[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Hamulec reczny
Tomii - 09-06-2015, 14:04
Hugo napisał/a: | Ściągasz starą i nasuwasz nową. Same mechanizmy są takie same. Guzik jest wymienny, jakimiś szczypcami przez szmatę odkręcasz go normalnie w lewo i nakręcasz nowy. |
dzięki za info, napisz jeszcze jak możesz jak to zdemontować tą nakładkę żeby nie popsuć
Hugo - 09-06-2015, 18:08
Tomii napisał/a: | napisz jeszcze jak możesz jak to zdemontować tą nakładkę żeby nie popsuć | Najpierw musi się "odkleić" od metalu, wiec chwytasz ja oburącz i mocno próbujesz okręcić w lewo i w prawo, aż się ruszy. Wtedy krótkimi ruchami prawo-lewo obracasz ja, jednocześnie ciągnąc nakładkę w kierunku konsoli środkowej. Powoli zacznie się wysuwać, po chwili zeskoczy bez problemu.
artufcb - 06-07-2015, 02:44
W jakiej wersji była skórzana dźwignia ręcznego?
Hugo - 06-07-2015, 23:30
artufcb, w wersji Sport Edition i Avance.
artufcb - 10-09-2015, 00:20
Jakiej firmy szczęki polecacie? Oraz prosiłbym o numer seryjny bo wyszukuje mi tylko szczęki do hamulców roboczych bebnowych.
Te wszystkie elementy montażowe warto kupić nowe czy bawić się w odświeżanie starych?
Hugo - 10-09-2015, 07:26
Z ze starymi sprężynkami i blaszkami bywa bardzo różnie. W jednym są pognite, w drugim po oczyszczeniu prawie jak nowe. Na wszelki wypadek kupiłbym nowe, bo drogie nie są.
pappagiorgio - 30-01-2016, 00:12
Odgrzeję temat, mam pytanie dla znawców. Wymieniałem dzisiaj szczęki hamulca ręcznego, fakt leciały nieprzyzwoite słowa później narzędzia ale w końcu poskładałem to dziadostwo. Powodem wymiany były zużyte okładziny no i fakt, że musiałem dźwignię wysoko zaciągać. Ręczny działa lepiej ale jednak dźwignia dalej idzie dość wysoko (według instrukcji 3-5 ząbków). Rozebrałem schowek i mam luz na lince koło dźwigni, sięgnąłem do manuala ale tam w procedurze regulacji jest używane jakieś dziwne ustrojstwo(nr. MB990998) do blokowania piasty, po kiego grzyba blokować piastę przy regulacji ręcznego?? ewentualnie czy mogę podciągnąć bez tego.
Dodam, że luz na szczękach regulowałem tak jak w instrukcji, kręciłem przez otwór w tarczy aż do zablokowania a później odkręciłem pięć "ząbków" w przeciwnym kierunku.
robertdg - 30-01-2016, 08:08
pappagiorgio, to trzeba aż w 2 postach naraz kropkować Regulamin pkt 8.3
pappagiorgio napisał/a: | Rozebrałem schowek i mam luz na lince koło dźwigni, sięgnąłem do manuala ale tam w procedurze regulacji jest używane jakieś dziwne ustrojstwo(nr. MB990998) do blokowania piasty, po kiego grzyba blokować piastę przy regulacji ręcznego?? | Nie zrozumiałes założenia inżyniera, ale tak z innej beczki, spróbuj przełożyć śrubę przez tylną piastę w galancie z napedem FWD
Masz wyraźnie napisane aby zębatką w tarczobebnie dokręcić aż zostanie całkowicie zablokowane koło (fakt że tam klarownie nie napisali jak dociągnąc, ale pierwsze lepsze przyklejenie szczek nie zawsze daje dobra odpowiedx dla regulacji)
Luz na lince recznego przy lewarku ma nie wystepowac - to też jest napisane.
Najprosciej reguować mając uniesiopny zad auta, tarczopepbny skrecone na dwie nakretki po przekatnej, wpierw regulacja kolnierzem zebatym w tarczobebnie, potem regulacjana lince, nastepnie kontrola oporów toczenia, jeżeli oporów brak, zaciagamy stopniowo reczny po zabku, przy pierwszym zabku powinien byc wyczuwalny opór od mechanizmu (ale z mozliwoscia przekrecenia tarczy reka), rownomiernie rozlozony na oba kola, w okolicy trzeciego zabka nie powinienes dac rady obrocic tarcza ani w prawo ani w lewo, po spuszczeniu lewarka recznego kola maja ponownie obracac sie swobodnie bez otarc szczek recznego
Jezeli tak nie jest ponawiamy procedure regulacji, czasem az do bólu głowy, albo zdania sobie sprawy z tego, że powierzchnia tarczobebna nie zostala oczyszczona/któraś linka nie pracuje swobodnie/tarcze kotwiczne preza szczeki napierajac na tarczobeben, etc.
pappagiorgio - 30-01-2016, 10:45
Dlatego zadaje pytanie bo dziury w tylnej piaście nie widzę a jest wyraźnie napisane, że trzeba jej użyć nawet jest przekrój piasty . Mniejsza z tym, kręciłem regulacją w bębnie do tego stopnia, że nie mogłem obrócić ręką tarczy, nawet używając dużej siły, później odkręciłem o pięć "ząbków" i koło kręciło się bez oporów.
Co do pkt. 8.3 bez słowa określającego kobietę lekkich obyczajów w trochę mniej elegancki sposób wypowiedzi w pewnych okolicznościach mogły by być nudne, a czasami sam '!' nie wystarczy do wyrażenia uczuć
Pieraś - 30-01-2016, 12:27
A nie masz na tarczobębnie gumowej czarnej zaślepki ??
Właśnie pod nią jest otwór.
pappagiorgio - 31-01-2016, 11:46
Pieraś napisał/a: | A nie masz na tarczobębnie gumowej czarnej zaślepki ??
Właśnie pod nią jest otwór. |
Mam, właśnie przez nią regulowałem. Przykręciłem tarczę na dwie nakrętki i kręciłem przez ten otwór aż nie mogłem obrócić, później pięć obrotów w kierunku przeciwnym. jednak widzę, że mam luz przy samej dźwigni
Krzyzak - 31-01-2016, 12:03
Przy dźwigni masz nakrętkę 10mm do regulacji. Możesz nią poruszać ręką. Wyjmij tylko wewnętrzną część schowka w podłokietniku i zobaczysz.
pappagiorgio - 02-02-2016, 08:38
Tak, wiem. Podregulowałem tak jak robertdg pisał.
Ewcia80 - 19-07-2016, 09:46
Hejka.Jaka jest minimalna dolna granica siły KN żeby uznać ze reczny jest ok?
slawkoo94 - 12-02-2018, 19:19
Witam. Wczoraj podczas zaciagania recznego urwałem linkę. Posiadam z tyłu tarczobębny. Problem jest w tym iz nie potrafię wyciagnąc starej linki w miejscu gdzie wchodzi do piasty. Wyciagnąłem ta malutka zawleczke szarpałem to dzisiaj kolo 1h i nie chce sie ruszyc. Czy ta linka jest jeszcze gdzies przykrecena czy po prostu tak bardzo przyrdzewiała. Jest jakis sposób aby ja wyciagnac? I ostatnie pytanie czy linka z galanta który miał tylko bębny przypasuje?
|
|
|