To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Test Ralliart vs Impreza vs Focus ST

j-rules - 28-02-2010, 22:38

arturro napisał/a:
ale po co sie klocic nt awaryjnosci skoro i tak focus ma najlepsze wlasciwosci jezdne w swojej klasie, a jazda tym autem to sama przyjemnosc :)
z tym sie zgadzam w calej rozciaglosci :)
Bart007 napisał/a:
w rankingach niezawodności fatalnie wypada G-klasa, a bardzo dobrze Matiz - i co z tego wynika :lol:
.. że Matiza nikt nie naprawia tylko porzuca w krzakach :finga:
niko123 - 28-02-2010, 23:47

Właśnie chodzi mi o to że nie mówcie że Focus jest zły bo to ford.
Już nie chodzi o to że został wybrany autem dekaty ale Focus się wyróżnia na tle innych fordów. - można powiedzieć taki rodzynek.
Są modele udane i mniej udane i nie ważna jaka marka tylko jaki konkretny model itp.
np. Focus wszędzie jest wysoko mondeo czy ford ka to już nisko. - Dekra, tuv i ADAC
Wszystkie 3 firmy są niezależne i Focus wszędzie najlepiej w fordach - przypadek ?

Do czego zmierzam ?
Jak ktoś kiedyś miał stare mondeo czy escorta i się zraził do forda to teraz to samo mówi o focusie bo to ford, a tak naprawdę między tymi autami jest przepaść.

Nawet nie wiedzie że Ford focus 1 ma silniki benzynowe są japońskich inżynierów Yamaha.
Tu pisze poczytajcie.

To z najnowszego '' Motor ''

http://img215.imageshack.us/i/img5479.jpg/

http://img63.imageshack.us/i/img5480.jpg/

http://img213.imageshack.us/i/img5481.jpg/


http://moto.pl/MotoPL/1,8...uto_dekady.html

Ktoś wcześniej napisal '' Lancer też miał/ma, VW Golf też ma, nawet Kia Ceed ma wielowahaczowe...''

Ford focus wprowadził takie zawieszenie w 1999 i inne marki dopiero po paru latach je wprowadziły.


Wiem że was to nie interesuje ale może ktoś przeczytam - najnowszy test Focus RS.

http://www.auto-motor-i-s...-test-8689.html

rzędowa piątka w Focusie RS potrafi kręcić się nawet z prędkością 7050 obr/min, możliwą do osiągnięcia dla niewielu turbodoładowanych jednostek.


O wiele bardziej niż przyspieszeniem i prędkością, RS robi na kierowcy wrażenie elastycznością. Na czwartym biegu na przyspieszenie z 80 km/h do 100 km/h potrzebuje zaledwie 2 sekund, do 120 km/h - 4 s, do 140 km/h - 6,3 s. Lekkość i szybkość z jaką wskazówka przemieszcza się po prędkościomierzu wydaje się niewiarygodna

Anonymous - 28-02-2010, 23:56

Ford focus wprowadził takie zawieszenie w 1999 i inne marki dopiero po paru latach je wprowadziły hm......mój poprzedni lancer był z 98r. i miał wielowahaczowe zawieszenie :)
Jeżeli chodzi o focusa, to faktycznie na tle reszty fordów wypada najlepiej, ale nie oszukujmy się, reszta to fordów to badziewie i nie ma co wciskać na siłę bajek, że focus jest taki super.
Problemy z korozją i niska trwałość łożysk to dość nagminne zjawisko w focusie nawet w modelach na gwarancji 8) nie wspominam już o silnikach diesla............

[ Dodano: 28-02-2010, 23:58 ]
i jeszcze jedno:
Nawet nie wiedzie że Ford focus 1 ma silniki benzynowe są japońskich inżynierów Yamaha.
owszem konstrukcji Yamahy jest motor 1.25 zetec z fiesty

Hubeeert - 01-03-2010, 00:07

niko123 napisał/a:
Jak ktoś kiedyś miał stare mondeo czy escorta i się zraził do forda to teraz to samo mówi o focusie bo to ford, a tak naprawdę między tymi autami jest przepaść.

Mój drogi Watsonie miałem Escorta i do dziś chwale sobie ten samochód i jego prosta i pancerną konstrukcję.
niko123 napisał/a:
Ktoś wcześniej napisal '' Lancer też miał/ma, VW Golf też ma, nawet Kia Ceed ma wielowahaczowe...''

Ford focus wprowadził takie zawieszenie w 1999 i inne marki dopiero po paru latach je wprowadziły.

Ekhm - Mercedes Benz w modelu W123 tez je wprowadził. Kilka lat przed 1999. Galant EA również - 1997.
niko123 napisał/a:
rzędowa piątka w Focusie RS potrafi kręcić się nawet z prędkością 7050 obr/min, możliwą do osiągnięcia dla niewielu turbodoładowanych jednostek.

Człoooowieku - 7000? Mój 4G61T kręci się do ponad 8000 obrotów. A został wyprodukowany w 1988 roku.
niko123 byłeś interesujący stałes sie męczący.

Dobranoc.

niko123 - 01-03-2010, 00:08

awet nie wiedzie że Ford focus 1 ma silniki benzynowe są japońskich inżynierów Yamaha.
owszem konstrukcji Yamahy jest motor 1.25 zetec z fiesty

Zapomniałeś o 1.6 w Ford Focus i 1.7 w Pumie.


Hubeeert - co do '' rzędowa piątka w Focusie RS potrafi kręcić się nawet z prędkością 7050 obr/min, możliwą do osiągnięcia dla niewielu turbodoładowanych jednostek.'' - to nie moje słowa tylko w teście.


http://www.auto-motor-i-s...-test-8689.html


Ford Focus RS vs. Mitsubishi Evo X FQ330 SST vs. Subaru Impreza STi Type UK 330S
Kto wygrał ? :)

http://sportscarforums.co...-evo-30965.html

Hubeeert - 01-03-2010, 00:16

Po raz kolejny podpierasz sie testami najbardziej nieobiektywnej na swiecie niemieckiej prasy motoryzacyjnej. I googlem.

Bądź łaskaw mój drogi Watsonie jasno mówic nam co wiesz a co wyczytałes w szmatławcach typu AMS czy AŚ. Proponuje Ci też lekture CAR Magazine - pismo angielskie, ale jakby nie patrzeć obiektywne.

A silnik nie był Yamahy tylko konstruowany z Yamahą. Na tej zasadzie w najstarszym Seacie Ibiza był silnik Porsche :lol: :roll: :D

[ Dodano: 01-03-2010, 00:19 ]
A co do Focusa - znajomy w Sheffield miał Focusa RS. Nie mógł sprzedać jak to okreslał "the f&&&&& piece of shit" więc okleił go reklamami i stawiał przed swoja restauracją jako jej reklamę. A kupił EVO X

[ Dodano: 01-03-2010, 00:23 ]
Cytat:
WTF who wrote this....whoever compared these cars is an idiot for choosing the ford as the #1....has it been proven at all?? I mean if you are strictly buying a car for the track get the evo..backroads and dirt get the sti..but if your dumb as fck get the focus..i mean the evo is the fast but looks so cheap...the focus looks retarded and has fake carbon fiber everywhere(why??) and the sti actually has a nice interior. I dont even see how the slower focus with worse amenities and lower price and its FWD are you kidding how could possibly win this match up against 2 of the best awd cars....now if it were a cosworth focus RS i would believe it!

If you couldnt tell I have an STI


Z tym mogę się zgodzić :arrow: http://sportscarforums.co...59&postcount=13

jaca71 - 01-03-2010, 00:35

niko123 napisał/a:
Ford focus wprowadził takie zawieszenie w 1999 i inne marki dopiero po paru latach je wprowadziły.

A to jest wielowahaczowe czy nie?

I pytanie z jakiego samochodu pochodzi?

I nie mam nic do Forda ;) Super jeździło się sierrą :)

Bart007 - 01-03-2010, 09:51

Pisałem o Focusie, że wprowadził wielowahacz jako jeden z pierwszych w swojej klasie czyli kompakcie, a nie, ze go wymyslił, więc porównania z Mercem czy Galantem jest nie na miejscu.

Ford robił i robi całkiem fajne samochody, np. taki F-250 :)

Hubeeert - 01-03-2010, 10:34

Bart007 a w tej chwili producenci jak Honda odchodza od tego bo jest za drogie. Uwierz mi, że mój Mirage prowadzi się nie gorzej niz Focus a ma sztywna belkę na drążku Panharda z tyłu.
Bart007 - 01-03-2010, 10:45

To fakt, w nowym Civicu jest belka, a autkiem jeżdzi się całkiem fajnie (jechałem wersją 1.8), ale ponoć w Type-R musieli skrajnie usztywnić zawieszenie, by dobrze sie trzymało ma zakrętach. Oczywiście, że zawieszenie nie jest wyznacznikiem wszechrzeczy, ale nie jest nim też np. napęd (a w tym wątku niektórzy sugerują że skoro auto ma 4x4, to MUSI być lepsze od FWD), na prowadzenie składa się wiele elementów.
Hubeeert - 01-03-2010, 10:48

Bart007 napisał/a:
w Type-R musieli skrajnie usztywnić zawieszenie, by dobrze sie trzymało ma zakrętach.
Wiesz mój Mirage jest całkiem komfortowy ;-) no ale nie tak jak 406 :D
Bart007 napisał/a:
Oczywiście, że zawieszenie nie jest wyznacznikiem wszechrzeczy, ale nie jest nim też np. napęd (a w tym wątku niektórzy sugerują że skoro auto ma 4x4, to MUSI być lepsze od FWD),
Duuuużo zalezy od kierowcy - wiem cos o tym bo złoiłem kiedyś Astrą 1.4 3x3000Gt VR4 :twisted:
krzychu - 01-03-2010, 10:50

Bart007 napisał/a:
napęd (a w tym wątku niektórzy sugerują że skoro auto ma 4x4, to MUSI być lepsze od FWD), na prowadzenie składa się wiele elementów.


Ale czemu wszyscy testują Focusa na suchej nawierzchni? Czemu nie po testują na śniegu? Mi tam na suchej nawierzchni nie brakuje w samochodach przyczepności trakcji itd brakuje w złych warunkach... A tam 4x4 jest lepsze...

Anonymous - 01-03-2010, 11:03

ford powinien zaczac czytac forum i dyskusje nt porownan :) i wyciagnac wniosek zeby zrobic ST AWD i bedzie koniec tematu i niedomowien, wygra poprostu lepszy :) (nie mowie i pisze ktory jest lepszy, od razu uprzedzam).
Bart007 - 01-03-2010, 11:12

krzychu napisał/a:
Ale czemu wszyscy testują Focusa na suchej nawierzchni? Czemu nie po testują na śniegu?


No, mnie do zalet 4x4 przekonywać nie musisz :D

Testy takiej jak z tego wątku są skazane na niedoskonałość wynikającą z założeń testujących. Inaczej ułoży sie ranking, jeśli będziesz go robił w stylu "extreme racing performance", a inaczej "hothatch dla weekendowego lansu". Samochody klasy ST czy Ralliart (w przecwieństwie do RS, EVO) często sa postrzegane jako druga kategoria - a tam szybkość na prostej, cena i koszt eksploatacji odgrywają duże znaczenie i działają na korzyść ST.

Hubeeert - oczywiście 100% racji o roli kierowcy, kierowca rajdowy na torze spokojnie objedzie zwykłych "userów" w dwa razy mocniejszyc autach.

Hubeeert - 01-03-2010, 11:28

Bart007 napisał/a:
Hubeeert - oczywiście 100% racji o roli kierowcy, kierowca rajdowy na torze spokojnie objedzie zwykłych "userów" w dwa razy mocniejszyc autach.


Problem polega na tym, że odbyło się to na płycie poślizgowej na Bemowie gdzie teoretycznie przewaga AWD nad FWD powinna być kosmiczna :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group