To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój pierwszy Misiek... i pierwszy wogóle;)

robertdg - 30-08-2011, 17:48

Fajniusio :-)

To już się przekonałeś, że Galem można jechac na rybki, ale ta na twardszym gruncie :P

mackbeth - 30-08-2011, 22:05

W sobote był twardy... :)
mackbeth - 10-10-2011, 16:08

Dawno nie było jakiegoś updejtu, to można wreszcie coś napisać...

Jeszcze przed feralnym wyjazdem wędkarskim pomalowałem felgi:) :D tym razem na granitowy szary mat - i muszę przyznać że teraz jestem zadowolony, do tego lakier okazał się naprawdę trwały i nie narzekam:)






Udało mi się wreszcie dołączyć do klubu posiadaczy zegarów HC, i wreszcie we wnętrzu troszkę nowocześniej się zrobiło:) Jedyna wada, nie mam takiej ładnej kontrolki przeciwmgielnych tylnych, no bo w Japoni takowych kontrolek nie ma:) Z zegarami przeróbka nie byłą trudna, zainteresowanych odsyłam do tematu o nich:)






Ponieważ w ręce wpadły mi zegary od automatu, postanowiłem nie zmarnować kontrolek A/T i zrobiłem sobie wyświetlacz biegów z manuala:) Zabawy i roboty co nie miara, ale działa:) Gadżet może mało przydatny, ale cieszy oko:)

Ponieważ od wymiany oleju 10 tyśków minęło, czas było na nową oliwę. Tym razem do silnika wpadał ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Na razie dużo nie jeździłem, ale myślę że nie będę narzekał:)
Niestety muszę przejrzeć zawieszenie w jednym kole z przodu, bo po pożyczeniu auta bratu coś "chrupie" tylko że tam wahacze nowe, więc jak któryś z nich padł to nie będę zbyt zadowolony... Dodatkowo okazało się że mam wbity gwóźdź dokładnie w tym samym kole co i u brata w aucie się "wbił", wiec widzę ze na wrocławskich osiedlach rejestracja z lubuskiego niestety nie jest mile widziana... echhh.... życie....

sveno - 10-10-2011, 19:32

mackbeth napisał/a:
Ponieważ w ręce wpadły mi zegary od automatu,
i to nie byle jakie bo z VR4 :)
mackbeth napisał/a:
Jedyna wada, nie mam takiej ładnej kontrolki przeciwmgielnych tylnych
ja zabrałem ze starych zegarów :) działa
mackbeth napisał/a:
zrobiłem sobie wyświetlacz biegów z manuala:)

uprzedziłeś mnie, miałem ten sam pomysł, jak to ogarnąłeś? 6 krańcówek pod lewarkiem?

mackbeth - 10-10-2011, 19:43

Kilka krańcówek, ale one są złym pomysłem.. blaszki łatwo odpadają, a większe krańcówki się nie zmieszczą:) Użyłem takich 1cm na 5mm około:) później dałem hebelkowe wychyłowe przełączniki, problem w tym że pod lewarkiem jest może z 1cm miejsca od podłogi, więc mało miejsca a kasety nie można odłączyć od cięgien bo wtedy nie wiadomo gdzie który bieg jest:( Wiec robota w aucie palcami na szerokości 2 cm nie byłą łatwa:) :) Ale działa:)

Chciałem zrobić tak:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586433.html

ale w galancie się nie da, bo kaseta jest równo z panelem konsoli:)

mackbeth - 19-11-2011, 20:15

No i wreszcie jakieś robótki grubsze czas było zrobić:)

A oto zestawik przewidziany na sobotni dzień:)





Co tam widać?
KYB341213 EXCEL-G gazowe
KYB RC 5864 K-Flex

Klocki Akebono na tył
Górne mocowania amortyzatorów SACHS 802 420
Końcówka drążka 555
I to co mężczyzna powinien mieć:) zestaw gumek do regeneracji zacisków z przodu:)



Na pierwszy ogień pomiar przez Deejay'a jak bardzo biją tarcze, bo że jest źle to łatwo sam czułem na kierownicy.

I niestety:





Prawa tarcza miała bicie miedzy 30 a 50 setek.... po prostu masakra. Niestety wiem czemu się tak stało - w wakacje 2000 km przejechałem zapomniawszy że mam nie zrobione prowadnice w prawym kole- po prostu byłe zatarte....
Piasta także okazało się że ma zgrubienia, na których opierała się tarcza i mogła dzięki temu szybko się skrzywić (tarcze BLUE PRINT)

Powierzchnia piasty po wyrównaniu płaskim pilnikiem była już równa, widać gdzie więcej materiału pilnik zebrał:




Niestety dalej nie było pięknie. Po zmierzeniu lewego koła (około 5 setek czyli w granicach) postanowiliśmy zamienić tarcze miejscami. Efekt dość niesamowity - z lewej bicie w granicach 8-10 setek, a z prawej po kilku próbach ustawienia tarczy miedzy 10-14 setek. Niestety tokarz w warsztacie obok miał wolne, więc nie udało się przetoczyć tarcz....

Następny krok - zaciski:




Tłoczki eleganckie i bez wżerów, ale pod sprężonym powietrzem nie wychodziły równo z zacisku




podstawa to wyczyścić wszystko bardzo dobrze, szczególnie otwory prowadnic- usunięcie całego zaschniętego smaru miedzianego:










Prowadnice solidnie nasmarowane smarem ceramicznym, tłoczki chodzą równo i bardzo ładnie się wysuwają:)

Następnie czas na tył:)

Wygląd nivomatów:







Wyjęcie prościutko poszło:)




Tutaj zdjęcie kolejności elementów górnego mocowania nivomatów, może komuś się przyda:



Porównanie sprężyn nivo i KYB:




Sprężyny od nivomatów były już bardzo miękkie....

Amorek:



I całość już na aucie:






Widać też już nowe tarcze -Speedmaxy w spadku po Bartku, mają ok 5 tyś więc prawie nówki, stare jak wyglądały (7mm) widać wyżej:):)
Efekty przerosły moje oczekiwania:) Auto z tyłu podniosło się o ok3,5-4 cm, co dla mnie jest jak najlepsze- krawężniki już nie będą ryć haka, wyjazdy na ryby i w trasę załadowanym autem będą łatwiejsze i mniej stresujące:)
Auto jest sztywniejsze, co wyraźnie czuć w ostrym zakręcie, nie ma tendencji do pływania i uciekania.

Hamulce są dużo ostrzejsze, reagują szybciej, dodatkowo Deeja'y zmienił skok pedału.. nadal trzeba poczekać aż się wszystko ułoży i dotrze, ale na razie jedno wiem- wcześniej bicie przy hamowaniu ze 100km/h wyrywało kierownicę, teraz nie czuć nic:)

Jak zwykle wytrwałość Bartka sprawiła, że wszystko udało się ładnie zrobić:) za co wielkie dzięki!!!!

Psikus - 19-11-2011, 20:48

Górne mocowania nivomatu pasują na zwykłe amortyzatory?
Juiceman - 19-11-2011, 20:53

Hehe Dejavu xD W końcu Bartek to najlepszy dolnośląski Mechanik do Mitsu heh:-) Zostawiłem tam farbę czerwoną do zacisków było trzeba sobie maznąć :wink: Mnie też chyba będzie czekać toczenie xD co by była igiełka. Ja poproszę jeszcze fotkę z dnia jak wysoko stoi na tych sprężynach - Bo na tyle mamy to samo prócz sprężyn.
mackbeth - 19-11-2011, 21:04

Mocowania nivo mają zupełnie inny kształt i wygląd, więc przy zmianie nie obejdzie się dołożyć do wydatków na ten zestaw sahsa...

Fotka będzie jutro:)

Aha, olej sprawdza się świetnie, popychacze na silniku po nocy z 0'C milkną po około 200 metrach:)

KaWu - 19-11-2011, 21:50

mackbeth napisał/a:
Sprężyny od nivomatów były już bardzo miękkie....


One juz tak maja - normalnie sa duzo mieksze od sprezyn ze zwyklym amorem.
Nivo za to jest sztywniejsze.

mackbeth - 20-11-2011, 09:59

To fakt, ale wydaje mi się że te sprężyny były bardziej miękkie niż powinny być:)
mackbeth - 29-11-2011, 22:29

Zaległą fotka jak teraz stoi tył:



m6riano - 29-11-2011, 23:20

all terejn nomalnie..;-)
custom - 29-11-2011, 23:27

m6riano napisał/a:
all terejn nomalnie..;-)


Na rybki w sam raz :wink:

mackbeth - 30-11-2011, 07:59

Dokładnie:) Ale do wiosny dalekoooo...... :) :)

Przede wszystkim zwiększył się komfort i pewność prowadzenia po wrocławskich torowiskach, teraz na skrzyżowaniach tył auta nie ma już tendencji do uciekania na boki, więc nie powiem poprawa jest i to duża:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group