To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Serek - 16-07-2009, 11:56

GTO to 3000GT, takie zaciski sa w Sigmie, Galancie E39A, Pajero i czymś tam jeszcze. Nie ma się co eksajtować za bardzo :D Coś takiego mam u siebie już od dłuższego czasu.
Owczar - 16-07-2009, 13:14

Serek, orientujesz się za ile można wyrwać takie zaciski? W sumie to dobra wiadomość, bo skoro można to zrobić bez wymiany zwrotnic, to koszty będą na pewno niższe..
Bartek - 16-07-2009, 13:36

Owczar, pod poliftowe zwrotnice zacisków jest pełno....większy problem jest z przedliftowymi
KaWu - 16-07-2009, 13:38

piotruswie, napisał/a:
tarcze TRW 176mm


raczej 276mm. Przechodzić na mniejsze-to bez sensu :)

Owczar - 16-07-2009, 13:42

Bartek, a ciężko jest dostać takie jak do GTO? Czy to prawda co Serek napisał, że takie same zaciski są w Sigmie, E39A itd? piotruswie zrobił przekładkę do przedliftowego. Jak dla mnie to te hamulce w EA to totalny niewypał. Dobrze, że mam tylko 90KM, bo jakbym miał jeździć 2,5 to tarcze bym zmieniał przy każdej wymianie klocków. Choć teraz już po 5 tys mi biją...
Serek - 16-07-2009, 22:47

W E39A zaciski są na rozstaw ok. 140mm, dziś mierzyłem. Kupiłem od Sigmy dwutłoczkowe i założyłem P&P. W Galancie po liftowym wyglądają podobnie ale chyba rozstaw się nie zgadza. Podobno jest tam 160 mm. Te od GTO SL to te same co w Sigmie i E39A, GTO TT to już Brembo.
piotruswie - 17-07-2009, 10:47

tommyc1 napisał/a:
I ile ci wyszło w sumie za tą całą zabawę? Pytam, bo może kiedyś też sobie zafunduję podobnego swapa, bo swojego gala raczej nie sprzedam prędko :) , więc mogę coś poinwestować.


zaciski 2szt 300zł
zestawy naprawcze 60zł
pasty ATE do tłoczków i do szpindli 40zł
klocki TRW 110zł
tarcze TRW 276 po 140=280zł
brunox 16zł
lakier odporny na 650stopni 35zł

[ Dodano: 17-07-2009, 10:54 ]
Serek napisał/a:
GTO to 3000GT.


więc malik twierdzi że GTO to nie jest 3000GT
http://www.swaqvalley.com...IVEC_V6_GPX.jpg
http://www.swaqvalley.com...ishi_3000GT.jpg
wpiszcie w google GTO lub FTO faktycznie różnią się nie tylko światłami
co nie znaczy że w 3000GT są te same zaciski ale tego to już nie wiem

[ Dodano: 17-07-2009, 10:55 ]
KaWu napisał/a:
piotruswie, napisał/a:
tarcze TRW 176mm


raczej 276mm. Przechodzić na mniejsze-to bez sensu :)


tak :) to drobna pomyłka wybaczcie :)

ronino - 17-07-2009, 17:54

Serek napisał/a:
W E39A zaciski są na rozstaw ok. 140mm, dziś mierzyłem. Kupiłem od Sigmy dwutłoczkowe i założyłem P&P. W Galancie po liftowym wyglądają podobnie ale chyba rozstaw się nie zgadza. Podobno jest tam 160 mm. Te od GTO SL to te same co w Sigmie i E39A, GTO TT to już Brembo.


PS w 3000GT VR4 i GTO TT nie było brembo tylko sumitomo

Anonymous - 17-07-2009, 18:31

Czy wszystkie Sigmy mialy zaciski z rozstawem 140mm i tarczami 276mm ? Widzialem ze byly wersja z 1 i dwoma tloczkami.
Bartek - 17-07-2009, 18:48

sigmy 24v miały 2 tłoczkowe, w 12 v widziałem tylko 1 tłoczkowe
Serek - 17-07-2009, 21:16

Podsumowując:
1. zaciski z modelu Sigma 24V, Galant E39A turbo, Pajero (nie wiem które typy) z lat 90' tych posiadają dwutłoczkowe zaciski na rozstaw ok. 140 mm (można pokusić się o przymierzenie do Galanta preliftowego)
2. zaciski dwutłoczkowe z Galanta EA poliftowego pasują do zwrotnic, gdzie rozstaw wynosi 160 mm a więc dla rocznika 97+ wymaga jest wymiana zwrotnic

swinks_UK - 17-07-2009, 22:41

piotruswie napisał/a:

więc malik twierdzi że GTO to nie jest 3000GT
http://www.swaqvalley.com...IVEC_V6_GPX.jpg
http://www.swaqvalley.com...ishi_3000GT.jpg
wpiszcie w google GTO lub FTO faktycznie różnią się nie tylko światłami
co nie znaczy że w 3000GT są te same zaciski ale tego to już nie wiem


Tytułem wyjaśnienia bo chyba się wkradł błąd w twoje dywagacje...
Pomieszałeś FTO z GTO - fakt to są RÓŻNE auta. Nikt tu jednak nie wspominał o FTO.
W tym wątku piszemy o hamulcach z 3000GT i GTO a to już to samo auto. Oznaczenie oryginalne to Mitsubishi GTO i pod takim oznaczeniem było na rynku Azji. Jednak wskutek protestów Ferrari musiano zmienić oznaczenie tego auta na rynek USA i EU na 3000GT by nie myliło się z konkretnym modelem Ferrari

Serek - 18-07-2009, 14:51

Ok, jeszcze jedno pytanie. Dlaczego Galant po lifcie ma mieć 160mm w rozstawie śrub a ten przed zmianą ma ok. 140mm, gdzie obie wersje posiadają zacisk dwutłoczkowy? Ten sam zacisk tylko rozstaw się powiększył?
Dziś mierzyłem dwutłoczkowy w Galancie EA prelift, ten sam rozstaw śrub co u mnie, w sigmie, itp... Tył prawdopodobnie też będzie podobny.

sampler - 18-07-2009, 20:25

a ja zadam pytanie czy ktos cos myslal nad zmiana tarcz z tylu na wieksze. Zrobienie samego przodu to wg mnie polsrodek. Warto podyskutowac na ten temat
Bartek - 18-07-2009, 23:52

Z tyłu:

Tarcze + zaciski pasują plug&play ze Space Wagona, Galanta VR-4, Galanta E88 i Evo z zaciskami Mitsu a nie Brembo. Mają te same średnice, ale są wentylowane i grubsze.....

Brembo z Evolucji 4-9 też pasuje, ale z innymi tarczami....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group