[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho
Krzyzak22 - 16-12-2011, 15:10
Dzieki Panowie,nic juz nie bede kombinowal.
Podjade do mechaniora w Toruniu i niech On sie martwi.
adt81 - 21-03-2012, 19:18
Wczoraj wymieniałem krótkie złącze elastyczne (kupiłem wzmocnione od VW) bo wypierdziało i tłumikarz niestety usunął osłonę żaroodporną bo powiedział że już jej drugi raz nie założy - nie wiem czy mu się nie chciało czy tak faktycznie jest ale nie miałem czasu na dyskusje. Dzisiaj zamówiłem sobie 5m taśmy ceramicznej do owinięcia odcinka od kolektora wydechowego do portek przy złączach. Pytanie za 100pkt czy dam radę owinąć rurę bez ściągania i czy te 5m taśmy o szerokości 5cm wystarczy ? Nie specjalnie uśmiecha mi się odkręcanie tego ustrojstwa - nie zaglądałem jeszcze dokładnie pod auto ale na odcinku od łuku za kolektorem przednim raczej problemu większego nie powinno być nie wiem tylko jak z pionowym ? Najwyżej owinę tyle ile się da - wydaje mi się że odcinek pod silnikiem jest kluczowy bo jest narażony na bezpośrednie działanie wody i odpadających elementów drogi
2012-03-24 - sam sobie odpowiem dzisiaj leżąc pod autem przy okazji wymiany łożyska w rolce napinacza wybadałem że miejsca jest pod dostatkiem do owijania i 5m powinno bez problemu wystarczyć. W poniedziałek dostawa i owijam - dzięki
Zhan - 19-04-2012, 18:34
adt81, i jak tam? udało się owinąć?
Mam pytanko, gdzie można kupić te łączniki z podwójnym oplotem?
adt81 - 19-04-2012, 19:12
Tak udało się bez najmniejszego problemu ale 5m to o jakieś 2 za mało i jeszcze na kawałek rury od tylnego kolektora muszę dokupić Co do łączników to najlepiej w warsztacie gdzie tłumiki robią chyba, że sam masz zamiar spawać to np. na allegro - łącznik pasuje od VW tylko trzeba dobrać średnicę i długość. One nie są z podwójnym oplotem tylko od środka mają dodatkowo taką jakby karbowaną rurę.
Jonny156 - 10-05-2012, 14:03
Witam
Koledzy czy taka plecionka z allegro jest warta zakupu?
http://moto.allegro.pl/zl...2331836403.html
pozdrawiam
booohal - 10-05-2012, 19:17
Jonny156, zamontowałem ją u siebie i wydaje się być wszystko w porządku. Proponuje jednak ją wspawać zamiast dawać te obejmy.
Zhan - 10-05-2012, 20:20
booohal, czemu sugerujesz spawanie? tzn. wiem, ze spaw to spaw ale to może być wygodne przy kolejnych wymianach... u mnie plecionka nie wytrzymała więcej niż pól roku, z takim patentem wymiana plecionki to prawie jak wymiana klocków hamulcowych... a w mojej okolicy spawacze się cenią, ja płaciłem 500
booohal - 10-05-2012, 20:53
Zhan, próbowałem na obejmy ale nie dało się idealnie tego zrobić. Może komuś się uda. Ja po kilku próbach jednak wspawałem sobie.
Jak to 500 ??? Za wspawanie? Wołać powyżej 80 zł to barbarzyństwo!
Zhan - 10-05-2012, 21:00
500 za części plus robocizna... plecionki pewnie nie kosztowały więcej niż 100 zł... Niedawno byłem u innego tłumikarza i też krzyknął 500 ale ten przynajmniej plecionki solidniejsze daje... w każdym razie dość droga to impreza
Szwagroz - 10-05-2012, 21:12
Jonny156, ja mam taką plecionkę już ponad rok i jest git. Ostatnio chciałem ją wspawać, ale jak obejrzałem zapieczone śruby łączocę kata z resztą rury to dałem spokój, albo bym musiał całą rurę wyciągać, albo bez palnika nie podchodź. Moją starą wycinałem szlifierką. Jest dość mało miejsca między plecionką a sondą, ale jakoś się udało. Przy montażu proponuję dość dokładnie uszczelnić wstawianą plecionkę na zaciski jakimś klejem odpornym na wysokie temperatury i będzie git.
deejay - 10-05-2012, 22:27
Zhan napisał/a: | 500 za części plus robocizna... |
Kupowałem w IC dwie plecionki i placiłem ok 80zł za dwie , robota mechanika powinna byc warta nie wiecej jak 150 zł , więc 500 to lekka przesada
Krzyzak - 10-05-2012, 22:57
ja podobnie jak Bartek - niecałe 100 zł za 2 plecionki i 100 zł za spawanie
Jonny156 - 11-05-2012, 09:51
Dzięki koledzy za radę, zamawiam ją dzisiaj bo moja już strasznie pierdzi i ma przedmuchy.
Moje śruby są tak zapieczone że nie ma mowy o odkręceniu, także opcja z zaciskami wydaje się być rozsądna, tak jak radzi Szwagroz, uszczelnię silikonem odpornym na wysokie temp. (w NOMI widziałem taki na 1200 stopni coś ok 20 zł do kominków) i będzie na razie spokój. Niestety wymiana sondy też mnie czeka, obroty czasami falują i odpala się check engine który wskazuje właśnie sonde, później gaśnie po czym znowu się zapala i tak w kółko. I jestem ciekaw czy po wymianie plecionki sonda będzie miała właściwe odczyty czy już padła kompletnie.
Krzyzak - 11-05-2012, 10:22
Jonny156 napisał/a: | taki na 1200 stopni | wykruszy się... zobaczysz
nadaje się do kominów o swobodnym ciągu ale nie do wydechów
do tego są specjalne pasty uszczelniające - tzw. cement do wydechu
Jonny156 - 11-05-2012, 11:34
dzięki Krzyzak, poszukam w motoryzacyjnym
|
|
|