ASX Techniczne - [1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?
Laknat - 15-01-2022, 20:02
pitt63 napisał/a: | Zbyszek jak zawsze niezawodny, jeśli chodzi o oleje. Laknat powiedz, jak sprawuje się silnik na tym oleju 5W40? Miałem taki zalany ale zawory było słychać i problem był czasami z odpaleniem. Dlatego wlałem 0W20 i te mankamenty ustąpiły. Myślę jednak aby następne zalanie zrobić jakimś 5W30. |
Nie mam żadnych problemów. Na pierwszym przeglądzie w ASO wlali mi w miejsce 0W20 właśnie 5W40 i tak już zostało. Na ostatnim papudraki z ASO wlały 0W20 mimo, że mówiłem że zalany jest 5W40 ale się uparłem i wymienili na 5W40. I tak już dojechałem do prawie 90kkm i nie widzę problemów. Silnik chodzi jak zawsze, odpala też bez problemów. Ale ja też jadę rano właśnie eSką do pracy i po południu tą samą eSką wracam. Potem auto już stoi w garażu. I w wakacje i ferie jadę eSką nad morze albo w góry. A po mieście to mam inne auto. U mnie jeden samochód jest "autostradowy" a drugi przydomowy he he he. Teraz za "autostradowy" robi właśnie ASX.
zbigniew77 - 17-01-2022, 12:53
Eneos Premium Sustina 5W40
Acea C-3
API- SN
Lepkoś w 40*C - 75,3
Lepkość w 100*C- 13,3
Index lepkości- 180
Eneos Hyper FA-5W40
ACEA A3/B4
API-SN
Lepkość w 40*C -86,6
Lepkość w 100*C - 14,3
Index lepkości 176
Blendownia oleju
JX Nippon Oil & Energy Europe Limited
Bury House, 2nd Floor
31 Bury Street
London, EC3A 5AR, UK
Wedłu mnie to Eneos Hyper FA-5W40..dlaczego ?? ten pierwszy jest C3 czyli nisko popiołowy skupia się na ochronie katalizatora i filtra DPF wiec raczej ukierunkowny na Diesla ten drugi ACA A3/B3 ukierunkowany na ochronę silnika.
Laknat - 17-01-2022, 13:00
zbigniew77 napisał/a: | Eneos Premium Sustina 5W40
Acea C-3
API- SN
Lepkoś w 40*C - 75,3
Lepkość w 100*C- 13,3
Index lepkości- 180
Eneos Hyper FA-5W40
ACEA A3/B4
API-SN
Lepkość w 40*C -86,6
Lepkość w 100*C - 14,3
Index lepkości 176
Blendownia oleju
JX Nippon Oil & Energy Europe Limited
Bury House, 2nd Floor
31 Bury Street
London, EC3A 5AR, UK |
Teoretycznie przez C3S Sustina odpada. Hyper-FA sobie wyszukałem na stronie Eneos ale nie mogę znaleźć go w sklepie, jest zwykły Hyper, któryn ie spełnia normy ACEA A3/B4.
W tym wątku (bo toczą się dwie dyskusje o olejach) napisałem co i jak (łącznie z zajrzeniem do instrukcji auta) https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1653815#1653815
Mitsubishi oficjalne na pytanie o parametry ich oleju za dużo nie odpowiada, zdawkowe info w stylu:
"Dla oleju o lepkości wg SAE 5W40 z oferty oryginalnych olejów Mitsubishi klasa wg normy ACEA jest A3/B4.
Więcej alternatyw można znaleźć w instrukcji obsługi do tego samochodu." i odsyła do ASO. A ASO mówi (dzwoniłem) że nie mamy już na stanie oleju 5W40, tylko na zamówienie ....
zbigniew77 - 17-01-2022, 13:15
Laknat napisał/a: | zbigniew77 napisał/a: | Eneos Premium Sustina 5W40
Acea C-3
API- SN
Lepkoś w 40*C - 75,3
Lepkość w 100*C- 13,3
Index lepkości- 180
Eneos Hyper FA-5W40
ACEA A3/B4
API-SN
Lepkość w 40*C -86,6
Lepkość w 100*C - 14,3
Index lepkości 176
Oba oleje krzepną w temp, -33*C
Blendownia oleju
JX Nippon Oil & Energy Europe Limited
Bury House, 2nd Floor
31 Bury Street
London, EC3A 5AR, UK |
Teoretycznie przez C3S Sustina odpada. Hyper-FA sobie wyszukałem na stronie Eneos ale nie mogę znaleźć go w sklepie, jest zwykły Hyper, któryn ie spełnia normy ACEA A3/B4.
W tym wątku (bo toczą się dwie dyskusje o olejach) napisałem co i jak (łącznie z zajrzeniem do instrukcji auta) https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1653815#1653815
Mitsubishi oficjalne na pytanie o parametry ich oleju za dużo nie odpowiada, zdawkowe info w stylu:
"Dla oleju o lepkości wg SAE 5W40 z oferty oryginalnych olejów Mitsubishi klasa wg normy ACEA jest A3/B4.
Więcej alternatyw można znaleźć w instrukcji obsługi do tego samochodu." i odsyła do ASO. A ASO mówi (dzwoniłem) że nie mamy już na stanie oleju 5W40, tylko na zamówienie .... |
[ Dodano: 17-01-2022, 20:09 ]
Może to?
Shel Helix Ultra 5W40
Lepkość 40*C-75,4
Lepkośc 100*C-12,8
Index lepkości-170
ACEA-A3/B3 A3/B4
API -SN plus
Motul 8100 X-cess 5W-40
Lepkośc w 40*C -85,4
Lepkośź w 100*C-14,2
index lepkości -172
ACEA A3/B4
API SN/CF
[ Dodano: 30-04-2022, 23:01 ]
Ten Eneos 5W40
https://eneosoil.pl/produkty/eneos-sustina-5w-40/
ma normę ACEA: C3 czyli raczej ukierunkowany do ASX z silnikiem Diesla
norma C-3 czyli LOW SAPS - niskopopiołowy,
[ Dodano: 17-09-2022, 09:47 ]
Czy ktoś z forumowiczów jeździ ASX na oleju ELF EVOLUTION 900 SXR ?
Pytam bo znajomy chce zalać taki olej a niestety nie mogę mu doradzić bo jeźdzę na innym.
Jeśli można prosić o opinie będę wdzięczny.
Znam ten olej ale z Renault Clio III i IV bo żona na nim jeździ ale nie wiem jak zachowuje się na nim ASX a tu wiadomo Clio to 1,2 ccm i 75KM ot taka damska dorożka
torpederos - 21-09-2022, 19:31
Witam, skoro temat jest olejowy, to chciałbym dopytać. Wg instrukcji olej powinien spełniać normę ACEA A3/B3 lub A3/B4 lub A5/B5, to czy można zalać olej, który na opakowaniu ma napisane, że spełnia C3 lub C5? Norma API jest napisane, że ma być SM lub wyższa. Jak jest z ACEA? Czytam, szukam i sam już nie wiem co zalać do mojego ASX 1.6 benzyna. W ASO lali olej Mitsubishi 0w20.
zbigniew77 - 21-09-2022, 21:54
Olej z normą ACEA: C3 czyli LOW SAPS - nisko-popiołowy, raczej ukierunkowany do ASX z silnikiem Diesla charakteryzuje się tym ,że w procesie spalania w ograniczonym zakresie powoduje powstawanie sadzy i przez co chroni filtr DPF. Dla benzynowego ASX to mid saps czyli C2 lub ful saps czyli pełno popiołowy.My mamy w ASX Pb katalizator trójdrożny a nie DPF
Olej ACEA A3/B3 ukierunkowany jest na ochronę silnika.Ma wyższy HTHS
ACEA A5/B5 ukierunkowany na oszczędzanie paliwa po przez to że zawiera dodatki
minimalizujące tarcie ma mniejszy HTHS czyli lepkość dynamiczną przez co silnik ma mniejsze tzw.opory wewnętrzne
Ja w swoim ASX spuściłem olej 0W 20 po przebiegu 4000km jeszcze w okresie gwarancji i przeszedłem na 5W30 Amsoil Sygnature Series 100% full Syntetic (ASL) na bazie PAO.
Jak zapewne wiesz olej jest rozcieńczany benzyną która spływa po gładzi cylindra do oleju.Po pewnym okresie olej 0W20 staje się olejem 0W18 lub 0W16 ma to miejsce szczególnie jesienią
i zimą .Zajrzyj do instrukcji a tam zobaczysz ,że.... najniższą wartością lepkości jaką możesz zastosować jest olej 0W20 więc jedziesz na oleju po niżej dopuszczalnej przez producenta lepkości.
Dla producenta to dobrze zarzynasz motor więc niedługo kupisz nowe auto.
A co zastosujesz ....nazwa obojętna Schell,Mobil,Amsoil czy co innego
ważne jest to
- SAE - 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA- A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Normy ISLAC
Norma GF3 =Norma SL
Norma GF4 - Norma SM
norma GF5 = Norma SN
Mitsubishi 0W20 to olej
SAE-0W20
ACEA A5/B5
API -SN
torpederos - 21-09-2022, 22:17
zbigniew77, a ty na jakim teraz jeździsz?
zbigniew77 - 21-09-2022, 22:50
Nieustannie na Amsoil 5W30 Sygnature Series 100% Syntetic Motor Oil (ASL)
SAE 5W30
ACEA - A5/B5
API -SN
ISLAC-GL 5
Baza PAO
Ostatnia trasa.. Przemyśl-Kraków Balice-Przemyśl
Przed wyjazdem zatankowałem pod korek i po powrocie tankowanie pod korek spalił 6.1 l/100km prędkość kursowa na autostradzie A4 na tempomacie 120-130km/h 2-3 razy zwolniłem do 100km/h
komputer pokazał średnie zużycie 6.2
Jak chcesz więcej info o olejach pisz na priv.
tu kupuje
https://galonoleje.pl/5w30/3457-amsoil-signature-series-100-synthetic-motor-oil-5w30-378l-asl-097012019045.html
Manola - 27-10-2022, 17:28
Witajcie. Co do oleju jestem świeżo po wymianie.
Dzięki zbigniew77 za cenne wskazówki olejowe
przydały się
Pytanie jak wykasować inspekcję olejową
kluczyk mruga i nie przechodzi po ponownym wciśnięciu info do kasowania
ASX 2018
Laknat - 28-10-2022, 07:10
Manola napisał/a: |
Pytanie jak wykasować inspekcję olejową
kluczyk mruga i nie przechodzi po ponownym wciśnięciu info do kasowania
ASX 2018 |
Jak jeździłeś aż w miejsce liczb pojawiły się kreseczki to inspekcję wykasujesz dopiero jak ponownie pojawią się cyferki. Przynajmniej tak u mnie było.
Manola - 28-10-2022, 07:39
Witam
Temat rozwiany
Przy systemie bez kluczykowym
wersja 2018
- naciskamy info dopóki nie wyskoczy klucz z inspekcją
- naduszamy aż zacznie mrugać i sygnał dźwiękowy się odezwie
- ta czynność do kolejnego sygnału naduszamy x 3
- puszczamy i kolejny raz, aż
- pojawia się wówczas duży klucz i obok wersja jaka chcemy zatwierdzić
- np. EU 11, EU 10 itd., lub ogólnie OFF wówczas jak poprzednicy opisywali to zjawisko należy pamiętać jaki przebieg był przy wymianie oliwy itd.
Pozdrawiam
Laknat - 28-10-2022, 13:25
To co opisałeś to nie jest kasowanie inspekcji olejowej tylko wybór interwału lub jej całkowite wyłączenie ...
Manola - 31-10-2022, 07:51
Laknat napisał/a: | To co opisałeś to nie jest kasowanie inspekcji olejowej tylko wybór interwału lub jej całkowite wyłączenie ... |
To proszę opisz jak wykasować inspekcję 2018 rok
Z góry dziękuje
Laknat - 01-11-2022, 07:49
Manola napisał/a: | Laknat napisał/a: | To co opisałeś to nie jest kasowanie inspekcji olejowej tylko wybór interwału lub jej całkowite wyłączenie ... |
To proszę opisz jak wykasować inspekcję 2018 rok
Z góry dziękuje |
https://www.mitsubishi.pl...34/OGAO20E2.pdf
Instrukcja - 5-18 strona 129 i 130
Wskazanie “---” można wyzerować, jeżeli
zapłon jest wyłączony lub trybem pracy jest
OFF. Po wyzerowaniu wskazania czas do następnego przeglądu oraz ostrzeżenie nie są
wyświetlane po przestawieniu wyłącznika zapłonu z położenia “LOCK” do “ON” albo
zmianie trybu pracy z OFF na ON.
1. Po lekkim naciśnięciu wielofunkcyjnego
przełącznika wskaźnika wyboru informacji kilka razy, ekran informacyjny
zostaje przełączony na ekran przypomnienia serwisowego.
2. Naciśnij i przytrzymaj przełącznik
wskaźnika wielofunkcyjnego przez co
najmniej 2 s, aby wyświetlić wskazanie
“ ” i spowodować, że zacznie błyskać.
(Jeżeli po około 10 s błyskania nie zostanie wykonane żadne działanie, nastąpi
powrót do poprzedniego ekranu).
Wyświetlacz wielofunkcyjny
OGAO20E2 Przyrządy i elementy sterujące 5-17
5
3. Delikatnie naciśnij przełącznik wskaźnika wielofunkcyjnego podczas migania
ikony, aby zmienić obraz z “---” na
“CLEAR”. Spowoduje to wyświetlenie
czasu pozostałego do następnego przeglądu okresowego.
UWAGA
l Wskazania “---” nie można wyzerować, jeżeli zapłon jest włączony lub trybem pracy
jest ON.
UWAGA
l Po wyświetleniu “---” i przejechaniu pewnej
odległości oraz upływie pewnego okresu
czasu, wyświetlacz zostaje wyzerowany, a
pokazuje się czas pozostały do następnego
przeglądu okresowego.
l W przypadku niezamierzonego wyzerowania wyświetlacza zalecamy skontaktowanie
się z Autoryzowanym Punktem Serwisowym
MITSUBISHI MOTORS.
Jeszcze dodam od siebie, że wyzerowanie dobrze mi zadziałało jak są na wyświetlaczu cyfry. Gdy już były --- to pokazywał głupoty do następnego przeglądu typu zostało 2000 km (choć interwał miesięcy był OK). A po jakimś czasie samo się zmieniło i już miałem dobre kilometry do przeglądu. Tzn. w miarę poprawnie, bo zerowanie zgodnie z instrukcją dodaje cyferki do stanu jaki był ostatnio w komputerze.
ASO zeruje przegląd komputerem diagnostycznym i wpisuje konkretne wartości, czego nie zrobisz z kokpitu auta.
Roso - 20-02-2023, 14:14
Trochę odkopując temat: czy taki olej będzie ok do ASX 1.6 (2015):
https://allegro.pl/oferta/olej-amsoil-oe-5w30-synthetic-motor-oil-oef1g-3-78-7916500531
Myślałem jeszcze o
https://allegro.pl/oferta/eneos-hyper-s-5w30-c2-4l-11100924655
W tym drugim jest jednak norma ACEA: C2 zamiast dopuszczanej A5/B5
|
|
|