To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zużycie paliwa w GDI z zależności od rodzaju benzyny

turek61 - 10-10-2007, 20:16

Nie pisałem wcześniej w tym temacie więc i ja się pochwalę gdzie tankuję.
Otóż w moim miasteczku jest tylko jedna większa (mniejszych mnóstwo a druga większa w budowie) stacja benzynowa.
Ta, o której piszę, i z której usług korzystałem jeszcze mając Felcię wcześniej była firmowana jako DUO a od kilku lat LOTOS.W 90 % tam dopełniam swoja Cari zarówno PB jak i LPG. Prawdę mówiąc nie wybrałem jej ze wzgl. na jakość paliwa jakie oferują lecz po prostu z wygody bo blisko i zawsze po drodze ale żeby być obiektywnym muszę dodać, że jeszcze na ich paliwie sie nie zawiodłem czego nie mogę powiedzieć o innych markowych stacjach.
Co do spalania to komp przy jeździe miejskiej wskazuje 9,0- 9,4 l/100 ale PB używam w większości tylko do rozruchu.

saphire - 10-10-2007, 20:36

turek61 coś mi świta że gdzieś czytałem że LPI co któryś wtrysk zamiast gazu wykonuje wtrysk benzyny po to by chłodzić wtryskiwacze benzynowe i by się nie zatykały
Anonymous - 10-10-2007, 20:38

Także mieszkam w małym miasteczku i mam do wyboru Orlen lub Statoil i po drodze do pracy Lotos. Głównie tankuję na Orlenie- średnie spalanie komp pokazuje 6.5 litra na statoilu podobnie. Z usług lotosa nie korzystam gdyż mam złe doswiadczenia ( do diesla wleli mi benzynę, koszt remontu 1750 zł.). Kiedyś przepędziłem cari na vervie, spalanie spadło do 5.8, była żwawsza, ale wtedy mniej jeździłem po mieście. Zwykła 95 orlenu u mnie się sprawdza, auto dynamiczne i spalanie oki, żona schodzi 6.1, przy dzisiejszej pogodzie
turek61 - 10-10-2007, 20:47

saphire napisał/a:
turek61 coś mi świta że gdzieś czytałem że LPI co któryś wtrysk zamiast gazu wykonuje wtrysk benzyny po to by chłodzić wtryskiwacze benzynowe i by się nie zatykały

Pewnie tak jest bo mimo jazdy na gazie delikatnie ubywa wachy w zbiorniku.

Krzyzak - 10-10-2007, 21:18

Zbigniew napisał/a:
do diesla wleli mi benzynę

to w ogole mozliwe? - pistolety chyba na tyle sie roznia, ze nie da sie wlac na odwrot (mam zero doswiadczenia jesli chodzi o diesle)

saphire - 10-10-2007, 21:22

Owszem ale to działa w druga stronę - w benzyniaka nie wsadzisz pipy dizlowskiej bo jest za gruba. Odwrotnie czyli benzynę w dizla wlejesz bez problemu.
Anonymous - 10-10-2007, 21:27

Nie kituję, zapakowali mi pb do diesla, stacja była ubezpieczona więc kasę oddali po badaniach zupy i przyznaniu sie obsługującego no i oczywiście po pokazaniu faktury zakupu

[ Dodano: 10-10-2007, 21:28 ]
ps.
ostatnio na orlenie pracownik chciał wlać ropy do mojego gdi, gdyż był pewien że skrót gdi oznacza diesla....

saphire - 10-10-2007, 21:42

mnie także nieraz usiłowali w Grecji wlać ropy ale wyczulony jestem i zawsze pilnuję jak juz pracownik musi lać by lał co trzeba a zresztą profilaktycznie mam na dekielku naklejkę PB Uleaded Fuel Only cos w tym stylu:


turek61 - 10-10-2007, 22:49

Zbigniew napisał/a:
ostatnio na orlenie pracownik chciał wlać ropy do mojego gdi, gdyż był pewien że skrót gdi oznacza diesla....
:idea: ja uznaję tylko samoobsługę
Anonymous - 16-11-2007, 21:19

rodys napisał/a:

Zasilanie GDI umożliwia dwa główne tryby pracy silnika
- ekonomiczny - spalanie ubogiej mieszanki uwarstwionej (bogata jest w okolicy świecy) - zielona kontrolka GDI eco świeci i cieszy oczy,
- dynamiczny - spalanie homogenicznej mieszanki o składzie stechiometrycznym - GDI eco nie świeci i panna na prawym fotelu burczy że za szybko,
a także zasilanie mieszankami o specyficznym składzie:
- jednorodną ubogą (na "luzie" bez obciążenia),
- uwarstwioną podgrzewającą katalizator (zaraz po uruchomieniu zimnego silnika),
- jednorodną przeciwstukową (zapobiega detonacjom mieszanki podczas gazu do podłogi).


Cześć od dwóch tygodni jestem szczęśliwym użytkownikiem Cari 1.8 GDI '99 i wczytując się w powyższy temat zainteresowała mnie sprawa trybów pracy silnika i zielonej kontrolki "GDI ECO". Nie zauważyłem w samochodzie (ani w instrukcji) żadnego przełącznika trybu pracy, ani co gorsza zielonej kontrolki "GDI ECO" :( . Zakładam że wersja sprzed liftingu po prostu nie posiada takiej opcji, ale nasunęło mi się pytanko. Skoro nie ma przełącznika i kontrolki to w jakim trybie pracuje silnik/ czy można ten tryb jakoś zmienić?
Pozdro dla wszystkich Mitsumaniaków 8)

Robson86 - 16-11-2007, 21:57

Tachion napisał/a:
Zakładam że wersja sprzed liftingu po prostu nie posiada takiej opcji,

Wersja przed liftem nie ma kontrolki ECO GDI na desce rozdzielczej.
Tachion napisał/a:
Skoro nie ma przełącznika i kontrolki to w jakim trybie pracuje silnik/ czy można ten tryb jakoś zmienić?

wszystko pozostaje takie samo. Podczas delikatnego traktowania pedalu gazu jezdzisz na ubogiej mieszance, a podczas dynamicznej jzady na normalnej mieszance. Roznica ze nie posiadasz tej kontrolki, ktora pokazuje w jakiej fazie jest w danej chwili silnik.
Pozdroo

saphire - 17-11-2007, 08:07

Za to posiadasz na kompie wskaźnik spalania chwilowego (INST) po którym także widać jak się przełącza w tryb ECO - spalanie z kilkunastu litrów spada do kilku. Po pewnym czasie będziesz już czuł ten moment przełączenia - po lekkim niby-szarpnięciu z niby-podniesieniem na chwilkę obrotów i nauczysz się też jak operować gazem by wymuszać na ECU przełączenie w tryb ECO
Anonymous - 17-11-2007, 09:58

Nie tak dawno czytałem artykuł w czasopiśmie "Motor" iż autka przystosowane do paliwka 95 tankowane paliwem droższym (Verva, ultimate itp), nie wykazuje żadnych zmian w spalaniu, przyspieszaniu itp. Ba, wynik tych testów był taki iż było to z czysto logicznego powodu nie rentowne. Pisano tam iż lejąc te paliwa do aut które są przystosowane do paliw 95 (91) palą nie kiedy więcej :shock: ! Chodzi o to iż te paliwa (verva, suprema itp), mają jakąś mniejszą treść odżywczą i gorzej oddają energie.

PS. Czytałem ten atrykuł około 3 - 4 miesiące temu więc nie wszystko pamiętam. Ale jak znajde ten artykuł to go tu wlepie w skróconej oczywiście wersji :mrgreen:

Anonymous - 17-11-2007, 11:35

Dzięki za wyjaśnienie.
To by tłumaczyłote szarpnięcia czasami i czemu obroty raz zjeżdżają do normalnych 700-800 a raz zatrzymują się w okolicach 1400-1500.

Anonymous - 17-11-2007, 16:49
Temat postu: spalanie w mieście przy b.dużych korkach równe 15L/100KM
Hej MisioManiaki :)
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.8GDI 98`/99`
Mam odczuwalny problem. Mianowicie w b.szybkim tempie uciekają mi złotówki z rury wydechowej :? Tankuje 95tke, gdzie przy rozsądnej jeździe na trasie spala mi średnio
6,8 L/100KM, natomiast w mieście następuje gwałtowny wzrost wynoszący na chwile obecną 14,6 L/100KM.
W związku z tym miałbym pytanie: co może powodować tak wielką różnicę w spalaniu? Czy przypadkiem nie jest to czujnik temperatury odpowiadający za dawkowanie paliwa? Jestem zielony w tym temacie i byłbym wdzięczy za odpowiedz :D

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group