Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Jeremy79 - 11-08-2010, 19:41
Cytat: | Jeremy79, Nadpisują ci się te logi, przez co są nieczytelne. Wychacz w zakładce "Logging" w Evoscanie "Autoreconnect on Timeout". |
OK. Tak właśnie myślałem, że coś jest nie tak z tymi wykresami. Jutro postaram sie wrzucić poprawione logi. Ale i tak widać, że coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa.
Jak widać- dwa pierwsze spadki ciśnienia, przy dojeździe do skrzyżowania. Później jazda i jest ok.
Następny spadek -już po zatrzymaniu samochodu, wrzucony bieg "D"- silnikiem telepie, na chwilę wrzuciłem "N"- ciśnienie podskoczyło, potem znowu "D" i już tylko w dół aż do zgaszenia silnika i błędu 56.
M@teusz607 - 18-08-2010, 20:42
Jakiś czas temu kupiłem ELM327- kabel nie działał (ale brałem sterowniki które były dodane a nie z linku na początku tematu) teraz kupiłem zwykły VAG kkl i śmiga
błąd jest to wiem i bez kabla- padła sonda lambda ale mam inny problem. Jak u was z wskazaniem prędkości? bo mi coś źle pokazuje tzn. mam 1000 KM pod maska (gdyby nie brać pod uwagę tego że stojąc w miejscu też jest 240 km/h) jak jade to skacze sobie 200-300 km/h. Wy też tak macie? myślę że powodem tego jest też "dziwne" wskazanie spalania- pozioma linia na dnie i 0,5 sekundowe wzrosty do około 15l/100km przy 3 sekundowym przyspieszaniu
aren195612 - 05-10-2010, 21:39 Temat postu: Nowe parametry dla GDI. edit
morfo - 19-10-2010, 22:45
.....kupiłem kabelek na allegro czy pin 4 i 5 macie zmostkowany ??? - z tego co się orientuje pin 5 jest masą sygnałową a pin 4 masą akumulatora . Więc zwarcie miedzy tymi pinami jest prawidłowe . Pytam bo nie chcę przez tą chińszczyznę czegoś zjarać .
[ Dodano: 19-10-2010, 22:59 ]
ok już sobie odpowiedziałem
http://novum-comp.pl/galant/openport13.pdf
czyli jest zmostkowany
ehh kolejny problem coś sie nie chce łączyć z coltem 96r. IV, czy przyczyną może być USB w ver 1.1. no nic jutro tez dzień:)
aren195612 - 24-10-2010, 07:53 Temat postu: edit edit
rasiak1980 - 03-11-2010, 18:36 Temat postu: czy taki kabel będzie pasował? chce troszkę pobawić się z tym programem ponieważ mechanicy nawet w serwisie rozkładają ręce, trzeba przebadać podczas jazdy w momencie kiedy będzie niedomagać i tutaj moje pytanie mam carismę GDI z roku 2000 po lifcie chce zakupić kabel czy taki będzie odpowiedni czy musi to być jakiś specjalny ze specjalnym softem?
Link do kabla
rysiul - 04-11-2010, 18:59
Kabel pod linkiem jest odpowiedni i będzie działać z Evoscanem. Dodatkowego oprogramowania nie potrzebujesz chyba że chcesz podpinać się także pod komputery innych producentów aut. 10 funtów to trochę drogo, poszukaj na allegro - powinien znaleźć się taki sam w lepszej cenie.
aren195612 - 04-11-2010, 19:31
No i sterowniki. Na XP można bałaganu narobić, instalujemy nie z te płytki dołączonej do kabla, najlepiej zainstalować najnowsze, producenta FTDI- link- pierwsza strona wątku, na Windows 7 instalują się automatycznie przy pierwszym podłączeniu kabla.
rasiak1980 - 05-11-2010, 21:42
dzięki panowie krótko, treściwie i na temat. z Polski nie sprowadzę kabla bo będzie mnie to drożej kosztować niebawem zacznę zabawę z evoscanem, może w końcu dowiem się co dolega mojemu autu
Moomin - 07-11-2010, 20:34
A czy ktoś może sprawdzał albo wie czy można Evoscanem analizować skrzynię automatyczną?
aren195612 - 08-11-2010, 18:22
edit
pelo99 - 13-11-2010, 12:37
Witam. Ja także uzbroiłem się kabel VAG jak i Evoscana. Wszystko ładnie podpięte, działa i uruchamia się laptop z samochodem. Tylko mam małą prośbę, nie jestem kompletnie w tym programie zorganizowany (Evoscan 2.7 FINAL) i chciałbym po prostu zobaczyć na wykresie loog-i, a mam tylko odczyt bieżący z pierwszego okna. Czy może ktoś pomóc jak to zmienić ?? Pozdrawiam !!
aren195612 - 13-11-2010, 12:47
Zakładka Logging: Set Data Log folder- to jest ścieżka gdzie te logi się odkładają, w tej samej zakładce: Open Log File in Graph- klikasz wchodzisz do katalogu, klikasz na interesującego cię loga i oglądasz, zahaczając co cie tam interesuje.
Tak na początek.
pelo99 - 15-11-2010, 15:20
Zrobiłem kilka log-ów i chciałbym aby koledzy którzy mają to "opykane" o poczytanie moich log-ów ... będę bardzo wdzięczny za ich odczyt i sugestie. Z góry dziękuje ...
http://www.sendspace.com/file/uy38d3
http://www.sendspace.com/file/qu60i1
PS: w pierwszym dniu mam logi bez fuel press, a szkoda bo był dłuższy odcinek, a log-i z 15.11.2010 mają już fuel press ale bez dłuższego odcinka, tylko bujanie po mieście.
aren195612 - 15-11-2010, 19:08
Ogólnie ok, znaczy sonda, przepływomierz, wtryski, temperatura silnika, instalacja paliwowa. Masz podniesioną tendencje silnika do spalania stukowego.
Kawałek twojego loga, nic wielkiego tu się nie dzieje, a stuki są. Oczywiste, że nim cokolwiek usłyszysz ECU zareaguje po swojemu i zmniejszy wyprzedzenie zapłonu. Efekt, obniżone Octane Level, na moim zrzucie twojego loga to Knock Learn /pozmieniałem nazwy wyświetlane aby zapewnić sobie kompatybilność z tym ruskim softem/.
ECU cały czas próbkuje jak daleko może wyprzedzić zapłon, aby osiągnąć maksymalną sprawność silnika. 100% to jest czysto teoretyczna wartość, 56% to trochę mało.
Zalać PB98, pojeździć trochę mniej „dostojnie” to może wypali się ten upierdliwy w GDI nagar. Kontroluj ten parametr.
Pozdrawiam;
|
|
|