To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] jaki obecnie najlepszy olej na rynku,...??

Hugo - 12-01-2013, 22:32

Faraday napisał/a:
Jedyną różnicą jaką zauważyłem jest nieco niższa prędkość obrotowa na biegu jałowym. Czyżby przez zmniejszenie tarcia wewnątrz silnika?
Teoretycznie powinna być wyższa.
marcin84k - 13-01-2013, 21:04

witam,
jednoznacznie dalej nie wiem jaki olej kupić
valvoline 10w/40 + http://allegro.pl/valvoli...2879507425.html
czy valvoline 15w/40
http://allegro.pl/olej-mi...2916328279.html
?? kurcze nie wiem czy minerał to dobry pomysł

wiem ze z silnikiem jest coś nie tak że pali tyle oleju. z czasem będę myślał żeby poszukać drugiego,..., ale puki co nie wiem co robić
auto nie kopci, cicho , równo pracuje, osiągi bardzo dobre.

plecho1 - 13-01-2013, 21:20

15w może być za gęsty na nasze warunki klimatyczne, ja proponuję minimum 10w a najlepiej 5w.
Aby się przekonać, co jest nie tak, na początek zmierz ciśnienie sprężania, jeśli będzie w normie, to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe a jeśli ciśnienie będzie niższe niż nominalne, to raczej wina pierścieni. Mimo, że pierścienie olejowe nie odpowiadają za ciśnienie sprężania, to raczej zużywają się w podobnym tempie jak główne więc taki pomiar powinien wiele wyjaśnić.

i9i - 13-01-2013, 23:27

Lej półsyntetyk i sprawdź tę kompresję, jak dolewasz często to przeciągaj wymiany wszak olej jest odświeżany. Litr na tysiąc to dużo, ale są silniki, w których producent podaje iż takie zużycie mieści się w normie :shock: moim zdaniem uszczelniacz może w wydech wyrzucać po troszku albo sączy się spod którejś uszczelki, więc nie dymi i równo pracuje. Zacznij od tańszych rowiązań a sen będziesz mieć spokojniejszy (za pomiar ciśnienia majstry nie powinny wziąć więcej jak 40 złotych - u mnie biorą 20zł).
marcin84k - 14-01-2013, 17:18

zrobienie takich uszczelniaczy ile może mniej więcej kosztować??
scoratir - 14-01-2013, 17:23

Uszczelniacze około 80zł, robocizna koło 150zł (o ile znajdziesz kogoś kto wymieni je bez ściągania głowicy, ale myślę ze każdy ogarnięty mechanik da sobie radę).
ossamus - 30-01-2013, 12:11

Witam, nieuchronnie nadchodzi czas wymiany oleju, dotychczas był zalany Statoilowskim LazerWay'em 10w40 - poprzedni własciciel takowy zalal.Auto ma przejechane 207 000 , rocznie malo jezdze okolo 6000-7000 km, zastanawiam sie nad 3 olejami:

- Mobil Super S 10 W 40
- Castrol Magnatec 10 W 40
- Elf STI 10 W 40 ,

ktory najrozsadnej wybrac ? Cena nie gra roli gdyz mam dostep do cen hurtowych.

plecho1 - 30-01-2013, 12:46

Zalej coś 5w40, przy naszych zimach lepiej się sprawdzi.
Jasskier - 04-02-2013, 11:14

@marcin84k Wcześniej lałem po carismy 4g92 półsynetyk jakiś mobila 10w40 , trochę olej zużywał, potem syntetyka 5w40 mobila, też ubywało.Teraz mam 5w50 formuła racing czy jakoś tam syntetyka przejechane od wymiany 12tys nic nie ubyło, jedyne zauważyłem wyższe zużycie paliwa. Może tędy droga?
MmzTattoo - 05-06-2013, 20:02

Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post. Mam Carisme drugi miesiąc silniczek 1.6 100KM 97r. Silnik był zalany castrolem 10w40. Po zrobieniu 1k km nie ubyło nic oleju więc przy wymianie zaryzykowałem pełnego syntetyka i zalałem Castrola Edge 0w40, a o to co zaobserwowałem:
Silnik się trochę przepłukał wywaliło nagar.
Po 1k km od wymiany nic nie ubyło dalej wisi ma maximum nie pluje po odmie, nie dymi na niebiesko więc oleju nie przepala.
Ładniej się zbiera od dołu, poprawiła się kultura pracy zawory ciche żadnych negatywnych objawów narazie nie widzę.
Spalanie spadło mniej więcej o 0.8L w cyklu mieszanym w trybie pedał podłoga na krótkich odcinkach głównie.
Przebieg na chwilę obecną 218k km.

Pozdrawiam.

mateelv - 15-08-2014, 15:26

Zbliża się wymiana oleju. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku Castrolu 15W40, mam prawie 200 000.
Pojawia się pytanie co wybrać teraz? Ktoś może doradzić?
Coś w stylu 10W40, 5W40 a może nawet 0w40? Półsyntetyk czy syntetyk?

apg2312 - 15-08-2014, 17:10

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, nie bierze oleju, to ja bym zalał syntetykiem (tak zresztą w mojej Cari zrobiłem). W naszych warunkach klimatycznych wystarczający aż nadto jest olej z przedziału 0W/5W-30/40. A jakiej firmy olej, to już zależy od indywidualnych upodobań :)
mateelv - 15-08-2014, 17:42

apg2312 napisał/a:
Jeśli silnik jest w dobrym stanie, nie bierze oleju, to ja bym zalał syntetykiem (tak zresztą w mojej Cari zrobiłem). W naszych warunkach klimatycznych wystarczający aż nadto jest olej z przedziału 0W/5W-30/40. A jakiej firmy olej, to już zależy od indywidualnych upodobań :)

Nie bierze oleju.
Kurczę, a co sądzicie o Valvoline albo Shell? Castrol chyba większość odradza... :P

apg2312 - 15-08-2014, 18:03

Może
http://www.liqui-moly.pl/...detail?Itemid=0
lub
https://www.motul.com/pl/...f[viscosity]=34
Ja mam akurat wlany Castrol Edge 5W-40 Titanium, ale to niestety nie jest wbrew nazwie syntetyk, tylko olej HC. Ale zły nie jest :)

Mario - 17-08-2014, 22:07

Jeśli komuś chce się bawić to tutaj ciekawa strona : http://www.widman.biz/uploads/calc-graph.html

Można stworzyć wykres lepkości oleju na podstawie danych producenta w różnych temperaturach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group