To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

robertdg - 02-07-2011, 19:15

Przede wszystkim różnica na średnicy tłoczka jest diametralna, poszukalbym właściwych wymiarów, kształt denka ma jedynie wpływ n pojemnośc układu, najwazniejsze to wysokość calkowita, średnica osadzenia pracy i średnica osadzenia osłony przeciwpyłowej, sprawdź czy nowy tłoczek nie podcieka.

Odpowietrzamy na krzyż na odpalonym silniku:
lewy tył, prawy przód, prawy tył, lewy przód

falko - 02-07-2011, 19:54

Dzięki za odpowiedź. Właśnie ta różnica w średnicy wzbudziła moje największe wątpliwości i co raz bardziej zastanawiam się, czy to nie główna przyczyna. Póki co nic nie przecieka ale dobra uszczelka może trzymać a ten luz 0,15 mm na obwodzie może powodować to, że tłoczek nie jest z odpowiednią siłą wypychany. Pal licho nowe tłoczki bo kosztowały grosze, ale może ktoś wie, gdzie mogę znaleźć tłoczki w oryginalnym wymiarze, tj fi 60,25 i wys. 48mm? Będę wdzięczny za podpowiedzi, pozdrawiam.
Hugo - 03-07-2011, 08:01

falko napisał/a:
gdzie mogę znaleźć tłoczki w oryginalnym wymiarze, tj fi 60,25 i wys. 48mm
www.all-parts.pl lub skontaktuj się z użytkowniekiem forum o nicku japaneze
falko - 04-07-2011, 22:33

Zamówiłem nowe tłoczki i co już gdzieś na forum się przewinęło, są to dedykowane części do Toyoty Hiace, Hi Lux i Dyna. Średnica 60,25 wysokość 48,3mm, czekam na przesyłkę a potem zobaczymy. Koszt jednej sztuki to 48zł, w serwisie 246 zł :shock: . Jak operacja się zakończy to napiszę jakie są efekty 8)
Arturro-86 - 05-07-2011, 13:05

falko napisał/a:
Zamówiłem nowe tłoczki i co już gdzieś na forum się przewinęło, są to dedykowane części do Toyoty Hiace, Hi Lux i Dyna. Średnica 60,25 wysokość 48,3mm, czekam na przesyłkę a potem zobaczymy. Koszt jednej sztuki to 48zł, w serwisie 246 zł :shock: . Jak operacja się zakończy to napiszę jakie są efekty 8)

Wie ktoś, czy wysokość tego tłoczka znacznie różni się od oryginału mitsubishi i jeśli tak, to jakie to może mieć konsekwencje na hamowanie? :roll:

marcinzam - 06-07-2011, 09:33

Sticker napisał/a:
A oto mój problem:
[url=http://images45.foto...1em.jpg]Obrazek[/URL]
Skrzywiona, przekręcona prowadnica tylnego zacisku.
Czy można to gdzieś nabyć (najlepiej na wczoraj).
Zapiekał mi się zacisk prawy. Kupując reperaturkę postanowiłem wymienić również z lewej strony. Wszystko się ładnie odkręciło, że nawet nie zwróciłem uwagi na tą skrzywioną prowadnicę. Dopiero przy składaniu i czyszczeniu prowadnicy dostrzegłem że jest krzywa.
Co mogło być przyczyną skręcenie tej prowadnicy ?


potrzebuję takie prowadnice na tył ,ale nie widzę tego w katalogu intercars

czy taki zestaw będzie pasował ?
http://sklep.intercars.co...csearch=QB1373X

Hugo - 15-09-2011, 22:51

sampler napisał/a:
Ni i przy montazu uzywamy specjalnego smaru do zaciskow ktory dalemy na boki tloczka i na koncowke cylinderka
Czy do tego nadaje się pasta do hamulcy Ate http://allegro.pl/pasta-a...1773301871.html czy nie?
Dzisiaj grzebałem przy hamulcach i zauważyłem, że tłoczki w przednich zaciskach nie pracują zbyt lekko, a do tego jeden wysuwa sie szybciej od drugiego. Więc chciałbym raz a porządnie zregenerować zaciski. Mam zapasowy komplet zacisków dwutłoczkowych i w jednym wyciągnąłem na próbę jeden tłoczek i za żadne skarby świata nie mogłem go z powrotem włożyć. Otwór w osłonie przeciwpyłowej tak się zwężył, że próbując włożyć tłoczek rozerwałem ją na strzępy. W jakiej kolejności i jak się to wszystko montuje? Rozumiem, że zestaw naprawczy zacisku przedniego (chodzi mi tylko o uszczelnienia gumowe, bo resztę już wymieniłem i to nie raz) to osłona przeciwpyłowa, uszczelka tłoczka (taki o-ring za w/w osłoną) i gumki osłonowe prowadnic? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi, bo poległem z tym tematem. W IC mają takie zestawy do dwutłoczkowych zacisków?

Tomii - 16-09-2011, 08:11

Hugo napisał/a:
W jakiej kolejności i jak się to wszystko montuje?


Hugo zestaw naprawczy firmy Seiken zacisków hamulcowych (przedlift 1 -tłoczek) przednich zawiera:
- uszczelkę tłoczka x 2
- uszczelkę zewnętrzną tłoczka (tą harmonijkę) x 2
- pierścienie rozprężne do ww uszczelki x 2
- gumki na górne prowadnice x 2
- gumki harmonijkowe osłaniające prowadnice x 4
- czerwony smar chyba do tłoczków
- biały smar chyba do prowadnic

Aby wyciągnąć tłoczek z zacisku najlepiej najpierw wyjąć pierścień rozprężny który trzymie zewnętrzną osłonę tłoczka, potem wszystko ładnie czyścisz a składając najpierw na smarze zakładasz uszczelkę tłoczka, wciskasz tłoczek do końca, dajesz jeszcze smaru na górę, zakładasz uszczelkę zewnętrzna i na końcu w nią pierścień rozprężny aby nie wypadła.

Hugo - 16-09-2011, 08:25

Dzięki Tomii. Już wiem więcej. Z tego co piszesz zestaw zawiera reperaturki na obie strony. Ja mam zaciski dwutłoczkowe i w IC znalazłem coś takiego: http://sklep.intercars.co...&wsk=O&typ=7844 Chyba to jest zestaw do mojego, ale na jedna stronę. Link nie działa, zestaw ma numer D4427.
Krzyzak - 16-09-2011, 10:06

Tomii napisał/a:
- czerwony smar chyba do tłoczków
- biały smar chyba do prowadnic

nie widziałem opisów, ale stawiam, że dokładnie odwrotnie ;)

fj_mike - 16-09-2011, 10:08

Si Hugo. Zestawy są zawsze na jeden zacisk.
http://www.seinsa.es/en/p...3.asp?Id=142701

Krzyzak - 16-09-2011, 10:09

Hubert - pomierz średnice tłoczków, bo być może będziesz musiał kupić 2 zestawy D4426 - nie pamiętam, czy właśnie tam są tłoczki 2x 35mm czy 2x43mm
fj_mike - 16-09-2011, 10:13

Krzyzak, z przodu są 43mm. Z tyłu były pojedyncze 35 i 38mm.
Tomii - 16-09-2011, 10:51

Krzyzak napisał/a:
Tomii napisał/a:
- czerwony smar chyba do tłoczków
- biały smar chyba do prowadnic

nie widziałem opisów, ale stawiam, że dokładnie odwrotnie ;)


sęk w tym że nie było opisów :|

Hugo - 16-09-2011, 13:55

Krzyzak napisał/a:
Hubert - pomierz średnice tłoczków, bo być może będziesz musiał kupić 2 zestawy D4426 - nie pamiętam, czy właśnie tam są tłoczki 2x 35mm czy 2x43mm
To pomierzę te zapasowe i te na aucie. Jeszcze nie wiem, które będę reanimował, ale chyba te zapasowe na spokojnie zrobię przed zimą i zamontuję. Boję się jeszcze tylko jednej rzeczy, mianowicie czy nie będzie problemu z odkręceniem od zacisku przewodu hydraulicznego? Nie wyglada to źle, ale nigdy nie wiadomo. Ma ktoś jakieś doświadczenie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group