To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

rudi88 - 01-03-2016, 09:46

Alternator i sprężarka klimy są na osobnych paskach. Wystarczy zerknąć pod maskę i wszystko widać. Paski są różnej długości. Ja dałem teraz 910 i 1060. Jak nie były dawno wymieniane to warto od razu założyć świeże bo i tak będą zdejmowane przy rozrządzie.
gorpaw - 01-03-2016, 10:26

CZy może ktoś podrzucić symbole tych pasków ?
daammiiaan - 02-03-2016, 22:44

Witam, posiada ktoś manualna do wymiany kompletnego rozrządu ? Pozdrawiam
cobretti - 03-03-2016, 13:33

daammiiaan napisał/a:
Witam, posiada ktoś manualna do wymiany kompletnego rozrządu ? Pozdrawiam


Kolego po co Ci to? Jak tu na forum jest wszystko już tyle razy wałkowane że aż wstyd o rozrząd w 4g63 pytać.

Wystarczy poszukać, czytać i czytać i czytać.

Ps. z góry założyłem że chodzi o 2.0, ponieważ sam nie napisałeś o jaką jednostkę chodzi.

matisawster - 17-03-2016, 21:36

Witam,
Ostatnio wymieniałem kompletny rozrząd w silniku 2.0, 135KM, może komuś się przyda, poniżej lista części z orientacyjną ceną (na marzec 2016):
- napinacz AISBTM-001 (215zł);
- rolka prowadząca EVR58400 (72zł);
- pasek wałka balansowego CT 1109 (35zł);
- pasek rozrządu CT 1000 (90zł);
- rolka napinająca VKM 75613 (70zł);
- rolka napinająca VKM 75064 (80zł);
- pompa D15046 (250zł);
co razem daje 812zł.

bialy192 - 18-04-2016, 13:10

Witam, ostatnio zakupiłem Lancera 1.6 kombi z potwierdzonym przebiegiem 174 tyś. km. Sprzedający zapewniał że rozrząd był zrobiony przez niego z tego względu, że rolka hałasowała. Jednak po rozmowie, mówił że wymienił pasek i rolkę, a nie wymienił pompy wody.
Czy jeśli padnie pompa wody (wtedy będzie cały rozrząd do zrobienia), która powinna być wymieniona co 2 rozrządy, czyli właśnie ok. 180 tyś. km to coś złego się stanie z silnikiem?
Zastanawiam się nad zwalaniem rozrządu po to by wymienić całość łącznie z pompą czy jeździć dalej (podejrzewam że pompa jest oryginalna).

rudi88 - 18-04-2016, 13:26

Jeśli kupiłeś od właściciela a nie od handlarza to można mieć nadzieję że faktycznie wymienił rozrząd. Możesz zdjąć osłonę paska i zobaczyć czy wygląda na świeży. Jeśli pompa nie cieknie i chodzi cicho to zostawić i nie zmieniać. Mnie podkusiło przy drugim rozrządzie wymienić, chociaż fabryczna nie ciekła. Nowa AISIN zaczęła cieknąć po 45 tysiącach.
bialy192 - 18-04-2016, 13:33

Zapewniał że wymieniał, sam będę tam zaglądał w weekend. Czyli skoro pompa nie cieknie i nie daje niepokojących znaków to można jeździć?
rudi88 - 18-04-2016, 13:43

Pompę zostaw w spokoju. Sprawdzaj stan płynu co jakiś czas i jak zacznie ubywać to wtedy przyjrzeć się pompie.
Natomiast na rozrząd rzucić okiem czy wygląda na świeży.
W razie czego rozrząd z pompą za około 350 kupisz. Mi znajomy za wymianę bierze 150.

Hornet - 18-04-2016, 19:40

bialy192 napisał/a:
Czy jeśli padnie pompa wody (wtedy będzie cały rozrząd do zrobienia), która powinna być wymieniona co 2 rozrządy

Mi w ASO powiedzieli, że skoro nie cieknie to się jej nie rusza. Moja ma przejechane już 225 tyś. U nas pompa napędzana jest osobnym paskiem, więc jaj awaria nie załatwi paska rozrządu. Tak jak pisze rudi88 - sprawdzaj stan płynu, zwróć uwagę na wycieki i miłek jazdy :)

[ Dodano: 12-06-2017, 19:30 ]
Chyba zbliża mi się termin wymiany rozrządu. Chyba, bo ostatnio był wymieniany w ASO prawie 60 000 km temu. I teraz nie wiem czy się za niego brać, czy poczekać do jesieni - wtedy stuknie 5 lat :P
I kolejna moja wątpliwość: kupować części samemu czy zlecić całość mechanikowi. Normalnie części kupuje sam, jednak przy przy rozrządzie mam obawy. A Wy jak robicie ?

zbychu74 - 12-06-2017, 19:42

Ja robię wszelkie zakupy części i naprawy we własnym zakresie bo przez wiele lat byłem nabijany często w bambuko przez mechaników.
Jeżeli masz gdzie i trochę czasu działaj sam.

rudi88 - 12-06-2017, 20:25

Zależy jaki masz układ z mechanikiem. Jak sam zamówi to powinien dać gwarancję na części i robociznę ale za części może drożej policzyć. Jak mi znajomy robi po godzinach to przywożę swoje graty.
Ale jak robiłem silnik w warsztacie kolegi to wszystko sam zamawiał i przynajmniej wiem że dobrał wszystko jak trzeba.

Hornet - 29-06-2017, 21:30

Wiem, że zestawy były wałkowane 1000 razy, ale zapytam po raz 1001
Jaki zestaw do 1.6 ? :P Pytam dlatego, że jakość poszczególnych producentów jest zmienna, to co było dobre kiedyś, dzisiaj już nie musi. Lepiej kupować zestaw, czy poszczególne elementy?
Znalazłem zestaw OYODO w którym jest podobno pasek mitsuboshi i rolka oyodo. Montował ktoś to?
To samo tyczy pompy - co można obecnie, bezpiecznie, założyć?

Haiku - 30-06-2017, 09:42

Ja bym zalecił rolki SKF + pasek Gates lub Mitsuboshi.
Odnośnie pompy to opinie są podzielone. Jedni mówią, że jak oryginalna nie cieknie to zostawić. Inni mówią, że wymieniać co drugi rozrząd. Ja bym wymieniał z każdym rozrządem ale wybór należy do Ciebie.

Hornet - 18-07-2017, 17:50

Rozrząd zmieniony. Sam nie moglem na nic się zdecydować i zdałem się na mechanika. Misiek dostał pasek Gates i pompę BluePrint. O rolkę nie pytałem. Zobaczymy co z tego wyjdzie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group