[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem
milo - 23-11-2011, 16:08
Może ktoś mierzył poziom hałasu w dieslu ponoć głosniejsze
matii - 24-11-2011, 14:54
Tak na prawde nie ma sensu zawracać sobie głowę z tym wyciszaniem...
bo po 1: jest to zupełnie nie opłacalne!!
po 2: bardzo praco i czaso chlonne!!
po 3: nie daje żądanego efektu!!
malina_drizzt - 24-11-2011, 17:03
matii napisał/a: | Tak na prawde nie ma sensu zawracać sobie głowę z tym wyciszaniem...
bo po 1: jest to zupełnie nie opłacalne!!
po 2: bardzo praco i czaso chlonne!!
po 3: nie daje żądanego efektu!! |
EEE tam bajki gadasz, u mnie jest ciszej.
A czy nie opłacalne to trudno powiedzieć, taniej jest położyć mate i resztę gratów niż kupować nowe auto.
Z rzeczy wnerwiających pozostało szum łożysk w kołach z przodu, lekki szum wiatru przez uszczelkę kierowcy (denerwujące w stopniu niewielkim) i stukanie tulejek z tyłu.
Ale jest zdecydowanie ciszej i co ciekawsze auto znacznie dłużej trzyma temperaturę w środku.
Nawet mój chrześniak zauważył "a dlacego tu tak cicho? a dlacego ty wsystkich wypsedzas?"
SnowDevil - 25-11-2011, 13:45
ja zmieniłem opony na zimowe i jest mega cisza teraz i to w kombiaku. Letnie 215/45R17 były tak głośne, że znajomy mechanik chciał się zakładać, że to łożyska w kołach.
Anonymous - 25-11-2011, 14:18
SnowDevil, u mnie to samo teraz na lato szukam czegoś cichego, to podstawa w tym aucie, jak nie hałasują opony i są dogięte ramki to w środku jest naprawdę ok.
pompec - 25-11-2011, 16:05
Derpin napisał/a: | teraz na lato szukam czegoś cichego |
YOKOHAMA AVS dB
[ Dodano: 25-11-2011, 16:13 ]
matii napisał/a: | Tak na prawde nie ma sensu zawracać sobie głowę z tym wyciszaniem...
bo po 1: jest to zupełnie nie opłacalne!!
po 2: bardzo praco i czaso chlonne!!
po 3: nie daje żądanego efektu!! |
nie wiesz co mówisz... ja po wyciszeniu (pomijając mierzalne efekty - uzyskałem mniejszy hałas o około 5dB, a 3dB, to dwa razy ciszej) czuje się jak w aucie o 2 klasy wyżej... to też kwestia porównania... jak ktoś się nie przesiądzie z 70dB przy 100km/h do 65dB, to nie wie o czym mowa... a wierzcie mi, że higiena psychiczna w aucie z hałasem na poziomie Mercedesa E, czy Audi A6, a nawet A8 jest na wyższym poziomie niż na poziomie... tu już bez porównań... a wiem o czym mówię, bo co weekend jeżdżę trasę 200km w jedną stronę i z powrotem...
Anonymous - 25-11-2011, 16:16
pompec napisał/a: | Derpin napisał/a: | teraz na lato szukam czegoś cichego |
YOKOHAMA AVS dB |
wiem wiem, czytałem opinie, ale zastanawiam się jeszcze nad Pirelli P7 Cinturato(wygrała tegorocze testy ADAC), albo Conti sportcontact, w każdym bądź razie w tym aucie bieżnik z jodełką odpada (chyba stary się robię ), a te podane przez mnie też podobno są bardzo ciche.
pompec napisał/a: | a wiem o czym mówię, bo co weekend jeżdżę trasę 200km w jedną stronę i z powrotem... |
widzę że rozumiemy się dokładnie, po mieście to może jeszcze nie przeszkadza ale w dłuższej trasie hałas męczy strasznie.
pompec - 25-11-2011, 16:24
Derpin napisał/a: | w dłuższej trasie hałas męczy strasznie |
a nie-hałas relaksuje
wrzucam fotki z wyciszania podłogi od przednich siedzeń (do przednich foteli wyciszenie było zrobione na wiosnę) do tylnej kanapy...
przed
po
KamilR10 - 25-11-2011, 16:27
Derpin napisał/a: | SnowDevil, u mnie to samo teraz na lato szukam czegoś cichego, to podstawa w tym aucie, jak nie hałasują opony i są dogięte ramki to w środku jest naprawdę ok. |
Hehe, widze ze jestem kolejna osoba ktora miala problem z glosnymi oponami letnimi
moje tez juz byly tak glosne ze bylem pewny ze to lozyska, ale po zalozeniu zimowek cisza.
I rowniez szukam teraz cichych opon
Slyszalem ze Pirelli P7 sa ciche
pompec - 25-11-2011, 16:38
ja słyszałem o sporej ilości opon, że są ciche... ale YOKOHAMA AVS dB są podobno bezkonkurencyjne w tej dziedzinie... przeczytałem setki opinii na ich temat i w znakomitej większości z nich ludzie są w szoku, że opona może być bezgłośna... sam jeszcze opinii nie mam bo kupię je dopiero na wiosnę (po moich podobno cichych GOODYEAR'ach EXCELLENCE)...
KamilR10 - 25-11-2011, 19:23
pompec napisał/a: |
wrzucam fotki z wyciszania podłogi od przednich siedzeń (do przednich foteli wyciszenie było zrobione na wiosnę) do tylnej kanapy... |
pompec to jest jakas specjalna mata wygluszajaca? kleiłeś ja do podlogi czy poprostu zostala polozona?
pompec - 25-11-2011, 20:14
KamilR10 napisał/a: | pompec to jest jakas specjalna mata wygluszajaca? kleiłeś ja do podlogi czy poprostu zostala polozona? |
kleiłem do podłogi... dwie warstwy: mata bitumiczna klejona na gorąco bezpośrednio na blachę, która niweluje drgania i pianka butylowa o dużej gęstości, klejona na zimno do maty bitumicznej, zatrzymująca szum...
KamilR10 - 25-11-2011, 20:58
to konkretnie i tak cala podloge w aucie? jaki koszt tej maty za m2?
pompec - 25-11-2011, 21:28
KamilR10 napisał/a: | i tak cala podloge w aucie? |
jakoś w maju (zdjęcia na 1. stronie) wykleiłem podłogę z przodu (przednie nadkola od strony kabiny, podłoga przy pedałach aż do przednich foteli. Teraz wywaliłem fotele i wykleiłem podłogę aż do tylnej kanapy. Pod kanapą nie ruszałem. Mam w planach jeszcze tylne nadkola od strony kabiny (za boczkami kanapy). Wyklejony jest też cały bagażnik i tylne nadkola od strony bagażnika - zdjęcia [na 1. stronie] (tylko nie pianką butylową a tzw. prosem położonym na matę bitumiczną). Najbardziej z wymienionych miejsc pomogło wyciszenie przedniej podłogi. Koszt za arkusz 0,5x1m pianki butylowej + mata bitumiczna o tych samych wymiarach to w sumie ok. 75zł. Proso jest tańsze. W sumie wszystkie czynności dały obniżenie hałasu o ok. 5dB. Dla porównania powiem, że w Wawie jest firma, która za wyciszenie podłogi i nadkoli bierze z tego co pamiętam koło 8tys. A deklarują obniżenie hałasu do 7dB.
deejay - 25-11-2011, 21:31
pompec napisał/a: | wrzucam fotki z wyciszania podłogi od przednich siedzeń (do przednich foteli wyciszenie było zrobione na wiosnę) do tylnej kanapy... |
Podaj namiary na materiał jak możesz
Powiedz mi z doświadczenia czy lepsze jest proso czy piank butylowa ?
|
|
|