To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego

Bzyk_R1 - 23-10-2017, 21:18

W O1 wchodzi do skrzyni red 0.55l i tyle samo do dyfra tylnego. Do skrzyni biegów kupiłem 3x1l a do wyżej wymienionych 2x1l no bo 0,5 litra nie wystarczy. Tak wiec liptoon, potrzebujesz wlać do 3 mechanizmów nie 4 i nie korzystaj z kalkulatora motula tylko pobierz instrukcję obsługi do 02 z forum i się upewnij.
gurek - 11-12-2017, 14:44

Czy jest w stanie ktoś mi podpowiedzieć które śruby to korek spustowy i zalewowy w skrzyni manualnej w 4007 2.2.
Na mojej skrzyni jest kilka śrub: dwie na klucz imbus od spodu skrzyni. Dwie od przodu skrzyni z czego jedna jest pod kątem do góry a jedna taka duża z jakby bolcem. Jest jeszcze jedna taka duża z bolcem od tyłu skrzyni.

Bizi78 - 11-12-2017, 14:57

Trudno wyczuć jaki masz model skrzyni.
Tutaj wrzucam screeny z manuala do skrzyni manualnej outka2 .



gurek - 11-12-2017, 16:56

Dokładnie ta pierwsza. Dzięki wielkie!!! :) :) :)
Moody - 11-12-2017, 21:56

Tu masz jeszcze fotkę z C-Crossera. 1- wlew, 2 -spust.
Dokręcenie korków 32Nm.
Typ skrzyni to z tego co wiem W6MBA.

athorgal - 17-03-2018, 21:24

Dodam tutaj by nie mnożyć postów
W tym tygodniu byłem w warsztacie MitsuManiaków na Oliwskiej
Wymienione
Olej silnikowy
olej skrzynia biegów
olej skrzynia redukcyjna
olej skrzynia różnicowego mechanizmu
do tego smarowanie tylnych zacisków chociaż jeden jest do wymiany :(
ogólnie przegląd
przebieg 100tysi
Jestem zadowolony dobrze, sprawnie, szybko w trakcie tel właśnie w sprawie tylnych zacisków
Ogólnie po mam wrażenie że ciut jest cichszy
Cen nie podaje bo nie po to pisze
Pozdrawiam

Szef24 - 23-03-2018, 09:22

Koledzy podpowiedzcie z tymi olejami
Skrzynia biegów zalana Motul Gear 300 75W90 i przy mrozach skrzynia ciężko chodzi przez pierwsze dwie zmiany biegów 1-2 . Można go wymienić na coś rzadszego ?? Starczy 2 L ??

Skrzynia rozdzielcza/mechanizm różnicowy i tylni most - czy można do nich zalać ten sam olej Motul Gear 300 75W90 ?? Obecnie mam zalany Motul Gearbox 80W90 Starczy do nich 1 L ?

Moody - 23-03-2018, 19:15

Do skrzyni koniecznie 75W80 bo inaczej jest oporowo. 2 litry.
Przedni dyfer ma olej wpólnie ze skrzynią.

Do transferu i tylnego mostu jak najbardziej 75W90. Koniecznie GL5.
1 litr wystarcza na oba mechanizmy.

Szef24 - 26-03-2018, 08:20

W takim razie skrzynia

VALVOLINE SYNPOWER TDL 75W80 GL4

Skrzynia rozdzielcza
Motul Gear 300 75W90

Tylny most
Motul Gear 300 75W90

alegator - 05-04-2018, 15:18

a ja drodzy koledzy zalałem przekładnie rozdzielczą i tylny most olejem K2 75W90 GL5 (27 zł za 1 litr). Ludzie to przeciez zwykłe przekładnie stozkowe hipoidalne , bez udziwnień . Outlander to samochód szosowy więc i pod tym kątem nie ma szczególnych wymagań. Tylny most ma suche sprzęgło wielopłytkowe do właczania napedu na tył i to ma bardzo duze znaczenie bo gdyby było to sprzegło mokre to rzeczywiście wymaganie w stosunku do oleju byłoby inne. Cała ta dyskusja jest chyba trochę na wyrost. Gdyby producent wymagał jakiś szczególnych parametrów od olejów do tych zespołów, to wymienił by konkretna markę produktu jaki jest zalecany. Tak jest w przypadku przekładni automatycznej CVT, gdzie powinien być konkretny olej sprzedawany pod marka mistsubishi. Stosowanie innych olejów ma wpływ na prace i trwałośc przekładni. Jeżeli chodzi o pracę tego konkretnie zespołu to sprawdziłem i tak jest. W przypadku tylnego mostu i skrzyni rozdzielczej instrukcja podaje tylko parametry: lepkość i klastyfikacje jakościowa i tyle. Serwisy milcza jak zadaje sie pytanie odnośnie oleju, ponieważ jest to dla nich prawdziwa żyła złota. Ja osobiście jeżdzę na oleju K2 od pół roku , przejeździłem zimę i nie zauważyłem zadnych problemów. Wszystkim zainteresowanym polecam mój wczesniejszy wpis na ten temat oraz słynne stwierdzenie satyryka Mleczki cyt:".....człowieku , nie pieprz sie bez sensu.."
proszę sensownie mi odpowiedzieć dlaczego Motul, Shell, czy Valvolin o parametrach 75W90 GL5 są lepsze do tych przekładni smiesznych przekładni od oleju K2 75W90 GL5. Bardzo prosze, please

[ Dodano: 05-04-2018, 15:26 ]
dodam jeszcze , ze próby sugerowania wymiany oleju sezonowo w zimie olej zimowy w lecie - letni to juz chyba nie do konca powazne. Instrukcja fabryczna przez chyba niedopatrzenie podaje tylko jeden rodzaj oleju ale pamietajmy, ze te samochody jeżdżą w róznych strefach klimatycznych i nalez to uwzglednic. W Polsce najlepszy jest olej wielosezonowy o przecietnych korespondujacych w jakimś tam stopniu z zalecanymi olejami letnimi - parametrach . takie częste odkręcanie korków z gwintami stożkowymi (a takie tam są) skonczy sie wymianą korpusu skrzyni rozdzielczej lub tylnego mostu z uwagi na nieszczelności.

Moody - 05-04-2018, 22:25

Ja się w każdym razie cieszę, że odkrycie oleju K2 75W90 GL5 zapewniło Ci wreszcie spokój ducha.
alegator - 06-04-2018, 18:28

Drogi Kolego ! Tak liczyłem na merytoryczną polemikę i co? Skad ta troska o spokój mojego ducha? Coś jest z moim stanem psychicznym nie tak? A tak do brzegu - ja nie stosuje żadnych podtekstów a chodzi mi tylko o zdroworozsądkowe podejście do chyba niezbyt skomplikowanych tematów a w tym wpisów jest mnóstwo i czesto bez konkretów.
Moody - 07-04-2018, 12:44

Merytorycznie i konkretnie to masz tutaj:

Moody napisał/a:
Do skrzyni koniecznie 75W80 bo inaczej jest oporowo. 2 litry.
Przedni dyfer ma olej wpólnie ze skrzynią.

Do transferu i tylnego mostu jak najbardziej 75W90. Koniecznie GL5.
1 litr wystarcza na oba mechanizmy.


Najpierw w dwóch postach mnożysz swoje rozterki a potem w trzecim, niezbyt grzecznym, sam sobie na nie odpowiadasz.
To tyle ode mnie.

alegator - 07-04-2018, 20:57

po pierwsze Drogi Kolego Moody to w którym poscie miałem rozterki? Nie miałem i dalej nie mam , to sa Twoje insynuacje. Po drugie dlaczego moja odpowiedż jest według Ciebie niegrzeczna? To chyba ja mogłem poczuć się trochę dotkniety Twoimi sugestiami o moim rzekomo zaburzonym spokoju ducha. Nic bardziej błednego , mój spokój jest niewzruszony.
Co do merytoryki to sie z Toba oczywiscie zgadzam z tym , ze trochę dziwię się, ze o oleju do prostej przekładni (nie mówię o skrzyni biegów , choć ta klasyczna moim zdaniem nie wymaga szczególnych działań ) potraficie rozprawiać przez kilka lat a nikt nie spróbował nawet przez chwilę zastanowić się jakie są wymagania wynikajace z konstrukcji zespołów. To bardzo proste zespoły , nie zasługujace na wielomiesięczne dywagacje i dobieranie oleju tak jak dobiera sie olej silnikowy do samochodu wyczynowego. Mitsubishi Out II, Peugeot 4007 były produkowane w Japonii z tych samych zespołów i maja w przypadku przekładni rozdzielczej i tylnym moscie zwykłe wymagania okreslone przez producenta za poimocą lepkosci oleju i klasyfikacja jakosciowa. Oba pojazdy nie są pojazdami terenowymi dlatego nie ma tu wielkich wymagań co do olejów w podwoziu. Sorry to sa pojazdy do jazdy po szosie i trawniku, zeby nie było.
Pisząc o oleju K2 to chciałem skrótowo wyjaśnić. Na tym konczę polemikę

pepej - 19-04-2018, 14:31
Temat postu: Serwisówka
Witam forumowiczów, od jakiegoś czasu śledzę to forum jako posiadacz Outlandera II.

W wielu miejscach natrafiłem na wpisy, gdzie wspominacie o dostępnej serwisówce do Outlandera II na tym forum. Coś wspominacie o dziale Download, ale ja niestety nie mogę tego nigdzie namierzyć.

Czy mógłbym prosić o jednoznacznego linka do tych materiałów?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group