Nasze nieMiśki ;-) - Volvo V40
robertdg - 30-01-2010, 22:11
168.4KM to lepiej jak fabryczne 160KM no i drugi pomiar 180.4KM imponująco, ciekawe jak by w tym wypadku wyszło T4
Rafal_Szczecin - 31-01-2010, 03:57
potwierdzam, auto idzie jak przecinak, do tego, gdy podniesiemy cisnienie,to zapyla jak szalone
przy fabrycznym doladowaniu trzyma zdrowa serie, "niestety" tylko serie, bez zadnych bonusow od fabryki lecz po podniesieniu doladowania widac jaki jest efekt, bez zadnych konsekwencji , po prostu baaaaaaardzo zdrowy okaz
robertdg - 31-01-2010, 09:45
Rafal_Szczecin, ja zanim jeszcze sprzedałem swoje byłe auto, czyli zanim zakupiłem Galanta to także interesowałem sie Volvem, ale S40 T4, problem w tym był taki że jak ogladałem kilka S40 i dwie V40 to auta albo po przygodach takich że strach jeźdxić autem, albo odpalasz silnik i klekot, a facet wciska ciemnote że katalizator się rozleciał, zawieszenie w niejednym przypadku mocno wyeksploatowane, jakoś nie miałem szczęścia do znajdywania fajnych i zadbanych egzemplarzy, kumpel w Angli mieszka i kupił sobie V40 po FL ale w takim stanie ze wyglada jakby prosto spod fabryki wyszla, przebieg rzedu 30 tys mil, w niemczech na autobanie tak auto zasuwało ze az milo, takze z mojej strony gratulacje dla Matejko za świetnie utrzymany egzemplarz, życze bezawaryjności
Rafal_Szczecin - 31-01-2010, 10:47
bo Mateusz wie co kupowac
ale z galorem idzie leb w leb
gigant87 - 31-01-2010, 11:31
Rafal_Szczecin napisał/a: |
ale z galorem idzie leb w leb |
??
To mnie też zdziwiło, tak samo jak wykresy
Różnica mas, przełożeń skrzyni biegów?
Rafal_Szczecin - 31-01-2010, 12:34
gigant87 napisał/a: |
To mnie też zdziwiło, tak samo jak wykresy
Różnica mas, przełożeń skrzyni biegów? |
fakt, wykresy baaardzo zdrowo wygladaja .
masy aut takie same, co do przelozen ,nie mam pojecia.
natomiast przy starcie z zatrzymania, napewno matej bylby z przodu, i dopiero pozniej bym do niego dojechal, jak wiadomo, u niego magiczne T robi swoje, i przy 3,5krpm musi zmienic bieg, natomiast u mnie mozna krecic do 6,5-7. czyli 2x tyle co daje taki a nie inny wynik , natomiast podczas jazdy oba auta ida praktycznie rowno .
gigant87 - 31-01-2010, 12:37
Rafal_Szczecin napisał/a: | przy 3,5krpm musi zmienic bieg, |
czemu tak szybko? to nie diesel
Rafal_Szczecin - 31-01-2010, 12:38
spojrz na wykres, wiecej jak 4krpm nie ma sensu krecic .
gigant87 - 31-01-2010, 13:08
w sumie fakt,
4500 wydaje się rozsądnym max
Czyli na 5 dojdzie szybko do ok 180-190 i będzie kicha?
Matejko - 31-01-2010, 13:20
Rafal_Szczecin napisał/a: | wiecej jak 4krpm nie ma sensu krecic . |
w sumie to jest i nie ma, fakt auto jak na turbo dol ma super i do odciecia tez jedzie, ale jak zmienisz bieg przy 3500-4000 obr to wejdzie na za niskie obroty na kolejnym biegu.
Zauwazcie, ze praktycznie cala moc jest do wykorzystania od 3900 obr do 5500obr. moment troche nizej, wiec najlepszym optimum dla momentu i mocy jest wykrecenie go na kazdym biegu do 5000obr/min, co jest takze mozliwe na 4 biegu, na ktorym auto ciagnie do odciecia
gigant87 napisał/a: | Czyli na 5 dojdzie szybko do ok 180-190 i będzie kicha? |
takie predkosci to 4 bieg i jakies 5000 obr/min
gigant87 - 31-01-2010, 13:35
ile kmh ma na 5 przy 5500?
Matejko - 31-01-2010, 13:50
nie wiem, patrze wtedy na droge a nie na licznik
podejrzewam kole 200-210
jaca71 - 01-02-2010, 17:45
Rafal_Szczecin napisał/a: | spojrz na wykres, wiecej jak 4krpm nie ma sensu krecic . |
To jest jakieś horrendalne nieporozumienie? Wykres mocy wyraźnie pokazuje że trzeba go ciągnąć do 6500rpm co najmniej
Fragu - 02-02-2010, 14:56
I co tam dalej z Volvetką
Matejko - 02-02-2010, 16:23
dalej tylko TD04L-14T
|
|
|