To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wycięcie katalizatora

sipex - 18-09-2011, 13:46

deejay, masz taki u siebie?bo rozmawiałem z facetem od tłumików i mówił ,że żaden przelotowy tłumik nie wyciszy układu tylko akt więc już sam niewiem;/ :?:
deejay - 18-09-2011, 14:09

sipex napisał/a:
deejay, masz taki u siebie?


Planuje dopiero wstawic w miejsce 3-ego katalizatora .

XAWIERD - 18-09-2011, 19:44

Racja ładny tylko ze przy przeglądzie od razu widać ze to tłumik przelotowy. Właśnie wole coś takiego. Przynajmniej wygląda jak kat. Raz na sto ktoś sprawdza spaliny analizatorem. Oczywiście nigdy nie wspawał bym strumienicy bo w silnikach bez zmian tzn sportowych uszczelkach pod głowicą itp, to nic nie daje wręcz szkodzi.


http://moto.allegro.pl/ka...1807000728.html

[ Dodano: 18-09-2011, 20:30 ]
Myślę ze odkryłem przyczynę metalicznego dźwięku z układu. Czytając różne posty o wydechu. Zobaczcie wibracje i brzęczenie pojawia sie dopiero po przekroczeniu 2500 3000 obrotów.Tzn do 2500 obrotów cienienie gazów wylotowych jest mniejsze i spokojnie przemieszcza sie do końca układu.Po przekroczeniu 3000 obrotów spalanie wzrasta znacząco,prędkość spalin,ciśnienie spalin i tu uwaga mamy wycięte katalizatory więc spaliny maja większa prędkość przelotową przez układ i wpadają do tłumika końcowego i tu są różnice u jednych wycięcie nie powoduje zwiększenia głośności u innych tak. Dlaczego ?. Myślę ze mamy tłumiki końcowe w różnym stanie i uwaga od innych producentów. Wiecie doskonale ze do tego auto ciężko o oryginalny tłumik. Ja mam tłumik raczej dogorywający. Specjalista od tłumików powiedział że puszka jest w dobrym stanie ale w środku jest raczej pusto. Wniosek jest jeden wycięcie katalizatora powoduje zwiększenie szybkości wylotowej spalin w dalszej części układu wylotowego tzn za katalizatorem. Układ ten nie jest wstanie opróżnić w odpowiednim czasie i dochodzi do sprzężenia gazów gdzieś w innych miejscach układu prawdopodobnie w tłumiku końcowym. Rada na to zwiększenie pojemności układu wydechowego. Wspawam fałszywy katalizator tzn. tłumik w obudowie katalizatora i sprawdzę o efektach na pewno was poinformuje. Wiem ze Ameryki nie odkryłem ale nasze auta sa różne . Na podstawie waszych opinii będzie można znaleźć zloty środek prawdopodobnie bez wydawania ogromnych sum.

Owczar - 19-09-2011, 00:50

Wszystko zależy od tego co wstawi się zamiast kata. W lancerze przebiłem kata i dźwięk był okropny. Pojechałem jeszcze raz i wstawiłem zwykłą rurę i było tak samo cicho jak przed wycięciem, a tłumik końcowy też już dogorywał. Teraz mam tłumik oryginalny w galancie, wywaliłem wszystkie 3 katy i dźwięk się nie zmienił w ogóle. W aucie nie słychać silnika. Także wstawiona rura, o tej samej średnicy co reszta układu. Do tego przyspawane oryginalne kołnierze od kata. Wszystko złożone na pastę do wydechów.

Jedyne problemy miałem z sondami za katami w kolektorach. Trochę się namęczyłem z nimi bo wywalało błąd. Wrzuciłem je w dystanse 2cm, ale wykrywały brak katów. Teraz je wysmarowałem pastą do wydechów, która przytkała otwory, a na to blacha z puszki aluminiowej. Niestety nie mogłem dać tulejek, bo wywierciłem za małe otwory pod dystanse :/ Teraz dałbym po prostu tuleje 12mm zakładane na sondę. Początkowo myślałem, że wysokie spalanie to brak katów, ale przy delikatnej jeździe udało się zejść poniżej 10l, jednak w trasie przy deptaniu to auto po prostu tyle pali. Dzisiejsza średnia 14l. Pół godziny stania w korku przed Wawą i jest już 14,4l. Spalanie średnie na postoju LPG 1,4l/h LPG. Pół godziny korka po 100km to 0,7l więcej. Więc tutaj czysta matematyka, której nie da się oszukać.
Badałem wpływ sond tylnych na spalanie i początkowo myślałem, że jakieś jest, ale wczoraj robiłem kilka prób i wychodzi na to, że wpływu żadnego nie ma.

Jeśli ktoś decyduje się na wycięcie kata, to najlepiej wstawić imitację kata, ale z prostą rurą w środku i koniecznie o tej samej średnicy. Wydechy przelotowe bym sobie raczej odpuścił, bo puszka ma większą średnicę i będą tworzyły się zawirowania. Miałoby to sens dla uzyskania innego dźwięku.

Jeśli chodzi o wpływ na moc, to na minus na pewno nie jest. Zresztą wyniki na setkę są bardzo dobre, minimalnie lepsze niż fabryczne.

mackbeth - 19-09-2011, 07:57

XAWIERD napisał/a:
Racja ładny tylko ze przy przeglądzie od razu widać ze to tłumik przelotowy. Właśnie wole coś takiego. Przynajmniej wygląda jak kat. Raz na sto ktoś sprawdza spaliny analizatorem. Oczywiście nigdy nie wspawał bym strumienicy bo w silnikach bez zmian tzn sportowych uszczelkach pod głowicą itp, to nic nie daje wręcz szkodzi.


http://moto.allegro.pl/ka...1807000728.html


Ja w jednym aucie miałem to coś wstawione... i dramat... Wydech stał się metaliczny, wszystko wpadło w rezonans, do tego pogniło to w pół roku. ten tłumik który pokazał deejay od około pół roku obserwuje w aucie brata, i powiem tylko że on działa... tłumi, wprawdzie nie tak jak "normalny" do tego wydech brzmi jak wydech a nie pierdziawka w polonezie... Co do sprawdzania analizatorem - wystarczy jeździć na przegląd tam gdzie nie sprawdzają...

XAWIERD - 19-09-2011, 09:23

Własnie a ja mam wstawiona rurę o tym samym przekroju zamiast kata i i jest dramat. Do 2250 obrotów cisza słychać tylko otoczenie, silnika brak ale wystarczy ze wskazówka przekroczy 2500 i się zaczyna jak bym se szerszeni do auta na wpuszczał . Mam pewna myśl aby wykonać zdjęcia układów i porównać. Niektórzy piszą ze maja po 3 katalizatory w układzie hmm cz aby na pewno były to katy mi się wydaje ze to zwykle tłumiki. Ale może chodzi tylko o nazewnictwo . Myślę tez ze panowie fachowcy którzy wstawiali mi nie dawno kompensator drgań układu wydechowego potocznie zwanego siatka coś spaprali. Następny problem to taki ze mamy tylko jednego producenta części do układu wydechowego firma KADEX. Jeżeli znacie innych to z chęcią poznam.Pozdro.

[ Dodano: 19-09-2011, 09:34 ]
To pierwsze zdjęcie jakie zrobiłem pod moim autem.Tak przyjechało z Niemiec.


https://picasaweb.google.com/lh/photo/eNoniunBJCYEvd8dfWmAw8aomKysOk4t51jLzBU2-NE?feat=directlink

Owczar - 19-09-2011, 09:35

XAWIERD napisał/a:
Niektórzy piszą ze maja po 3 katalizatory w układzie hmm cz aby na pewno były to katy mi się wydaje ze to zwykle tłumiki.


Dwa katy były w kolektorach wydechowych.

XAWIERD napisał/a:
Myślę tez ze panowie fachowcy którzy wstawiali mi nie dawno kompensator drgań układu wydechowego potocznie zwanego siatka coś spaprali.


A od kiedy masz te dźwięki? Od usunięcia kata czy wymiany plecionki?

Jest też istotne jaka rura. U mnie jest gruba, sztywna rura, prawdopodobnie jakaś rura od wody stosowana w hydraulice. Może ta, którą masz ma zbyt cienkie ścianki i rezonuje. U mnie do odcięcia nie ma tego zjawiska.

Albo po prostu tak jak pisałeś, Twój końcowy tłumik umiera.

[ Dodano: 19-09-2011, 09:36 ]
XAWIERD, teraz widzę, że rurę masz taką jak u mnie. Więc to raczej przyczyna nie jest.

XAWIERD - 19-09-2011, 10:03

Jak pogoda sie poprawi to porobię zdjęcia całemu układowi.Znajdziemy różnice i myślę ze rozwiążemy wszystkie zagadki systemu. Owczar kupiłem go z uszkodzona siatka i z wyciętym katem .Był na tyle głośny z dziurawa siatka ze brzęczenia nie było słychać. Zamówiłem siatkę na Allegro. Wspawali mi ja.Okazało się ze jest jeszcze nieszczelność przy końcu układu wydechowego dokładnie to na połączeniu z ostatnim tłumikiem.Po uszczelnieniu tego miejsca,zaspawaniu. Po naprawie okazało sie ze auto brzęczy .Fachowiec stwierdził ze to wina wyciętego kata.Ok pomyślałem wielu pisze ze po wycięciu auto ma metaliczne brzęczenie dałem se spokój . Ale zacząłem czytać na forum ze nie wszyscy maja ten problem. Myślałem ze wstawię uniwersalny katalizator i ok. Ale poco tłumić silnik wiem na pewno ze wycięcie kata ma wpływ na zwiększenie mocy i momentu może niewiele ale ma. To sa wartości rzędu 5 koni i 4 do 6 Nm . Potwierdzają to testy na hamowni podwoziowej. Silnik 4g63 nie jest za nowoczesna konstrukcja. Pierwsze wersje tego silnika nie były przewidziane do pracy z katalizatorami . Wiec raczej tej konstrukcji nie zaszkodzi jego brak . Jeżeli tak by było to po wycięciu miał bym błąd komputera sterującego. Co do tłumika końcowego to masz racje umiera. Eh ci fachowcy muszę sam wejść pod auto poprosić kolegę żeby go przebazował kilka razy i zobaczę co jest nie tak jak tylko ustalę to dam znać.
Owczar - 19-09-2011, 21:25

Dokładnie, niech ktoś gazuje, a Ty nasłuchuj od spodu. Może plecionka drży. Ja wstawiłem używkę z gala, ale w super stanie była. Może masz osłonę źle dokręconą i ona rezonuje? Metaliczny dźwięk powstaje po przebiciu kata.
sipex - 30-10-2011, 03:07

Witam.
mam pytanie odnośnie drgań które pojawiają się na drązku zmiany biegów i podłodze Miśka przy prędkości około 120km/h , czy może to być spowodowane tym że zamiast kata mam jakiś uniwersalny tłumik środkowy?dodam ,że po zabiegu usunięcia katalizatora pow.3tys obr/min jest owiele głośniej w aucie i dzwięk (buczenie) dochodzi dokładnie z miejsca gdzie powinien znajdować sie kat..

robertdg - 30-10-2011, 07:58

Drgania na układzie wydechowym powinny być eliminowane poprzez złacz elastyczny, natomiast wieszaki elastyczne wydechu nie pozwalają układowi wydechowemu przenosić wibracji na karoserie, szczerze wątpie aby to powodował układ wydechowy, chyba, że to jakaś wypadkowa rezonansu który nie może się wytłumić.
sipex - 30-10-2011, 12:09

hmm to ja już niewiem..mechanik patrzał cały wydech oki gumy złaczki rury ,mówił że głośniej może być przez brak kata..a jeśli zamontuje zamiennik widziałem takie na allegro w okolicy 200zł to taki kat zadziała jak orginał i pozbęde się tego buczenia pow 3tys obr/min?
Owczar - 03-11-2011, 19:07

Pytanie do osób, które wycięły katalizatory w swoich autach.

Prośba o odpowiedź i info nt galanta. Silnik i rocznik.
Okazuje się, że tylna sonda bierze udział w korekcji mieszanki. A skoro kat nie zużywa tlenu, niskie napięcie lambdy powoduje wzbogacanie mieszanki...

radek79 - 03-11-2011, 19:52

galant 2.4GDI, 99ROK ,po wycięciu silnik zrobił się troszkę żwawszy w zakresie dolnych obrotów ,spalanie bez zmian
sipex - 29-01-2012, 15:09

chce wstawić katalizator na dniach go zamówie ale niemam pojecia jaki dobry bedzie :? możecie mi coś doradzic?stare liniki wygasly a nie pamietam co w nich było..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group