To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P

wojtas - 20-07-2011, 09:02

VirMan napisał/a:
koło pasowe


Tylko je dobrze dokręć zgodnie z manualem. :idea:

VirMan - 20-07-2011, 09:36

pa36 na koło dałem - to dobry wytrzymały stop - generalnie stal jest twardsza od aluminium (sztywność o której mówisz to kwestia wykoania ramy - z aluminium można poszaleć i większa objetość i przestrzenny rozkład połączeń daje tę sztywność , ale ten sam kawałek stali i alu z rowerku wykzałby dużo większą sztywnosć i twardość stali - ona jest po prostu 3 razy gęstrza , wiec musi byc bardzo cienka żeby rower nie ważył 20 kg :) - generalnie alu tutaj będzie inaczej poddawać się drganiom - jest bardziej podatne na pochłanianie drgań dzięki rzadkiej sieci krystalicznej :) Nie jestem profesorem metalurgii , wiec nie powiem czy w 100% mam rację, choć koledzy z politechniki mi doradzili właśnie grubsze koło z alu albo oryginał.
wojtas - 20-07-2011, 10:14

Mam nadzieję że aluminium wytrzyma ścieralność paska klinowego. :?:
VirMan - 21-07-2011, 13:14

Wczoraj w nocy zamontowane i wymieniona pompka na pasek wielorowkowy :) w końcu jakoś ładniej w tamtym kawałki silnika - koło pracuje idealnie , choć wchodziło ciasno i teraz nie umiem go rozdzielić od tego od rozrządu :D - no ale spróbuję kiedyś jak bedę rozrząd zmieniał :) Kółeczko chodzi równiutko i ładnie - po >100 kilometrach nie widzę śladów ścierania więc tak źle nie bedzie - prawidłowo naciągnięty pasek nie powinien sie ślizgać i szlifować koła :) a silniczek pracuje leciutko równiej jakby :) moze to kwestia braku wibracji od zdechłego koła i nie ma skrzypienia :D jak ktoś chce mam trzy koła pasowe różnej maści i rodzaju - jedno spawane i dwa rozwarstwione - na tym moim jeszcze można jeździć bo bardzo ciasno wchodzi :D hehehe.
mmatulek - 24-07-2011, 07:27

Pytanie tylko czy alu nie zapiecze się na stalowym wale?
VirMan - 23-03-2012, 15:00

coś mi się wydaje że sie zapiecze :) jak będę zdejmował to z palnikiem :) zwłaszcza ,że trochę ciasno wchodziło.. ale teraz mam tokarkę u siebie wiec poprawię ;) ale sprawuje się idealnie na razie - muszę powymieniać świece z tyłu (nie kupowałem wtedy bo mi siedolotu nie chciało zdejmować:P ) no i popychacze z tyłu 6 szt. :) zobaczymy jaki będzie efekt. - tyle ,że trzeba będzie poczekać na kaske :P
Anonymous - 23-03-2012, 15:15

VirMan, świece jak coś to mam oryginalne do sprzedania ( w sumie 16 szt) :)
zbyszek05 - 23-03-2012, 19:42

Właśnie ...nie sztuką jest odpicować pędzlem silnik w kolorki i założyc rzeczy nie ori wcale nie piszę że gorsze a nie zrobić podstawowych rzeczy takich gdy miało się wszystko na wierzchu wyjęte , Bartku nie obraź się ale świece to podstawa i nie są drogie .A moc posprawdzamy sobie na hamowni na zlocie i zobaczymy co daje seria a co dziwne mody :finga: Pozdrawiam

Jak to mówią: jak sobie poscielesz tak się wyśpisz

VirMan - 23-03-2012, 21:21

zbyszek05, powiem tak ;) jak mi w końcu świece przyszły to wszystko miałem poskładane i nie miałem czasu , a z tyłu zostały w dobrym stanie irydówki - może trochę wyjechane , ale całkiem niezłe. to że się już kończą po 25 tys, to normalka. - wsadzę nowe i będzie super. I prawdopodobnie masz niezłe szanse wygrać na sprincie, bo masz manula, i auto bez lpg w europejskiej wersji. - chyba że zamontuję n2o w delikatnej wersji ;) :twisted:
mazda10000 - 23-03-2012, 21:55

No i tak i nie, bo z jednej strony, może faktycznie zamówione z US oryginalne koło pasowe byłoby lepsze niż to konkretne które ma VirMan, ale z drugiej strony koła z alu są też sprzedawane w stanach jako tuningowe zamienniki, które mają zmniejszyć wagę koła co ma same zalety zalety, (inną kwestią jest to że takie aluminiowe koła gorzej tłumią przeciążenia niż ori. i podobno potrafią nawet zerwać paski, ale na pewno nie w przypadku automatu). Uważam że tego typu "dziwne mody" czasem potrzebują dopracowania i nie należy ich krytykować, jeżeli coś nie do końca działa, albo spełnia swoją funkcję, to zawsze daje nam pewne doświadczenie na przyszłość, a to czasem jest warte więcej niż pieniądze.
VirMan, mam do Ciebie jedno pytanie, czy po tym czasie od kiedy jeździsz na tym aluminiowym kole pasowym odczuwasz jakąś pozytywną zmianę w pracy silnika itd.? Bo u mnie ostatnio padło koło pasowe i mam wsadzoną jakąś używkę, ale wiadomo jak to z używką i zastanawiam się między kupnem w US oryginalnego koła pasowego, a tego aluminiowego, odelżonego.

zbyszek05 - 24-03-2012, 20:58

Mazda 1000 - nie krytykuję virmana za to że założył alu koło na wał napisałem przecież że :wcale nie piszę że gorsze Napisałem że mając wszystko na wierzchu nie zrobił podstawowych rzeczy jak świece - tym bardziej że śmiga na gazie .Co do używek : dlaczego mazda 1000 uważasz że gdy zmienisz ori część używaną na alu to będzie lepiej bo wiadomo jak to z używką Założysz alu tuningowe i bedziesz miał pecha bo padnie ci np. cewka :finga:

Napiszę kolejny raz - nie ważne jest czy wkładasz używkę czy nówkę,zamiennik - ważne żebyś włożył w odpowiednim momencie - kupując jakiekolwiek auto licz się z wydatkami ,które nie zwrócą ci się przy sprzedaży - tym bardziej sigmy , której normalny człowiek nie kupi .I tutaj dam przykład : Kiedyś na allegro widziałem śliczną optycznie sigmę kombi - własciciel bywał na forum,mieliśmy spięcia / miałem nawet rację / teraz owe auto jest na allegro na części - dla mnie kompletnie zdewastowane .

Bartek dla mnie jest pozytywnie zakręconym sigmowiczem, ma fajne pomysły i czas by je realizować jednak osobiście uwazam że seria to seria by jezdzić bez usterkowo.Każda dziwna ingerencja to proszenie się o kłopoty

mazda10000 - 24-03-2012, 21:33

To może była delikatna nadinterpretacja z tym kołem... na fakt jak się ma silnik na wierzchu to świece by wypadało zmienić.
zbyszek05 napisał/a:
Założysz alu tuningowe i bedziesz miał pecha bo padnie ci np. cewka
Po pierwsze primo ( jak mawiał Ferdynand) To nie wiem czy kupię alu tuningowe czy nową taką na kształt oryginalnej, a po drugie to mogę jutro się nie obudzić i całe moje auto nigdy więcej mi się nie przyda... :) Aha słyszałem że w dość okazyjnych cenach można regenerować oryginalne koła pasowe. Czy ktoś korzystał z takiej usługi?
VirMan - 24-03-2012, 21:39

zbyszek05, jak dla mnie przeróbki działają bezproblemowo - chyba tylko fabryczne seryjne wahacze i sworznie, układ zapłonowy przegrzewający się nad wydechem , i kilka innych drobiazgów uciążliwych pada za szybko;) - wezmę się za wahacze nie jak będzie mi się nudzić ;) mazda10000, koło pasowe da się zrobić bez problemu , świetnie działa ;)
wojtas - 24-03-2012, 21:44

zbyszek05 napisał/a:
tym bardziej sigmy , której normalny człowiek nie kupi


Czuję się zaszczycony. :mrgreen:

zbyszek05 - 26-03-2012, 08:40

Proszę bardzo Wojtek :finga:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group