[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Przegląd techniczny - gdzie, co i za ile ?
macadoshis - 01-12-2009, 20:13
Radassss napisał/a: | ..oczywiscie Syst S jest przeznaczony glownie do "klekotow", tym bardziej nie rozumiem po co go tak koniecznie lac do benzyny?? skoro w tej samej cenie mozna miec duzo olejow stworzony z mysla o benzynie lub jako uniwersalny spelniajace wysoki normy zarowno dla diesla i benzyny) |
Taki mi wlali według faktury u dilera na przeglądzie, a czemu taki to już nie mam pojęcia tylko twierdzili że już od roku leją Mobila do Mitsubishi.
Radassss napisał/a: |
zas trzecia sprawa to tak po co Ci 5 litrow oleju, skoro 4 w zupelnosci wystarcza...
|
Ten cytat dotyczył innego auta a mi pewno wlali z beczki.
Radassss - 02-12-2009, 08:16
nie no ja mowie ogolnie, bez osobistych wycieczek
zamieas Ci powinno byc Wam , sorry tak zabrzmialo jakbym do Ciebie konkretnie pisal
ale tak czy siak wychodzi taniej przyjechac ze swoim...
Rozumiem za to postawe serwisu, ktory woli miec jedna beczke oleju i lac go wszedzie, niz trzymac kilka i do kazdego modelu lac inny olej... z jedna eczka jest taniej, prosciej, szybciej... co nie oznacza ze lepiej...
Anonymous - 02-12-2009, 21:08
system s nie jest pełnym syntetykiem, to olej hydrokrakowany, czyli taki jak większość "syntetyków na rynku" do tego auta powinien być pełny syntetyk :)np. shell ultra extra i wiele innych........
tomekrvf - 02-12-2009, 22:20
Bastek77 napisał/a: | do tego auta powinien być pełny syntetyk |
Bastek, wcale nie musi być pełny syntetyk. Tylko w Polsce jest mania na pełne syntetyki. W Niemczech (i nie tylko) do Lancera leją 10W-40.
Anonymous - 02-12-2009, 22:38
tomekrvf napisał/a: | Bastek77 napisał/a: | do tego auta powinien być pełny syntetyk |
Bastek, wcale nie musi być pełny syntetyk. Tylko w Polsce jest mania na pełne syntetyki. W Niemczech (i nie tylko) do Lancera leją 10W-40. |
Bo Niemcy mają jeszcze przyzwyczajenie z VW 1.8 90PS
Odnośnie Mobila Sys S 5W30 - jest dobry i tani, do benzyniaka jak najbardziej się nadaje (znam ten olej)
Krzyzak - 03-12-2009, 08:35
tomekrvf napisał/a: | W Niemczech (i nie tylko) do Lancera leją 10W-40. |
a po 120 tkm jak niemiec sprzedaje auto, to popychacze hydrauliczne walą jak diesel...
Radassss - 03-12-2009, 08:47
Krzyzak napisał/a: | a po 120 tkm jak niemiec sprzedaje auto, to popychacze hydrauliczne walą jak diesel... |
ale co to Niemca obchodzi i tak sprzedaje Polakowi
co do tego ze Syst S jest tani to jest wzgledne, bo nie jest az tak tanim olejem, roznice sa minimalne, oczywiscie jesli porownywac do Castrola Prof. to jest taniutki, ale jesli sie porownuje ceny z normalnymi olejami to roznica jest znikoma
Anonymous - 03-12-2009, 10:43
Oczywiście, że może być, nie pisałem, że musi być pełen syntetyk. Jednak do nowego silnika zalecane są full synt, jak ktoś kupuje nowe auto to nie widzę sensu oszczędzać 20-30zł na bańce oleju? Można kupić olej mineralny i też silnik będzie pracował:)
tomekrvf - 03-12-2009, 20:54
Krzyzak napisał/a: | a po 120 tkm jak niemiec sprzedaje auto, to popychacze hydrauliczne walą jak diesel... |
Nie demonizuj. Widziałem już kilka samochodów z większym przebiegiem i nie waliły popychacze pomimo półsyntetyka/minerału. Zresztą który samochód z Niemiec przyjeżdza z przebiegiem 120kkm?
Moja mazda 323 w momenie zakupu miała 170kkm i silnik chodzi jak pszczółka. Galant też mial zawieszkę z jakimś 10W40 i jakoś chodzi. 626 2.5V6 na 10W40 chodzi jak wściekła już przez 370kkm, a silnik w tej maździe jest nieco bardziej wypasiony niż w Lancerze 1.5 czy 1.8. Oczywiście wszystkie auta które wymieniłem mają hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Lancer takowych nie ma więc nie ma co walić.
Co do Mitsu w których walą popychacze to:
-GDI to praktycznie norma ze względu na znaczne zasyfienie oleju. W którymś roku panowie z Mitsu doszli do wniosu że GDI nie pomaga syntetyk tylko zalecali specjalny olej 10W-30. Po drodze były jeszcze modyfikacje samych HLA.
-samochody z popychaczami jak Galant: w lutym 2001 zmieniono konstrukcję HLA która była podatna na uszkodzenia(chodziło o gnizado zaworu który utrzymywał ciśnienie w HLA). Podobna modyfikacja była w silnikach DOHC, dokładnej daty nie pamiętam ale moge to sprawdzić
-ogólnie samochody z HLA: zaniedbania użytkowników, zapominanie o konieczności wymiany oleju itp.
Krzyzak - 04-12-2009, 08:48
tomekrvf napisał/a: | Nie demonizuj. Widziałem już kilka samochodów z większym przebiegiem i nie waliły popychacze pomimo półsyntetyka/minerału. Zresztą który samochód z Niemiec przyjeżdza z przebiegiem 120kkm? |
a bo taki dosłowny jesteś - wiadomo, że nie chodzi tylko o przebieg, jednak fakt niezaprzeczalny jest taki, że syntetyk jest najlepszym olejem do samochodu i basta
ja zmieniłem teraz olej mineralny->półsyntetyk->syntetyk
wrażenia w dziale Nasze Miśki, skrót: już nie zaleję nic innego jak syntetyk!
jaca71 - 07-12-2009, 13:46
tomekrvf napisał/a: | Bastek77 napisał/a: | do tego auta powinien być pełny syntetyk |
Bastek, wcale nie musi być pełny syntetyk. Tylko w Polsce jest mania na pełne syntetyki. W Niemczech (i nie tylko) do Lancera leją 10W-40. |
Przez przypadek trafiłem na pewnym amerykańsko-kanadyjskim forum wątek o olejach do Lancera CYxA i tam pada sakramentalne pytanie syntetyk czy minerał ale jakże inne jest podejście do tego samego tematu:
Cytat: | is synthetic oil OK to use for a brand new car? |
Krzyzak - 07-12-2009, 15:07
jakby u nas temperatura nie spadała poniżej +20 st. C to pewnie też by takie pytania były
Adam_T - 08-12-2009, 00:10
Koledzy ... To watek o przegladach.
Wiem, że olej wywoluje na tym forum niekonczace sie dyskusje, ale moze warto zalozyc nowy watek - albo kontynuowac stare na jego potrzeby ?
Trik - 08-12-2009, 00:30
Np w tym wątku jest rochę miejsca
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32077
bastek - 08-12-2009, 08:59
Adam_T napisał/a: | Koledzy ... To watek o przegladach. |
ot, to
ja za m-c, może półtora jadę na przegląd w lublinie
był tam ktoś? jakie ceny?
|
|
|