[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2
Hubiii_GW - 13-09-2010, 15:06
ok dzieki chlopaki za podpowiedz
postaram sie szybko zrobic zakupy i jakos to ogarnąć ( zabudowe )
motke - 19-11-2010, 11:31
Hubiii_GW napisał/a: | ok dzieki chlopaki za podpowiedz
postaram sie szybko zrobic zakupy i jakos to ogarnąć ( zabudowe ) |
i co ogarnąłeś już temat?
Qbaku - 27-12-2010, 15:13
Witam wszystkich,
Czy ktoś próbował podłączyć Miśka ( 2.5 EA5A rok 99') do komputera za pomocą kabla ELM327?
Obecnie na allegro dostępny jest taki kabel w wersji 1.4a i według wystawiających pasuje on do Galanta. Chciałbym się upewnić czy będzie działał zanim coś takiego zakupie.
spown - 27-12-2010, 20:49
do '98 nie idzie
Anonymous - 30-12-2010, 10:56
Kolega l_i_p_a napisał coś takiego na pw "jednego testowałem Galanta. Można było odczytać parametry silnika. Kabel możesz sobie sam zrobić. Poszukaj tematu o carismach i evoscanie. Tam masz opisane jaki kabel kupić i jak przerobić Koszt to koszt kabelka VAG kkl usb. jakiś najtańszy to 30-40 zł + plus połączenie pinu 1 i 4 kabelkiem i gotowe. Potrzeba jeszcze programu EVOSCAN "
POszperałem i znalazłem coś takiego: LINK
Co o tym myślicie?
swinks_UK - 30-12-2010, 11:39
Spokojnie możesz użyć VAG KKL. Ważne by kabel był na FTDI 232.
Zwierasz we wtyczce piny 1 i 4.
Potem pamiętaj by nie instalować driverów VAG'a. Kliknij na ignoruj. Następnie doinstaluj drivery z Evoscanu.
Możesz też użyć driverów z programu EcuFlash dla Lancera Evo. Możesz też się pobawić z innym softem: Mitsulogger.
Anonymous - 30-12-2010, 23:59
Qbaku napisał/a: | Witam wszystkich,
Czy ktoś próbował podłączyć Miśka ( 2.5 EA5A rok 99') do komputera za pomocą kabla ELM327?
Obecnie na allegro dostępny jest taki kabel w wersji 1.4a i według wystawiających pasuje on do Galanta. Chciałbym się upewnić czy będzie działał zanim coś takiego zakupie. |
Ja próbowałem ze scanmasterem i się komunikuje, jednak jestem zielony i nie wiem czy wszystkie informacje zczytuje czy tylko jakieś pobierzne (główne)
piotrkor1 - 07-03-2011, 08:54
Hubiii_GW napisał/a: | czy taka
Obrazek
wtyczka kfalifikuje sie pod evo scan ? bo dzis probowalem wymrugac bledy ( swieci mi sie check ) i po zwarciu nic sie nie dzialo poza migajacym absem , migalo cos na triptroniku , a CHeck sie ciagle swiecil
czy taki kabelek http://www.evoscan.com/ev...eflashing-cable bedzie dobry ? chcialbym jelsi to pojdzie zafundowac sobie taki zestawik + evo scan
nie mam niestety PC tylko maczka i chcialbym cos z USB
i jeszcze jedno pytanie
czy ktos moze probowal upchnac zamiast radia pc z atomem + dotykowy lcd i na stale podlaczenie do ECU przez evoscn ? takie podpiecie na stale mu nie zaszkodzi ( pytam sie bo chcialbym cos takiego sobie zrobic ) jesli oczywiscie moja fura jest kompatybilna |
Cześć czy udał ci się projekt i czy kabel jaki kupiłeś jest odpowiedni+evo skan?
mackbeth - 07-03-2011, 12:42
Ja od siebie dodam trzy grosze.. robię komputerek pokładowy do autka. Z moim udało mi się połączyć kabelkiem własnej roboty z autem i używałem EvoScan, MutMonitor, Mitsulogger i działa wszystko... teraz oprogramowuje procesor i projektują płytkę, jak się uda wszystko to zaprezentuje projekt...
Co do OBD2: pamiętajcie że to jest PROTOKÓŁ jak się komunikowac z autem: jakie dane wysłać, w jakim formacie i co jest w odpowiedzi. O ile ja się orienyuje OBD2 jako standard weszło w 2003r w europie, w USA już od 1996r. We wcześniejszych autach był protokół MUT, chociaż sama wtyczka to OBD2.
Wcześniej też byłą 12 pinowa wtyczka, a jeszcze wcześniej w autach 2 lub 3 pinowa, protokół ADLD
W autach od 2007 rok uwszedł protpokół CAN ,ale to tylko sposób jak wysyłać dane (ramki, ilosć bitów, sumy kontrolne) lecz zapytania to dalej są OBD2.
Kilka linków:
MutMonitor:
http://forums.evolutionm....-04-2009-a.html
MitsuLogger:
http://www.aktivematrix.c...egory&cat_id=13
ALDL:
http://www.aldlcable.com/
http://mmcdlogger.sourceforge.net/
http://obddiagnostics.com/obdinfo/info.html
milo - 07-03-2011, 16:10
czym najlepiej odczytać galanta bez żadnych przeróbek wiem że KTS BOSCH NIE IDZIE ELM TEZ NIE ,podobno launch ?
mackbeth - 08-03-2011, 08:11
To zależy co chcesz odczytać... jeśli jest to gal po 2003 r, to w zasadzie każdym kablem do OBD2... i programem odpowiednim. Jeśli jest starszy, to niestety tylko MUT... a jeśli jest przed 2001 lub 2000, to kody ABS i silnika wymruganiem. Okazuje się, iż w Galach niestety protokół MUT jest skomplikowany, i np. do odczytu skrzyni czy ABS błędów i podglądu na żywo urządzenie ut dynamicznie przełącza się miedzy pinami w gnieździe OBD2, np żeby odczytać ABS nadaje na pin1, a wartości odczytuje z linii K na pinie 7...
milo - 08-03-2011, 17:22
kody błędów odczytywałem przez zmostkowanie pinów w złączu obd2 ,tylko trzeba te błędy wykasować bo odłączenie klemy minusowej tylko na 3- dni spokoju i znów się pali ,dodam że galant 2001 r 2.0 td
spown - 08-03-2011, 19:00
milo napisał/a: | odłączenie klemy minusowej tylko na 3- dni spokoju i znów się pali |
To znaczy, że błędy wracają...
milo - 08-03-2011, 19:39
tak wraca jeden błąd, co 3-dzień reset i nie razi kontrolka ,będę dotąd siedział aż dojdę co to jest
mackbeth - 08-03-2011, 22:38
A jakie błędy wymrygało?
|
|
|