To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA

Lucas123w - 20-06-2014, 18:17

pablo diablo napisał/a:
Ja utrzymuje 2,4 2,5


W mieście trzymam 2,35 w trasę jak najbardziej 2,4 - 2,5.

Raz miałem wg. wlepki 2.6 i uwierzcie że tak się nie da jeździć, każda dziurka, nierówność wyczuwalna i stukot zawieszenia nie do zniesienia.

lobuzek - 20-06-2014, 22:13

Lucas123w napisał/a:
pablo diablo napisał/a:
Ja utrzymuje 2,4 2,5


W mieście trzymam 2,35 w trasę jak najbardziej 2,4 - 2,5.

Raz miałem wg. wlepki 2.6 i uwierzcie że tak się nie da jeździć, każda dziurka, nierówność wyczuwalna i stukot zawieszenia nie do zniesienia.


Tu się nie zgodzę. Z rezerwą podchodziłem do tak dużego ciśnienia zalecanego przez producenta, ale po 7000 km nie widzę problemu. Opona się nie podwija na zakrętach (czego obawiałem się po profilu 60), co do komfortu nie mam zastrzeżeń. Pamiętajcie, że opona i jej ciśnienie też jest elementem branym pod uwagę przy konstrukcji zawieszenia, więc jeśli Japończycy tak zalecają, to nie będę się kłócił. Nie jest tak, że ciśnienie producent ustala z sufitu. Profil jest na tyle wysoki by zgubić ewentualne nierówności, no jeśli ktoś wali na rympał po dziurach to żadne ciśnienie nie pomoże.

Lucas123w - 21-06-2014, 09:15

lobuzek napisał/a:
więc jeśli Japończycy tak zalecają


W 2008 i do 2010 zalecali 2.4, żeby w 2011 dobić do normy Euro 5 zwiększyli ciśnienie do 2,6, co powoduje w pewnym stopniu zmniejszenie spalania. Teraz brną w ten obłęd dalej zwiększając do 2,7. Ciekawe czy wraz z nową pseudo eko normą dojdą do 3 Barow.

lobuzek napisał/a:
no jeśli ktoś wali na rympał po dziurach to żadne ciśnienie nie pomoże.


Kolego lobuzek, nie wiem jak długo jeździsz Lancerem ale uwierz nikt z nas tu po dziurach specjalnie nie jeździ :D Moim zdaniem lepiej jest się stosować do pierwszych zaleceń producenta, niżeli do nowych które muszą tylko spełniać kolejne chore normy ekologiczne.

RalfPi - 21-06-2014, 09:27

Mam wersję z 2010 - dobiłem kiedyś do 2.6 - ale stukało jak skurczybyk.
Teraz mam 2.4 - jest dużo lepiej.

Zapytam tylko - jeżeli jadę w długą trasę w 4 osoby, to warto podpompować trochę opony?

tyku - 21-06-2014, 11:14

RalfPi napisał/a:
Zapytam tylko - jeżeli jadę w długą trasę w 4 osoby, to warto podpompować trochę opony?
- warto tak o 0,2 czyli max do 2,6.
18" YOKOHAMA Advan Sport V103 215/45R18 - ciśnienie 2,7 max 2,8. - Lato

16" Firestone Winterhawk 2 EVO 205/60 R16 92 H - ciśnienie 2,5 max 2,6 - Zima

Sprawdzane według czujników ciśnienia w oponach firmy: Steelmate TPMS TP-05 i pistoletu do pompowania kół z manometrem elektronicznym PCL Accura 1.8m DAC1C08 (ACCURA jest powszechnie akceptowany, jako najlepszy produkt do pomiaru i sprawdzania cyfrowych systemów monitorowania ciśnienia w oponach TPMS).
Ważna jest temperatura w jakiej sprawdzamy ciśnienie w oponach.

Hishi - 21-06-2014, 13:53

lobuzek napisał/a:
... Pamiętajcie, że opona i jej ciśnienie też jest elementem branym pod uwagę przy konstrukcji zawieszenia, więc jeśli Japończycy tak zalecają, to nie będę się kłócił. Nie jest tak, że ciśnienie producent ustala z sufitu. ...
Też tak uważam. Mam w kołach 2.7 i jest w porządku. Raz po zmianie kół na letnie facet przez pomyłkę napompował mi 2.4. Wydawało mi się, że samochód "grzęźnie" w asfalcie...
raqu - 21-06-2014, 17:18

ja tak samo 2,7 na yokohama, nie odczuwam zadnych stuków jak niektórzy piszą, jezdzi sie idealnie. Nie popadajmy w paranoje, kolega wyzej pisze ze pompuje do miasta 2,35 a na trase 2,4-2,5, nie sadze ze mozna odczuc roznice przy takich cisnieniach.
tyku - 04-12-2014, 10:34

lobuzek napisał/a:
Ja z kolei stosuję się do zaleceń producenta na rok modelowy 2014 i trzymam 2,7.

Ja jak zimowe opony 16" 205/60 R16 92 H - napompuję do 2,7 to się jeździć nie da, tak twardo. Max to 2,6 w sezonie zimowym.

RalfPi - 04-12-2014, 12:43

raqu napisał/a:
ja tak samo 2,7 na yokohama, nie odczuwam zadnych stuków jak niektórzy piszą, jezdzi sie idealnie. Nie popadajmy w paranoje, kolega wyzej pisze ze pompuje do miasta 2,35 a na trase 2,4-2,5, nie sadze ze mozna odczuc roznice przy takich cisnieniach.

Chyba nie można - ja miałem zawsze 2.4 (i nigdy nic nie schodziło - no może do 2.2, 2.3), a teraz mi spadło do 1.7 i się zorientowałem dopiero na wymianie opon - spalanie miałem większe jakieś 10%.

tyku - 04-12-2014, 15:12

RalfPi, Trzeba czujniki założyć. Mi jak spadnie ciśnienie do 2. 2 to się alarm od czujników włącza. :P Można ustawić wartość minimalną i maksymalną.
mjsystem - 04-12-2014, 15:27

RalfPi napisał/a:
Chyba nie można - ja miałem zawsze 2.4
Troszkę możesz podnieść. Jeśli wozisz często pełny bagażnik czy wiele osób. Spadnie na pewno spalanie i nieznacznie zużycie opon. Ale 2.7 to chyba już maksimum.
tyku napisał/a:
jak zimowe opony 16" 205/60 R16 92 H - napompuję do 2,7 to się jeździć nie da,
Zależy od opon. Na przykład Nokiany są twarde same z siebie, a Sava, Falken czy Fulda na przykład miękkie. Wtedy można więcej :wink: bez utraty komfortu.
piomic - 04-12-2014, 22:02

tyku napisał/a:
chyba że mamy napompowane azotem to temp. nie ma znaczenia.
O, fizyka gazów się zmieniła ostatnio?
Możesz wyjaśnić czym się różni azot 100% od ~70%?

tyku - 05-12-2014, 10:37

piomic napisał/a:
O, fizyka gazów się zmieniła ostatnio?
Nie znam się na fizyce. :wink:
Chodziło mi o to, że opona napompowana azotem dobrze trzyma ciśnienie, nie reaguje gwałtownym wzrostem lub spadkiem objętości na zmiany temperatury.

piomic - 05-12-2014, 15:50

tyku napisał/a:
Nie znam się na fizyce.

No widzę, nie da się ukryć.
To bełkot marketingowy sprzedawców azotu do opon, nie po to się go stosuje w wyścigach. Rozszerzalność cieplna azotu jest dokładnie taka sama jak powietrza.

Sico2 - 15-04-2015, 09:56

Tak dla przykladu innego japonskiego auta, mialem Yaris, ktora wazyla 1040kg. Obecnie Lancer wazy 1260kg. Dla Yaris zalecali 33PSI (2.3Bar), a teraz dla Lancer, ktory ma 200kg wiecej, mam pompowac az do 2.7? Moim zdaniem lekka przesada. Nawet chlopaki w warsztacie sie zdziwili, zmieniajac opony na letnie, ostatnim razem ile maja wbic w nowe opony.
Szczegolnie, iz ten sam model Lancer X, sprzed 5 lat, ma wpisane 32 PSI (rynek USA np.).

Wiec skad nagle taka roznica skoro technicznie i wagowo pojazd sie nie zmienil?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group