To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Światła dzienne

milo - 12-03-2011, 19:20

marcinzam napisał/a:
ok ,czyli 25 od ziemi a od krawędzi ile ma być ?

[url=http://img690.images...691.jpg]Obrazek[/URL]
Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. :lol: powodzenia :lol:
marcinzam - 12-03-2011, 19:28

milo ,dzięki za wyjaśnienie :) jutro sobie pomierzę
robertdg - 12-03-2011, 20:00

marcinzam, http://www.infor.pl/dzien...-w-sprawie.html

Pozycja 18 w tabeli (trochę poniżej połowy strony)

marcinzam - 12-03-2011, 20:19

to tak jak pisał milo
Sir_Futur - 13-03-2011, 00:20

Skoro powstał ten temat, nie będę mówił, że montaż świateł dziennych jest niepotrzebny, bo o wszystkim można tak powiedzieć. Instalacja musi być tak skonstruowana, żeby światła dzienne funkcjonowały podczas gdy światła mijania są wyłączone i na odwrót.
Może się czepiam, ale jeśli czekamy na kogoś w zimowy wieczór w samochodzie i mamy zapalony silnik, żeby nie zamarnąć, światła dzienne są zapalone... To nie jest fajne. :?

Tomii - 13-03-2011, 08:49

Sir_Futur napisał/a:
Skoro powstał ten temat, nie będę mówił, że montaż świateł dziennych jest niepotrzebny, bo o wszystkim można tak powiedzieć. Instalacja musi być tak skonstruowana, żeby światła dzienne funkcjonowały podczas gdy światła mijania są wyłączone i na odwrót.
Może się czepiam, ale jeśli czekamy na kogoś w zimowy wieczór w samochodzie i mamy zapalony silnik, żeby nie zamarnąć, światła dzienne są zapalone... To nie jest fajne. :?


zawsze można włączyć światła postojowe lub zamontować dodatkowy wyłącznik lamp dziennych.

tomrom - 13-03-2011, 12:00

Ja jako świateł do jazdy dziennej używam przeciwmgielnych.

Mam zrobiony układ, który po uruchomieniu silnika włącza mi same przeciwmgielne ( ale nie świecą pełną mocą, bo to jest "skręcone" tym układzikiem).
Po włączeniu postojowych wyłączają się przeciwmgielne.
Jeśli natomiast chcę używać przeciwmgielnych to działają normalnie.

marcinzam - 13-03-2011, 12:27

niestety odległość od ziemi wynosi 20 cm


nerus - 13-03-2011, 13:04

marcinzam, a może poszukaj sobie światełek pod wymiar miejsca które zaznaczyłem na fotce,chyba by to ciekawie wyglądało :wink:

Psikus - 13-03-2011, 13:54

tomrom napisał/a:
Mam zrobiony układ, który po uruchomieniu silnika włącza mi same przeciwmgielne ( ale nie świecą pełną mocą, bo to jest "skręcone" tym układzikiem).
Po włączeniu postojowych wyłączają się przeciwmgielne.
można użyć tego układu w światłach drogowych-dla mnie ten patent jest super ale... nie ma niestety homologacji - halogeny czy drogowe maja homologacje dla halogenów/drogowych, a nie świateł dziennych. Skutkiem będzie po prostu zabrany dowód jeśli trafisz na policjanta który ma chociaż trochę pojęcia ( które mieć powinien, bo wymogi dla swiateł dziennych określa Prawo o Rruchu Drogowym a to muszą znać na pamięć :wink: )
Tomii - 13-03-2011, 15:54

Psikus napisał/a:
patent jest super ale... nie ma niestety homologacji - halogeny czy drogowe maja homologacje dla halogenów/drogowych, a nie świateł dziennych. Skutkiem będzie po prostu zabrany dowód jeśli trafisz na policjanta który ma chociaż trochę pojęcia ( które mieć powinien, bo wymogi dla swiateł dziennych określa Prawo o Rruchu Drogowym a to muszą znać na pamięć :wink: )


to samo chciałem napisać,
nerus3 niestety ciężko znaleźć tak krótkie ledy w dobrych pieniądzach z takim kątem świecenia, sam szukałem swego czasu bo myslałem właśnie o tym miejscu które wskazałeś. Niby można naciąć zderzak ale to już nie będzie to.

irekkczek - 13-03-2011, 18:55

czyli jak to jest?

nie można przerobić halogenów, żeby jeździły jako światła dzienne i drogowych? a ledy już mogą?

zastanawiałem się dużo nad przerobieniem, bo po cholere świeci mi się wszystko wewnątrz auta itd... i myślałem nad halogenami, ale czy można?

jeszcze jedno..

czy sprawdzał ktoś pobór prądu na zapalonych wszystkich światłach i przy samych ledach/lub halogenach , jaka jest różnica?

jeszcze do tomrom
jak długo już używasz przeciwmgielnych? miałeś jakieś problemy z policją?

Tomii - 13-03-2011, 19:49

irekkczek napisał/a:
czyli jak to jest?

nie można przerobić halogenów, żeby jeździły jako światła dzienne i drogowych? a ledy już mogą?

zastanawiałem się dużo nad przerobieniem, bo po cholere świeci mi się wszystko wewnątrz auta itd... i myślałem nad halogenami, ale czy można?

jeszcze jedno..

czy sprawdzał ktoś pobór prądu na zapalonych wszystkich światłach i przy samych ledach/lub halogenach , jaka jest różnica?


halogeny to są halogeny i na to mają swoją homologację. A światła do jazdy dziennej to nie koniecznie muszą być ledy przecież. Żarówkowe też są. Z tym że na kloszu jedne i drugie muszą mieć homologację "RL" - koniec kropka tak ma być.
Co do poboru prądu to szybko licząc świecąc normalne lampy w dzień (mijania) pobierasz ok 160W natomiast lampy dzienne pobierają ok 8-21W max.

a co do przeróbki lamp halogenowych czy też długich i innych kombinacji, to ktoś będzie jeżdził kilka lat bez stresu a inny juz na drugi dzień po przeróbce trafi na kontrolę policji i straci dowód rej.

sveno - 13-03-2011, 19:51

irekkczek napisał/a:
nie można przerobić halogenów, żeby jeździły jako światła dzienne i drogowych? a ledy już mogą?
dokładnie tak
irekkczek napisał/a:
zastanawiałem się dużo nad przerobieniem, bo po cholere świeci mi się wszystko wewnątrz auta itd... i myślałem nad halogenami, ale czy można?
każda ingerencja w fabryczne oświetlenie jest niedozwolona, a poza tym czy w Galantach nie jest tak, zżeby zaświecić halogeny to musisz przynajmniej postojowe mieć włączone a tym samym
irekkczek napisał/a:
świeci mi się wszystko wewnątrz auta itd..
???
irekkczek napisał/a:
czy sprawdzał ktoś pobór prądu na zapalonych wszystkich światłach i przy samych ledach/lub halogenach , jaka jest różnica?
a po co? na aukcji napisane jest ze te drogowe LEDy ciągną 2x6.5W a żarówka H7 (światła mijania) ma moc 20W jedna i to samo H3 (żarówka w przeciwmgielnych) choć nie do końca jestem pewien czy akurat 20W ale na każdej jest napisana moc pobierena, sprawdź
nerus - 13-03-2011, 20:06

Tomii napisał/a:
halogeny to są halogeny i na to mają swoją homologację. A światła do jazdy dziennej to nie koniecznie muszą być ledy przecież. Żarówkowe też są. Z tym że na kloszu jedne i drugie muszą mieć homologację "RL" - koniec kropka tak ma być.

tak jak Tomii napisał,każde światło ma swoje przeznaczenie i homologacje
tutaj masz linka do pewnego tematu http://forum.mitsumaniaki...=61055&start=30 jest tam mój post w którym umieściłem wypociny jakiegoś policjanta na temat oświetlenia w samochodzie :D
Tomii napisał/a:
niestety ciężko znaleźć tak krótkie ledy w dobrych pieniądzach z takim kątem świecenia

a mógłbys podac jaki tam wymiar wchodzi w grę :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group