To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] Zimowe oponki

jorzyk1976 - 29-10-2010, 15:21

dzięki koledzy rozwialiście moje wątpliwości i zdecyduje się na zakup tych felg
13zbyszek13 - 30-10-2010, 08:09

mitsu00 napisał/a:
Czuć wyraźnie jak misiek się buja i wychyla. na 18'' byl bardziej stabilny.


przesadzasz , chyba że masz za mało wiatru w kołach to się bujasz

sylb - 30-10-2010, 11:33

Guma w oponie zimowej jest po prostu miękka i nie dotyczy to tylko bieżnika, więc naturalne jest, że wydaje ci się, że samochód się wychyla.
13zbyszek13 - 30-10-2010, 12:16

sylb napisał/a:
Guma w oponie zimowej jest po prostu miękka i nie dotyczy to tylko bieżnika, więc naturalne jest, że wydaje ci się, że samochód się wychyla.


Mnie się nic nie wydaje poprostu się nic nie wychyla.
Według twojego myślenia latem zimówki przy swojej miękkości by mogły przez to wychylanie zejść z felg :D :D :D

sylb - 30-10-2010, 15:00

13zbyszek13 napisał/a:
sylb napisał/a:
Guma w oponie zimowej jest po prostu miękka i nie dotyczy to tylko bieżnika, więc naturalne jest, że wydaje ci się, że samochód się wychyla.


Mnie się nic nie wydaje poprostu się nic nie wychyla.
Według twojego myślenia latem zimówki przy swojej miękkości by mogły przez to wychylanie zejść z felg :D :D :D

Zejście opony z felgi to nie jest wcale taki abstrakcyjny temat, słyszałem o wielu takich wypadkach. A w przypadku O2 z 16” felgami powinno to być łatwiejsze niż w zwykłej osobówce.

regon - 30-10-2010, 17:50

mitsu00 napisał/a:
Mozliwe że lepsza trakcja na śniegu i błocie pośniegowym, ale na pewno nie na suchym w zakrętach. Czuć wyraźnie jak misiek się buja i wychyla. na 18'' byl bardziej stabilny.


Nie odczuwam bujania i wychylania podczas jazdy, ale podczas ostrego ruszania spod świateł muszę delikatnie „skorygować bujanie”.

13zbyszek13 - 31-10-2010, 09:27

sylb napisał/a:
Zejście opony z felgi to nie jest wcale taki abstrakcyjny temat, słyszałem o wielu takich wypadkach. A w przypadku O2 z 16” felgami powinno to być łatwiejsze niż w zwykłej osobówce.


Słyszeć to i ja słyszałem o różnych abstrakcjach tylko ich nie widziałem.
W ciężarówce,busie,autobusie to powinna być norma z chodzenie opony z felgi / opony wysokie a autka jeszcze wyższe od MO II /
A to że wysokość opony ma wpływ na odchylanie,bujanie samochodu odczuwalne dla kierowcy to coś dziwnego

rezon - 01-11-2010, 12:57

13zbyszek13 napisał/a:
to że wysokość opony ma wpływ na odchylanie,bujanie samochodu odczuwalne dla kierowcy to coś dziwnego
a co w tym dziwnego? Też wyraźnie czuję równicę wysokości profilu 55 czy 65. Przy nieco szybszym pokonywaniu zakrętów uginają się mocniej 65 niż 55.
13zbyszek13 - 01-11-2010, 14:46

rezon napisał/a:
a co w tym dziwnego? Też wyraźnie czuję równicę wysokości profilu 55 czy 65. Przy nieco szybszym pokonywaniu zakrętów uginają się mocniej 65 niż 55.


Jeżdzę naprawdę różnej wielkości samochodami i nie odczuwam wysokości profilu.

dab - 02-11-2010, 09:04

Przy 50km/h nie odczujesz :mrgreen: :badgrin:
13zbyszek13 - 02-11-2010, 12:40

dab napisał/a:
Przy 50km/h nie odczujesz


Wysokości opony na pewno nie , szerokość oczywiście tak.
Przykład z Laguny
Lato 225
Zima 195
Na zimowych jeździło się super wszędzie a na letnich tylko tam gdzie nie było kolein.
W koleinach trzeba było mocno trzymać kierownicę bo strasznie woziło i to szerokość opony to powodowała a nie wysokość.

bonito - 02-11-2010, 13:45

Dołączam się do grona wyczuwających profil i szerokość opony - dla mnie różnica jest zdecydowana! (przejechałem się kilka razem Outlanderem na 16stkach).
Dodatkowo na zimówkach o tym samym rozmiarze (18stki w moim Outlanderze), samochód jest bardziej "gumowaty" (szczególnie na zakrętach), co nie powinno dziwić z uwagi na wysoki bieżnik z miękkiej gumy.
bonito

13zbyszek13 - 03-11-2010, 09:47

bonito napisał/a:
Dołączam się do grona wyczuwających profil i szerokość opony - dla mnie różnica jest zdecydowana! (przejechałem się kilka razem Outlanderem na 16stkach).
Dodatkowo na zimówkach o tym samym rozmiarze (18stki w moim Outlanderze), samochód jest bardziej "gumowaty" (szczególnie na zakrętach), co nie powinno dziwić z uwagi na wysoki bieżnik z miękkiej gumy.
bonito


Nie napisałeś nic o szerokości opony
Była ta sama zimy i lata ?
Różniły się tylko wysokością / 16 i 18 / ?

[ Dodano: 04-11-2010, 11:40 ]
Zmieniłem dziś lato na zimę / 34800 /

dab - 04-11-2010, 14:50

karol_alasz napisał/a:
Ale o co konkretnie pytasz?


Wracajac na chwilke do tematu, gdzie "pytaniem dnia bylo:
Jakim kluczem (chodzi o rozmiar) odkrecic srube (nakretke) od kol alu?"

Odpowiedz: Klucz o rozmiarze 21 jest do standardowych nakretek od 18" alusow mitsu.

PS. Kupilem sobie klucz dynamomentryczny i samo sobie elegancko teraz bede zmienial kola. 8)

rezon - 04-11-2010, 15:02

dab napisał/a:
Kupilem sobie klucz dynamomentryczny i samo sobie elegancko teraz bede zmienial kola.
zależy ile jeździsz... U mnie wychodzi w praktyce, że jak sam sobie wymieniam to i tak muszę podjechać wyważyć, bo po sezonie (20kkm) jednak coś się zmienia. Dlatego jeżdżę i wymianę mam w cenie wyważania. Jak jeździsz mało i wolno, to nie ma potrzeby wyważać co sezon.
Ciekawostka to taka, że Outek aby dobrze czuć bicie kół potrzebuje ok 110-120 na budziku, a przy kołach 15" wystarczało 80km/h.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group