To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien

plecho1 - 08-05-2012, 08:37

W tej wersji filtr paliwa jest w baku, tu masz o tym temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=52110
Najpierw zmierz ciśnienie i spróbuj wyregulować regulatorem, może to on źle działa. Jeśli to nie pomorze, to sprawdź jakie ciśnienie daje pompa w baku i ewentualnie wymień filtr lub pompę lub komplet jeśli niskie ciśnienie będzie niewłaściwe. Filtry w pompie WC można spróbować wyczyścić jeśli nie będą rozerwane. Są z metalowej siatki więc można je przemyć i przedmuchać sprężonym powietrzem.

przemekx303 - 08-05-2012, 23:18

A co do informacji to str.6 wątku , użytkownik Zolinka , masz tam nawet fotki
jacol25 - 08-05-2012, 23:42

niedawno wyciągałem pompę z baku ale szukałem filtra paliwa coś na kształt tradycyjnego na przewodzie a tu widzę że to jakiś półksiężyc :shock:
Jest on gdzieś wewnątrz pompy?
I jeszcze jedne, gdybym chciał regulować ciśnienie na pompie WC to w cari po lifcie gdzie znajdę tą śrubkę? Znalazłem fotki tylko do wersji wcześniejszej.
Pozdrawiam.

przemekx303 - 09-05-2012, 00:49


czrna strzałka , jak się mylę to mnie poprawcie 8)

GrzesiekP - 09-05-2012, 16:19

Witam,bardzo proszę o podanie sposobu na wyciągnięcie regulatora ciśnienia pompy z gniazda

[ Dodano: 10-05-2012, 11:24 ]
Regulator wyskakuje ładnie, należy pozatykać wszystkie otwory i podać powietrze pod ciśnieniem około 8 atmosfer a później jak w opisie powyżej czyszczenie regulatora pastą polerska najlepiej o jak najdrobniejszym ziarnie, czyszczenie ma na celu zmniejszenie zarysowań oraz usunięcie różnego rodzaju zanieczyszczeń

Szary - 13-05-2012, 12:02

Proszę o poradę czy mam regulować ciśnienie na pompie WC czy nie?

Pomiar miernikiem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym 2,9 V czyli 4.5-4.7 Mpa

Evoscan pokazuje mi 5,320 Mpa

i teraz nie wiem czy miernik źle pokazuje? :shock:

aren195612 - 13-05-2012, 16:34

Cytat:
i teraz nie wiem czy miernik źle pokazuje?


Polegałbym na odczycie z Evoscana, woltomierze, szczególnie te tańsze, mogą trochę zafałszowywać pomiar tych szybkozmiennych niesinusoidalnych napięć.

Pozdrawiam

Szary - 13-05-2012, 23:42

Też mi się tak wydawało, ze evoscan jest bardziej wiarygodny niż miernik.


To teraz i ja będę musiał pokręcić śrubką :P Zastanawia mnie czy zmiana ciśnienia na pompie wpłynie na kulturę pracy silnika?

Pozdrawiam.

korwet - 04-06-2012, 12:36

Wtrącę się do wątku bo temat dotyczy pompy WC.

Znalazłem takie 2 pompy:
http://www.sendspace.pl/f...30eec897d07be30
i zauważyłem różnicę (zaznaczona na zdjęciach) - ponoć obie są od 1,8GDI

W moim aucie jest pompa nr2 czy przy wymianie mogę założyć taką jak jest na zdjęciu jako nr1?

Czym one się różnią jeśli chodzi o działanie ?
I co to jest ten element którym się różnią ?

xluki - 05-08-2012, 20:05

W tym miesiącu chiałbym wyjąć regulator, aby sprawdzić w jakim jest stanie (ewentualnie polerka). Czy któryś z Mitsumaniaków mógłby podpowiedzieć jaka jest najlepszą metoda na wyjęcie wszystkich elementów tego podzespołu (bez demontażu pompy no chyba, że się nie da).

[ Dodano: 13-08-2012, 18:04 ]
Czym najlepiej spolerować regulator?

i9i - 19-08-2012, 07:53

Też dołączam do pytania: jak wyciągnąć regulator ciśnienia bez wyciągania pompy?
xluki - 19-08-2012, 20:12

i9i, chyba jednak nie obejdzie się bez wyjmowania pompy :cry:

Nie wierzę, że nikt nie próbował... :mrgreen:

[ Dodano: 20-08-2012, 16:02 ]
Panowie pomocy! Za cholerę nie mogę wykręcić tego regulatora... czym najlepiej walczyć z tą śrubą? Sklepana 12 nasadowa średnio się sprawdza.

mateusz8230 - 20-08-2012, 17:00

klucz płaski 10.Popsikać wd-40 a potem to jest większy problem:D u mnie prawie nie możliwe jest wyciągnąć regulator tak się chyba zapiekł...
MichuGdy - 20-08-2012, 17:53

Opis znajomego, który polerował regulator, aczkolwiek nie przyniosło to oczekiwanych skutków z tego co mi wiadomo:

..."jak zdejmiesz go to wtedy musisz sklepać 12-tke albo 13-tke nasadową i go wykrecić on( ten zawór ) może nie wyjść cały więc spowrotem montujesz ten uchwyt zakładasz przepustnice proszisz kolege zeby zapalił i przegazował i wtedy wyleci zała reszta tego zaworu , tylko najlepiej popodkładaj sobie jakies szmaty zebys nie musiał go po całym garazu szukac no i wtedy bierzesz paste polerską i docierasz element do elementu i uważ aj jak będziesz go spowrotem wkładał zebys nie uszkodził gumowej uszczelki."...

Pozdrawiam

mateusz8230 - 20-08-2012, 19:13

jeśli wyleci ,,cały'' to po polerce warto by było założyć nowe uszczelki,koszt niewielki ale coś może pomóc.Mi się nie udało całego wyciągnąć bo ostatni zaworek sie zablokował na końcu,może uszczelka się tam podwinęła i go zblokowało.mi podczas odpalenia auta wszystko wyleciało na szmatkę ale... oczywiśćie sprężynka musiała spaść w takie miejsce w silniku że 2h szukałem, warto podczas odpalania nawet ten regulator obwiązać szmatką albo mocno trzymać poprzez szmatkę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group