To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 18-05-2012, 09:03

Derpin napisał/a:

tym bardziej, że Galant Rafała wypluł jeszcze mniejszą wartość Nm, a objeżdżaliśmy nie raz dużo mocniejsze auta. mam nadzieję że MKV pokaże się na ogólnopolskim zlocie i shamuje Białasa na normalnym sprzęcie.


Planuję zajrzeć :)
A Białasa przy okazji sprawdzę an tej hamowni :]
http://ecu-performance.com.pl/

rosomak1983 - 18-05-2012, 10:07

MKV napisał/a:
W sensie to Ty tym handlujesz?

nie w sensie innym osobnik :lol:

Torp12 - 18-05-2012, 13:49

MKV napisał/a:
A Białasa przy okazji sprawdzę an tej hamowni :]
http://ecu-performance.com.pl/


MKV jak bedziesz to zapytaj czy oni wolnossace galanty tez modza:)

MKV - 18-05-2012, 14:07

Torp12 napisał/a:
MKV napisał/a:
A Białasa przy okazji sprawdzę an tej hamowni :]
http://ecu-performance.com.pl/


MKV jak bedziesz to zapytaj czy oni wolnossace galanty tez modza:)


Myślę, że modzą wszystko ;)
Chłopak który mi stroił Swifta (Chester z Streetracing.pl) korzysta właśnie z ich hamowni.

Owczar - 18-05-2012, 14:37

Derpin napisał/a:
nie nazwałbym tego mierzeniem.... :doubt: :?


Ale na tym konfigu instalacji, na LPG więcej nie wyciśnie. Widać na wykresie, że od 5,3krpm zaczyna opadać wykres, gdy na PB cały czas idzie w górę.

Na jakim biegu był hamowany?

Derpin napisał/a:
a objeżdżaliśmy nie raz dużo mocniejsze auta


Ale to nie jest żaden wyznacznik. Wiele zależy od kierowcy, ogumienia, przełożenia itd, itd... Jak kolega ma Honde Type S 160KM w manualu i na hamowni wychodzi mu 163KM, a idziemy do 140km/h łeb w łeb (a do setki on minimalnie z tyłu) tzn że mój 200kg cięższy galant ze skrzynią automatyczną, która ma jakieś 15% gorszą sprawność i 4 biegi, ma 180KM?

Anonymous - 18-05-2012, 14:57

Owczar, załóżmy się o flaszkę że wynik z pierwszego hamowania na benzynie jest nieprawdziwy?

nie hamowaliśmy tam jednego auta tylko 4, wg ichniej hamowni żadne z nich nie trzymało serii, dziwne? a to że objechanie wg Ciebie mocniejszych/równiejszych do 200KM nic nie znaczy i to pewnie wina kierownika, to w takim razie czekamy z Rafałem na zaproszenia do jakiejś grupy dragracingowej ;) 8) :mrgreen: bo wychodzi na to, że nie ma w szczecinie szybkich kierowców w autach do 200KM w podobnej klasie wagowej.

było już pisane nie jednokrotnie, galanty 2,5 N/A mają gratisy od fabryki, potwierdził to Swink_UK wynikami z hamowni na wyspach, shamuj swojego a się przekonasz i nie tłumacz się automatem bo jednorazowe wskoczenie na rolki mu nie zaszkodzi.

Owczar - 18-05-2012, 15:16

Derpin napisał/a:
Owczar, załóżmy się o flaszkę że wynik z pierwszego hamowania na benzynie jest nieprawdziwy?


Ale ja nie podważam, że jest nieprawdziwy na PB. Stwierdzam tylko, że na LPG wiele więcej nie wyciśnie, bo od 5300rpm zdycha, czyli wtedy, kiedy dochodzi do największej sprawności.

Derpin napisał/a:
było już pisane nie jednokrotnie, galanty 2,5 N/A mają gratisy od fabryki, potwierdził to Swink_UK wynikami z hamowni na wyspach, shamuj swojego a się przekonasz i nie tłumacz się automatem bo jednorazowe wskoczenie na rolki mu nie zaszkodzi.


Pamiętam co pisał Tomek i generalnie te gratisy miały głównie auta przed liftem.
Inna sprawa, że mnie nie interesuje ile mój ma koni :) Piszę tylko, że w ten sposób nie powinno się szacować mocy auta.

Anonymous - 18-05-2012, 15:27

jeżeli wyciśnie więcej na PB to procentowo powinna być ta sam różnica pomiędzy pb a lpg jak na pierwszym pomiarze więc również na gazie będzie więcej :P
Owczar - 18-05-2012, 15:32

To wszystko zależy od obciążenia. Ale tak czy inaczej, to ten reduktor bym wymienił. Poza reduktorem jakie tam graty do LPG są?

Nie wkurzało Cię to przełączanie przy bucie? Jak testowałem kiedyś jazdę na jednym zavoli N to mnie irytowało niesamowicie. Mimo, że przełączał na PB powyżej 6200rpm to spadek mocy był odczuwalny dużo wcześniej. Do tego w kulminacyjnym momencie wtryski się zapętlają i jest ubogo.

Anonymous - 18-05-2012, 17:28

Owczar napisał/a:
Nie wkurzało Cię to przełączanie przy bucie?


było bardzo słabo odczuwalne na pewno nie tak jak na wykresie, a do pałowania na 1/4 tylko benzyna do tego najlepiej żeby gaz był wyjeżdżony i benzyna na 1/4 :twisted:

reszta u mnie w temacie już pisałem, wtryski magicjet, sterownik stag 300 plus, miedź 8mm, reduktor KME silver, umów się z Maćkiem jak będzie chciał to może coś tam jest do regulacji jeszcze, chociaż ja na instalkę nie narzekałem.

Xsystoff - 18-05-2012, 22:18

Ta hamownia w Szczecinie to kibel straszny, jeszcze nie slyszalem o samochodzie ktory by wyplul chociaz serie. Do tego tak jak rozmawialismy w watku Dominika, cisnienie na pomiarze jest wziete z kosmosu, chyba ze V6 tyle powietrza pobiera, ze na hali podcisnienie sie robi hehehe :twisted:
MKV - 18-05-2012, 23:34

To ja tak trochę inaczej ;)

1. LPG oczywiście będzie podstrojone po przeglądzie normalnym i potem u gazowników.
Na 1 biegu na wysokich obrotach jak ostro ruszam to piszczy mi centralka... i tyle narazie zauważyłem.

2. Dziś Galant został umyty i pierwszy raz nawoskowany - trochę większa bestia od Swifta i wyższa ale dałem radę ;)

3. Namordowałem się troszkę i usunięciem naklejki rejestracyjnej z przedniej szyby - Dominik podobnie jak i ja sie ładnie postarał, żeby ja w samym roku przykleić. Suszarka, denaturat i mały nożyk do tapet i poszło sprawnie :)

4. Wkurza mnie trochę sprzęgło i skrzynia biegów. Czasami ciężko jest wrzucić jakiś bieg - zwłaszcza wsteczny na zimno a sprzęgło przydało by się mocniejsze bo jak przy ostrym ruszaniu zmieniam z 1 na 2 bieg to jest taka jakby sekunda pracy na pół sprzęgle zanim się zrównają im obroty. Może tak ma byc - może ja po prostu jestem do hardcorowej wersji ze Swifta GTi przyzwyczajony ale nie wiem czy przy okazji na jakieś mocniejsze nie wymienię ;)

Owczar - 19-05-2012, 01:03

MKV napisał/a:
1. LPG oczywiście będzie podstrojone po przeglądzie normalnym i potem u gazowników.


Tu strojenie tylko trochę poprawi sprawę. Masz jakieś zdjęcia jak to jest zamontowane? Może Dominik wrzucał, ale nie widziałem. Zawsze można coś ugrać na ciśnieniu przez odpowiednie kompensacje, inny sposób zasilenia wtrysków itd, porządne filtry, ale jeśli chcesz żeby było jak należy to wymień reduktor na taki, który zapewni stabilne zasilanie gazem.

MKV napisał/a:
Na 1 biegu na wysokich obrotach jak ostro ruszam to piszczy mi centralka... i tyle narazie zauważyłem.


Albo zapętlają się wtryskiwacze, albo błąd ciśnienia. Zależy jaki dźwięk. Ale pamiętaj, że po takim błędzie jedziesz już na paliwie póki nie przełączysz ręcznie.

MKV napisał/a:
Czasami ciężko jest wrzucić jakiś bieg - zwłaszcza wsteczny na zimno a sprzęgło przydało by się mocniejsze bo jak przy ostrym ruszaniu zmieniam z 1 na 2 bieg to jest taka jakby sekunda pracy na pół sprzęgle zanim się zrównają im obroty. Może tak ma byc - może ja po prostu jestem do hardcorowej wersji ze Swifta GTi przyzwyczajony ale nie wiem czy przy okazji na jakieś mocniejsze nie wymienię


Nie ma tak być. Sprzęgło nawet jak strzelisz z niego to nie powinno się ślizgać. Akurat ten element w galu jest naprawdę trwały. Jeśli chodzi o ciężkie wchodzenie biegów, to Texaco 75W80 powinien pomóc (inaczej Rover MTF94).
Jeśli chodzi o sprzęgło, to z tego co pamiętam na samym początku już był problem z nim. Po jakimś czasie chyba było wymieniane?
No ale w takiej sytuacji tylko wymiana może pomóc. Nie na jakieś mocniejsze, wystarczy Deikin/Exedy.
W jakim punkcie bierze Ci sprzęgło?

Anonymous - 19-05-2012, 01:18

sprzęgło było zakładane nowe kompletne Exedy, wysprzęglik też TRW, być może pompka siada tutaj szukał bym przyczyny bo pamiętam że chłopaki nieźle nabawili się wtedy z odpowietrzaniem i dopiero demontaż/montaż pompki pomógł ale już nie pamiętam co tam przy niej zmodzili wtedy :P

Owczar napisał/a:
jeśli chcesz żeby było jak należy to wymień reduktor na taki, który zapewni stabilne zasilanie gazem.


raz piszesz że Silver wyrabia, a raz piszesz że nie... :roll: widać u mnie na wykresie że nie ciągnie do końca i byłem tego świadomy ale to jeszcze nie znaczy, że jest tragedia.

z olejem w skrzyni wstrzymałbym się do czasu ogarnięcia łożysk.

Owczar - 19-05-2012, 01:27

Derpin napisał/a:
wysprzęglik też TRW, być może pompka siada tutaj szukał bym przyczyny bo pamiętam że chłopaki nieźle nabawili się wtedy z odpowietrzaniem i dopiero demontaż/montaż pompki


Wysprzęglik nie ma tu raczej wiele do rzeczy, bo raczej objawia się tym, że puszcza, a nie tym, że się blokuje... Ale zawsze warto go najpierw sprawdzić.

Derpin napisał/a:
sprzęgło było zakładane nowe kompletne Exedy


Może coś źle złożone, albo się przypaliło na sprintach na 1/4.

Derpin napisał/a:
raz piszesz że Silver wyrabia, a raz piszesz że nie...


Wskaż fragment gdzie tak napisałem? :roll: Owszem pisałem że wyrabia Silver FZ8, ale nie zwykły Silver. Wszystkim do gala 2,5V6 polecam Golda.

Derpin napisał/a:
widać u mnie na wykresie że nie ciągnie do końca i byłem tego świadomy ale to jeszcze nie znaczy, że jest tragedia.


No to było wiadome od dawna i kiedyś pisaliśmy o tym. Tragedia nie, ale czy chciałbyś TV który wyświetla obraz tylko na 95% matrycy? Ja nie. :) To zależy od podejścia. Ale jeśli nie wyrabia już na 1 biegu podczas startu to możemy mówić o małej tragedii. Choć tutaj raczej winne jest złe ustawienie, bo aż tak słaby ten reduktor nie jest.

Derpin napisał/a:
z olejem w skrzyni wstrzymałbym się do czasu ogarnięcia łożysk.


Jeśli łożyska czekają na wymianę to rzeczywiście wymiana oleju bez sensu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group