To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej

lukasz12 - 15-05-2010, 10:29

zuku19 napisał/a:
Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .


To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta. :/

[ Dodano: 15-05-2010, 10:34 ]
Zajc3w napisał/a:


Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01

Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.


Właściwie to nie wzdłuż tylko odwrotnie niż w Mitsubishi (skrzynia po lewej). Stąd kompletnie inny dolot. Tak to wygląda
http://upload.wikimedia.o...6G72_engine.jpg

Zajc3w - 15-05-2010, 10:46

OOO :shock:
A w opisach jest głowica prawa i lewa....
Z uszczelniaczami hyundaia to faktycznie w IC tylko wał przód i tył jest. :oops:

zuku19 - 15-05-2010, 10:52

lukasz12 napisał/a:


To widocznie miał gdzieś klienta. Ja właśnie brałem rzeczy dla Wojtka i podałem nr części i model (Sonata 3.0 V6 93-98) i nie było problemów. Niestety, czasem sprzedawcy to idioci i dodatkowo negatywnie nastawieni do klienta.



Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy.

wojtas - 15-05-2010, 12:04

Niestety człowiek człowiekowi nie jest równy, to samo tyczy się sprzedawców. Jeden jest miły i uprzejmy. A drugi traktuje klienta jak intruza. :doubt:
lukasz12 - 15-05-2010, 12:07

Cytat:

Mówiłem człowiekowi model rocznik , że te same silniki siedzą w miśkach, uparł się o vin i koniec gatki, oczywiście nie omieszkałem powiedzieć co o nim myślę jako sprzedawcy.


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

zuku19 - 15-05-2010, 12:33

lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.

lukasz12 - 15-05-2010, 12:48

zuku19 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.


Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął...

[ Dodano: 15-05-2010, 12:48 ]
zuku19 napisał/a:
lukasz12 napisał/a:


Jak będziesz miał okazję być tam drugi raz poproś o rozmowę z kierownikiem. Nie odpuściłbym. Dla zasady. Chamstwo trzeba ustawić do pionu bo w pewnym momencie wejdzie na głowę (vide. to co robią posiadacze aut z grupy VW na drogach...)

Raczej więcej tam się nie pojawię , choćby dlatego, że byłem nie zbyt grzeczny , oczywiście beż wulgaryzmów , ale powiedziałem co o nim myślę.


Wiem że to niełatwe, ale trzeba mieć odwagę ;>
Niech sobie nie myśli. Nie miał odwagi powiedzieć ze ma CIE w dupie więc sobie wymyślił na poczekaniu powód. Ciekawy jestem jego reakcji jakbyś miał wtedy VIN i go wyciągnął po tym co powiedział...

[ Dodano: 15-05-2010, 12:54 ]
Na marginesie jest jeszcze serwis Hyundaia na Pradze Południe, nie pamiętam ulicy wiem że jest to niedaleko takiego dużego osiedla z wieżowcami, pomiędzy Ostrobramską a Grochowską. Niestety adresu nie pamiętam.

zuku19 - 15-05-2010, 14:03

Nie lubię się denerwować , po za tym sprzedawca na pewno już mnie nie obsłuży w sposób normalny.
Przy okazji mam dwa pytanka do kolegów, nie będę zakładał nowego tem.
Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu? , a drugie, to kąt zapłonu jest regulowany ręcznie aparatem.

wojtas - 15-05-2010, 15:08

Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.

zuku19 - 15-05-2010, 16:08

wojtas021180 napisał/a:
Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.

Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy.

lukasz12 - 15-05-2010, 17:44

zuku19 napisał/a:
wojtas021180 napisał/a:
Tak pompa wody jest napedzana paskiem rozrządu, dokładnie jego zewnętrzną stroną.
Kąt zapłonu 12V regulujesz za pomocą aparatu, lecz musisz mieć do tego lampe stroboskopową i postępować zgodnie z manualem.

Dziękuję za podpowiedź.
Co do regulacji zapłonu , najlepszym ustawieniem jest słuch , a mam w tym doświadczenie .Z reguły ustawienie na lampę daje za późny kąt.
Zapytałem bo mi taka myśl wpadła do głowy, że te złe spalanie(gryzący zapach) może być spowodowane złym kontem zapłonu , a to że pali od strzału to nie znaczy że jest ok.
Druga rzecz za późny zapłon ,więcej pali , jest słabszy.


Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej.

zuku19 - 15-05-2010, 18:12

lukasz12 napisał/a:


Całkiem możliwe że prawdą jest to co piszesz. Komputer dobiera moment wtrysku na podstawie ustawienia wałka rozrządu. Jeśli aparat jest przestawiony to wtrysk może być za wcześnie lub za późno i spalanie jest nie takie jak być powinno. W sigmie zapłon się sam dostosowuje - komputer steruje w zakresie 7-15 st. Natomiast jest specjalny tryb serwisowy, który powoduje tymczasowo sztywne ustawienie zapłonu (5 st. przed GMP). Na tej podstawie ustawiasz lampą na 5. To jest referencyjne ustawienie i komputer w normalnym trybie pracy i tak sobie będzie cofał lub wyprzedzał zapłon. Ważne tylko żeby właśnie 5 st. przed było faktycznie 5 st. przed a nie inaczej.

Zgadza się , ale w 97% aut które miałem był za późny zapłon ,w swoim do tej pory nic nie regulowałem bo po sprowadzeniu bardzo mało jeździłem i po za tym nie było i w sumie nie ma takiej potrzeby , zresztą może pamiętasz nasze dyskusje na temat mojej sigmy choćby to że 12 zaworów nie pełna opcja a ma poduszkę pow.
Kiedyś miałem taki przyrządzik który wkręcałem w miejsce świecy zapł. i widziałem spalanie w komorze, super sprawa,ale mi ukradli jak był włam do auta.
Zapłon ustawiam w czasie pracy na rozgrzanym silniku i tu właśnie do tego służy mi ucho , nie opiszę tego bo nie potrafię, mało tego węch też potrzeby aby zaciągnąć się spalinami z rury :)

wojtas - 15-05-2010, 20:52

Można ustawiać na słuch, zgadzam się z tym bo wiem że można. Znam osoby które ustawią w ten sposób zapłon i po sprawdzeniu przez lampę jest tak jak powinno być :) .
Łukasz wspomniał o trybie serwisowym i właśnie tu jest pies pogrzebany. Dzięki niemu ustawisz zapłon tak jak należy, albo ewentualnie sprawdzisz czy ucho cię nie zawiodło. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group