[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Korektor siły hamowania
marcinzam - 01-04-2012, 22:45
polaff napisał/a: | wygląda jak czujnik zwierny lub czujnik ciśnienia oleju.
marcinzam, pytałem bo może by pokusić się o zamianę fabrycznego zaworu na taki regulowany na rolkach dopasować sobie ręcznie siłę na tylnej osi. |
właśnie też o tym myślałem ,nie wiem czy dobrze mi się wydaje ale ten zawór co jest u nas to zmniejsza tylko ciśnienie na tył
booohal - 01-04-2012, 22:58
Kurcze fajny ten regulowany korektor. Są dostępne jakieś w PL?
marcinzam - 01-04-2012, 23:22
booohal napisał/a: | Kurcze fajny ten regulowany korektor. Są dostępne jakieś w PL? |
na ebay jest razem z wysyłką około 300 zł do Polski
tutaj jest dokładna instrukcja jak ustawić tył żeby nie blokował przed przodem
post32 - 03-04-2012, 12:55
U mnie też nie jest ciekawie z tyłem jak byłem na przeglądzie i po rozmowie z diagnostą poradzi mi bym wymienił płyn hamulcowy że niby pomoże a dodam że klocki nowe.
I pytanie czy to możliwe czy raczej to wina korektora.
Hugo - 03-04-2012, 18:43
Zróbcie konkretny serwis hamulców: regeneracja zacisków (przód-tył), wymiana płynu hamulcowego i będzie wszystko OK.
zbir - 03-04-2012, 22:21
ja to zrobiłem (4xnowe tarcze , reperaturki i płyn) i nie jest ok - po 30 tys. km przednie tarcze zjechane a tylne jak nowe.
Przegląd przechodzi bez problemu, wyniki: przód 3,5 kN tył 1,5 kN.
marcinzam - 03-04-2012, 23:28
zbir napisał/a: | ja to zrobiłem (4xnowe tarcze , reperaturki i płyn) i nie jest ok - po 30 tys. km przednie tarcze zjechane a tylne jak nowe.
Przegląd przechodzi bez problemu, wyniki: przód 3,5 kN tył 1,5 kN. | jakie tarcze tyle wytrzymały
sampler - 04-04-2012, 08:18
zbir napisał/a: |
Przegląd przechodzi bez problemu, wyniki: przód 3,5 kN tył 1,5 kN. |
w sumie masz 5 kN czyli moglbys tym hamowac auto 2.5 tony ( Galant ma 1900 DMC i nacisk osi 9.31 kN ) masz skutecznosc hamowania 53%
sveno - 04-04-2012, 11:41
sampler napisał/a: | w sumie masz 5 kN czyli moglbys tym hamowac auto 2.5 tony ( Galant ma 1900 DMC i nacisk osi 9.31 kN ) masz skutecznosc hamowania 53% | żeby życie było takie proste
czyli jakby miał 4,5kN na przeniej osi a tylnej 0,5 to też by było dobrze?
problem leży w tym:
zbir napisał/a: | o 30 tys. km przednie tarcze zjechane a tylne jak nowe. | wiadomo, że równomiernego zużycia tarcz się nie otrzyma, ale tył też powinien coś brać na siebie.
marcinzam - 04-04-2012, 11:57
sveno napisał/a: | sampler napisał/a: | w sumie masz 5 kN czyli moglbys tym hamowac auto 2.5 tony ( Galant ma 1900 DMC i nacisk osi 9.31 kN ) masz skutecznosc hamowania 53% | żeby życie było takie proste
czyli jakby miał 4,5kN na przeniej osi a tylnej 0,5 to też by było dobrze?
problem leży w tym:
zbir napisał/a: | o 30 tys. km przednie tarcze zjechane a tylne jak nowe. | wiadomo, że równomiernego zużycia tarcz się nie otrzyma, ale tył też powinien coś brać na siebie. |
usuń zawór proporcjonalny ,to tył będzie brał
polaff - 04-04-2012, 20:17
marcinzam napisał/a: | usuń zawór proporcjonalny ,to tył będzie brał |
szczerze to sam chętnie bym to zrobił, ale nikt jednoznacznie nie stwierdził, że auto zachowuję się po tym prawidłowo, poza tym również nikt nie pochwalił się czy po usunięciu tego zaworu auto przechodzi przegląd.
Kamil_Ziomek - 04-04-2012, 20:56
Przegląd na pewno przejdzie. A tu link do alledrogo z korektorem link
polaff - 04-04-2012, 21:00
tak, ale do gala potrebne były by dwa takie "korektory"
sampler - 05-04-2012, 08:00
wystarczy jeden. Przy odpowiednim podpieciu bedzie regulowal sile hamowania tylko jednej osi. Te korektory sa stosowane powszechnie w samochodach rajdowych do zbalansowania hamulcow w zaleznosci od rodzaju ogumienia
Owczar - 05-04-2012, 09:47
Tak, ale w galancie są 2 sekcje, jedna prawy przód i lewy tył, a druga odwrotnie. Więc żeby to zadziałało, trzeba by połączyć ze sobą kanały tylne, to jest dobrym rozwiązaniem, nawet jeśli zrobimy to przed pompą ABS. Fabrycznie one są oddzielone.
|
|
|