[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z ładowaniem
Owczar - 23-01-2016, 12:10
Ze schematów i service manuala. Już 5 lat temu wkładałem alternator z V6 do diesla, a tam nie bylo sterowania ECU. Możesz odpiąć na próbę piny. Odkręć skrzynkę bezpieczników i unieś do góry. Znajdziesz tam dwie cztero pinowe kostki. W jednej z nich będą przewodu koloru jak wyżej. Za pomocą cienkiego śrubokręta można je wypiąć.
MMoże być tak, że jest też saba wydajność alternatora i stąd problem. Ale możesz to sprawdzić inaczej. Wyjmij bezpiecznik awaryjnych na odpalonym silniku. Wtedy regulator daje max napięcie na uzwojenia. Jeśli ładowanie mimo wszystko będzie niskie to nie wina regulatora tylko zużycia alternatora. Jeśli jednak podskoczy to kwestia regulacji i zapewnie winne jest sprzężenie od ECU.
Marcino - 23-01-2016, 13:21
U mnie tez siada aku ale bardzo stary jest centra chyba z 2007 albo 2008 r. Ale u mnie na odwrót ładowanie 14.6 i mimo świateł i podnoszenia szyb na zwarcie nie chce spadać. Kiedyś skakało moze regulator poszedł? Pobór prądu na postoju z radiem 0.35A bez radia 0.08A. Narazie wyrzucam radio z CD ktore dostałem i zobaczę co będzie.
Nie mam ściągacza do łożysk bo bym zregenerował alternator no mam cześci.
Owczar - 23-01-2016, 13:23
ZMień baterie w multimetrze na początek
Marcino - 23-01-2016, 13:41
Owczar napisał/a: | ZMień baterie w multimetrze na początek | no słaba jest
Bizi78 - 23-01-2016, 13:51
Marcino napisał/a: | no słaba jest |
Owczarowi chodzi o baterię w mierniku a nie akumulator .
Marcino - 23-01-2016, 13:58
No w mierniku jest słaba ale nie mam 9v w domu.
Bizi78 - 23-01-2016, 14:05
Myślałem, że nie załapałeś .
Owczar - 23-01-2016, 14:52
No to miernik, nawet lepszej klasy będzie zawyzal wyniki. Warto ją wymienić, bo jest min za wysokie, a może się okazać że jest ok. Pamiętaj żeby mierzyć na rozgrzanym silniku, bo na zimnym może być nawet pod 15v.
Ja właśnie wróciłem z przejażdżki. Ładowanie cały czas powyżej 14, czy stoję na d czy jadę a bywało ze spadło do 12.5.
mar111cin - 23-01-2016, 19:02
Owczar, ja też wróciłem z przejażdżki, drugi akumulator założony, tylko że 44Ah 360A w pełni naładowany. Samochód mi zgasł kilka razy na prawie postoju ładowanie według UKP spada na około 12V i buja silnikiem na obrotach że hoho...
Jutro podejdę do tematu bezpiecznika od awaryjek.
Śmieszna sprawa, bo myślałem, że mam problem z wtryskami i dlatego silnikiem buja, a tutaj wychodzi na problem z ładowaniem.
Bednarz94 - 23-01-2016, 19:11
Witam wszystkich, jestem to nowy. Mam również problem nie wiem czy dokładnie z ładowaniem, zapalają mi się dwie kontrolki od ładowania i na prawo od niej dziwne oznaczenie kontrolki oleju "nie wiem dokładnie co to za kontrolka". Pojawiło się to dziś po kupnie Gala, zapala się na wolnych obrotach i gaśnie a mruga kiedy jadę w zakresie 40-100 potem gasną, przy dodaniu gazu też gasną, co to może być? Pomocy, pierwszy dzień i już problemy. Pozdrawiam
Owczar - 23-01-2016, 19:12
Pamiętaj ze jak wyjmujesz bezpiecznik, to całkiem wylaczasz regulacje. Zapali się kontrolka ładowania i jeśli alternator jest sprawny to napięcie może skoczyć powyżej normy. Ale bez obaw, nic się nie popsuje. Jak odlaczysz ECU, to nic z tych rzeczy się nie będzie działo.
[ Dodano: 23-01-2016, 19:13 ]
Bednarz94, sprawdź jakie masz ładowanie i poziiom oleju.
Marcino - 23-01-2016, 20:58
Profilaktycznie wymieniłem paski bo o tak leżały i czekały. Niestety altek zawalony olejem z pod tylnej pokrywy cieknie po całym tyle silnika chyba nie z pod głowicy. Zabiorę sie za to kompleksowo.
Owczar - 23-01-2016, 21:56
Ja złożyłem pokrywy na reinzosil i jest sucho.
Marcino - 23-01-2016, 23:04
Ja nam na Loctite czarny 5900 ci prawda uszczelki są z 2008r poprawiane w czerwcu 2014:)
Hugo - 24-01-2016, 18:50
Co powoduje zwiększone spalanie po przecięciu tych kabli?
[ Dodano: 24-01-2016, 18:52 ]
Dla pewności jest to kabel żółty z czarnym paskiem i czarny z czerwonym paskiem, bo na foto tego drugiego nie widać dokładnie?
|
|
|