym aucie (rozrząd, drążki, stabilizatory), to co na początku konieczne ale nasuwa mi sie jeden problem chciałem sie wziąść za wymiane oleju, była jednak etykieta która informuje że silnik zalany olejem ELF SPORTI TXI 15W40 wedle etykiety przejechane na tym oleju prawie 20tyś. km, więć teraz potrzebuje konkretnej podpowiedzi, czy jeżeli zaleje motor olejem Valvoline MaxLife 10W40 to czy nic sie nie stanie z silnikiem??
Dodam jeszcze ze nie jestem w stanie stwierdzić jaki olej był zalany przed elfem bo nie ma o tym jakiejkolwiek informacji, obecny przebieg auta to 172 000km, silnik suchutki, ładnie pracuje poza czasami odzywajacymi sie popychaczami chydraulicznymi, ale to przeważnie jest tak, standardowo "graja" na zimnym przez około minute potem cichna, jak sie robi krótkie odcinki przejazdowe max do 15km też graja ale jak sie robi powyzej 40km to jest cicho ale po dluższej chwili też grają, wiem że za pracę popychaczy odpowiedzialny jest olej, wiec dlatego proszę o poradę, bo nie chciałbym ich zaszlamić i wymieniać, gdyż sam ich koszt to około 1000zł

Z góry dziękuje za cierpliwość nad moja obszerną wypowiedzią i za pomoc

Hugo - 21-06-2009, 23:41

Identycznie u mnie "grały". Mam olej Shell Helix 10W 40. Dodałem ceramizer i cisza totalna. Przy kolejnej wymianie wleję pełen syntetyk Elfa 5W 40. Tobie radzę przejść na pół syntetyk 10W 40, bo niedopuszczalna jest jazda autem z hydraulicznymi regulatorami luzów zaworowych na mineralnym oleju. Jeśli przebieg jest prawdziwy to silnikowi absolutnie nic się nie stanie, powiem więcej, ucichnie jego praca znacznie. Po prostu na mineralnym oleju on się męczy.
robertdg - 22-06-2009, 20:22

Hugo napisał/a:
Identycznie u mnie "grały". Mam olej Shell Helix 10W 40. Dodałem ceramizer i cisza totalna. Przy kolejnej wymianie wleję pełen syntetyk Elfa 5W 40. Tobie radzę przejść na pół syntetyk 10W 40, bo niedopuszczalna jest jazda autem z hydraulicznymi regulatorami luzów zaworowych na mineralnym oleju. Jeśli przebieg jest prawdziwy to silnikowi absolutnie nic się nie stanie, powiem więcej, ucichnie jego praca znacznie. Po prostu na mineralnym oleju on się męczy.


U mnie sprawa wyglada tak ze nie chcialbym, a raczej wolalbym uniknac dodawania do oleju silnikowego jakichs uszlachetniaczy, a konkretniej pytanie skierowalem swoje w celu dowiedzenia sie czy olej polsyntetyczny nie pogorszy pracy, lub nie rozszczelni silnika poprzez wyplukanie nagarow jakie powstaly poprzez eksploatacje auta, oraz poprzez uzycie oleju mineralnego

Marcino - 22-06-2009, 21:53

Ja bym uważał na etykietki, mogą być błedne, tzn przebieg prawdziwy ale olej zupełnie inny. Ja jak zmieniałem olej na mobil to gościu mi dał inną etykietę właśnie bo miałem swój olej..:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group