To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD

Anonymous - 20-06-2010, 21:35

rc4 napisał/a:
przereklamowany medialnie jest Castrol - popytaj dobrych mechaników czy wlewają go do swoich samochodów 8) (i nie sugeruj się ostatnią reklamą z mechanikiem Krystyną Ronaldo :lol: )

Jeśli chodzi o Castrol'a - największą wpadkę chyba ten olej zaliczył w Toyocie parę lat temu, jak okazało się że rozpuszcza uszczelki :mrgreen:
Ciekawe, że Castrol jest natomiast rekomendowany przez BMW. I to do tego stopnia, że logo Castrola potrafi pojawiać się na korkach wlewu oleju...

Mobila jakoś nie lubię. Może dlatego, że to ulubiony olej właścicieli VW...
Jak masz Golfika - to musisz lać Mobil1 0W40.
A jak masz sczipowanego Golfika - to obowiązkowo Mobil1 5W-50 :mrgreen:

rezon - 20-06-2010, 22:23

Pe.te napisał/a:
Jak masz Golfika - to musisz lać Mobil1 0W40.
A jak masz sczipowanego Golfika - to obowiązkowo Mobil1 5W-50
dokładnie na odwrót. 0W40 leją w SKodzie do TDI, a 5W50 do nie wysilonej benzyny i to przy przeglądach co 15kkm, przy trybie QG1 (wg wskazań kompa - ~25-28kkm) leją 0W30 ESP nadaje się też do Outka 504.00/507.00. A ja leję Motul'a 504/507
sylb - 21-06-2010, 14:52

Zapewne chodziło o Mobil 1 5w30 ESP
rezon - 21-06-2010, 17:41

sylb napisał/a:
Zapewne chodziło o Mobil 1 5w30 ESP
tak, masz rację - rozpędziłem się z tymi zerami ;)
Gunner - 30-06-2010, 22:44

Czy ktos miał stycznosc z tym olejem?
Chciałbym zalac wkrotce nim klekota.
[b]Texaco Havoline Ultra V 5W-30 (5W30 5L)-44zl.

bedzie dobry?

sylb - 30-06-2010, 23:14

Osobiście nie miałem styczności z takim olejem.
Człowieku kombinujesz na siłę, jest wiele dobrych i sprawdzonych olejów na rynku i do tego tańszych.
Wielu na tym forum poleca MOTUL-a, ja osobiście zalewam Mobil-em no i masz jeszcze zalecanego Castrol-a, ten ostatni to już tanioch jak barszcz 6l za 160 zł z dostawą.

Gunner - 01-07-2010, 08:33

Cytat:
Osobiście nie miałem styczności z takim olejem


I tyle by wystarczylo ,reszte kolego wiem .

Anonymous - 01-07-2010, 20:51

Gunner napisał/a:
Czy ktos miał stycznosc z tym olejem?
Chciałbym zalac wkrotce nim klekota.
[b]Texaco Havoline Ultra V 5W-30 (5W30 5L)-44zl.

bedzie dobry?

Ja go stosowałem (spełnia normę 504.00/507.00).

Natomiast jeśli chodzi o Texaco - żona jeździ Toyotą od początku na oleju tej marki. Osobiście uważam, że to bardzo dobre oleje. W Polsce dosyć mało popularne, a szkoda...

Gunner - 01-07-2010, 20:59

No właśnie , nigdy wczesniej nie interesowałem sie produktami Texaco.A tu kilka dni temu przez przypadek usłyszałem ze silniki VW dobrze znosza prace na tym oleju.
Jestes nastepnym ,ktory to potwierdza.

A tak na marginesie ,dzis szukałem Shella ultra 5w30 i niestety zmoka-na stacjach go nie było ,jak juz to 5W 40.

Anonymous - 02-07-2010, 13:55

Gunner napisał/a:
A tak na marginesie ,dzis szukałem Shella ultra 5w30 i niestety zmoka-na stacjach go nie było ,jak juz to 5W 40.

Shell Helix Ultra 5W-40 nie spełnia norm (przynajmniej oficjalnie) dla silników PD...
Podjedź do jakiejś hurtowni (np. Inter-Cars) - tam na pewno kupisz Shella 5W-30 Ultra Extra...

Andrex - 15-03-2011, 22:08

Ja powoli dochodzę do wniosku że ten cały Long-Life a la VW polega na tym zużycie oleju jest takie ( u mnie litr na 5000 km ) że przy 20000 km to już i tak 4 litry masz wymienione.
Zbliża mi się 40000 km i odchodzę od Castrola bo silnik go bierze a tani ten olej nie jest ( ok. 200 zł / 4 litry )
Dziś przypadkowo zauważyłem, że pojawił się w Norauto ich olej 5W-30 ( 504/507) banka 5 litrów kosztuje 150 zł. Co to za oleje? Sami ich przecież nie robią tylko zamawiają OEM w rafinerii - pytanie tylko u kogo?

Druga sprawa to kto to certyfikuje? :)

Auto mam prywatne więc raczej nie zaryzykuję z tym Norauto, Motul i Mobil są jeszcze droższe więc alternatywą będzie Shell.

mitsu00 - 15-03-2011, 22:35

Andrex napisał/a:
Ja powoli dochodzę do wniosku że ten cały Long-Life a la VW polega na tym zużycie oleju jest takie ( u mnie litr na 5000 km ) że przy 20000 km to już i tak 4 litry masz wymienione.
Zbliża mi się 40000 km i odchodzę od Castrola bo silnik go bierze a tani ten olej nie jest ( ok. 200 zł / 4 litry )
Dziś przypadkowo zauważyłem, że pojawił się w Norauto ich olej 5W-30 ( 504/507) banka 5 litrów kosztuje 150 zł. Co to za oleje? Sami ich przecież nie robią tylko zamawiają OEM w rafinerii - pytanie tylko u kogo?

Druga sprawa to kto to certyfikuje? :)

Auto mam prywatne więc raczej nie zaryzykuję z tym Norauto, Motul i Mobil są jeszcze droższe więc alternatywą będzie Shell.
Ten sam olej za który w Norauto płacisz 200zł za 4l, w hurtowni w Niemczech z wysyłką UPSem pod drzwi dostaniesz za 150zł za 5l. Po co więc przepłacać?
sylb - 16-03-2011, 00:08

Akurat Castrol jest chyba najtańszym olejem na rynku. Zerknij na allegro.
rezon - 16-03-2011, 07:40

Andrex napisał/a:
Ja powoli dochodzę do wniosku że ten cały Long-Life a la VW polega na tym zużycie oleju jest takie ( u mnie litr na 5000 km ) że przy 20000 km to już i tak 4 litry masz wymienione.
Albo bardzo szybko jeździsz, albo masz coś nie tak. Mnie zużywa ok. 1,5l na 20kkm, a też nie jeżdżę jak emeryt. Kupuję 5+1l Motula i wystarcza do wymiany. W najbliższym czasie prawdopodobnie przejdę na Mobil1 5W-50 ESP też ma normę 504/507, można go normalnie kupić na stacjach (w przeciwieństwie do Motula) i pasuje również do benzyniaka, którego mam w domu.
dab - 16-03-2011, 10:47

U mnie (jezdze spokojnie, nie zarzynam silnika) spalanie/zuzycie niezaleznie od wlanego oleju wynosi caly czas 1l/10000km.
Przez pierwsze 20kkm mialem wychwalanego pod niebiosa Motula :mrgreen: ...potem zalalem castrolem, nic sie nie zmenilo na plus/minus..wiec kupuje to co najtansze na rynku czyli castrola 5l za 140zl..i co 10kkm wlewam 1l (a z 1,5 by pewnie tez weszlo :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group