Nasze Miśki - 3000GT 94/SL - reaktywacja
madź - 02-11-2014, 18:40
piotr_bb napisał/a: | Dodam tylko że tarcze 276 miały jedynie 3kgt SL na USA zaś te w EU były 297 dość dziwnie to wymyślili . |
Chwila, chwila...
Mitsubishi 3000GT SL i Base (tj. nadwozie Z11A, napęd na przód) były TYLKO I WYŁĄCZNIE produkowane na Stany Zjednoczone. Nigdy nie były produkowane na rynek europejski (gdzie był jedynie VR4) i japoński (gdzie znowu było GTO w nadwoziu Z15A/Z16A z napędem na obie osie).
Wspomniane 297mm to tarcza przedliftowego 3000GT VR4, GTO oraz GTO Twin Turbo.
piotr_bb - 02-11-2014, 20:34
wojtas napisał/a: | Jak chce zostawić zaciski z przedlifta na większe tarcze to adaptery muszą być inne. |
Dokładnie tak .
piotr_bb - 01-03-2015, 19:53
Takie tam drobne zakupy nowe tarcze Black Diamond Combi i sprężyny Teina około 5 cm w dół , mam nadzieje że będzie się dało spokojnie jeździć .
Niestety jak to bywa ze starociami do wymiany mam oba łożyska w McPersonie + dodatkowo gniazda gumowe pod springi + końcówka drążka kierowniczego .
Ciekawe jak to jest chcesz zrobić jedną rzecz a wychodzi zawsze kilka .
ziggi - 03-03-2015, 01:07
Właśnie przeczytałem cały temat.
Piękny! I czerewony do tego
Gratuluję zaparcia i podziwiam włożoną pracę.
Ja po wielu latach powracam na forum. Przedwczoraj kupiłem Lancera. Prezentacja niebawem jak będę miał lepsze zdjęcia.
Pozdrawiam i czekam na nowe zdjęcia.
piotr_bb - 03-03-2015, 21:56
Będzie mała fotorelacja .
Może ktoś mi pomoże w doborze łożyska kolumny McPhersona bo mam spory problem , ale od początku .
Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO ( nie ma nigdzie ) jednak boje się zakładać zwykłe kulkowe bo przecież nie przenosi obciążeń wzdłużnych a misiek wisi na dwóch mizernych łożyskach i zastanawiam się czy może kulkowe skośne na przykład 7302 B lub o innym kącie działania .
Proszę o poradę bo na łożyskach znam się średnio , będę wdzięczny .
robertdg - 03-03-2015, 22:29
Zapytaj tutaj http://www.stozek.pl/
piotr_bb - 05-03-2015, 19:42
Dzięki za namiary , ale tam też mają problem w doborze jednak znaleźli w katalogach iż zwykłe łożysko kulkowe ma wytrzymałość wzdłużną statyczną 11 400N a dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek
Będę zakładał się okarze .
sveno - 05-03-2015, 19:51
piotr_bb napisał/a: | dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek | udar jaki da pierwsza większa dziura w drodze rozsypie je w drobny mak (to tylko moje zdanie). Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.
Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane?
robertdg - 05-03-2015, 19:54
sveno napisał/a: | Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.
| Czego innego uczą co inne robią, wiadomo skąd te częste przypadki rozsypujących się mocowań skrętnych amortyzatorów
piotr_bb - 05-03-2015, 20:10
sveno napisał/a: |
Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane? |
Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO
Myślałem o łożysku kulkowym skośnym ma lepsze obciążalności niż zwykłe ale bez szału , piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki .
Znalazłem łożysko stożkowe pasujące wymiarami i rzeczywiście nośność statyczna i dynamiczna jest na poziomie 23 000N więc super - spróbuje dzięki .
sveno - 05-03-2015, 20:33
piotr_bb napisał/a: | piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki . | ale że jak? Ono tam pracuje jakoś inaczej czy tylko ma się kręcić?
piotr_bb napisał/a: | Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe | no i piszesz, że się rozsypały?
piotr_bb - 05-03-2015, 20:49
Przejrzałem sporo tematów związanych z McPhersonem i w prawie każdym jest mowa o luzie łożyska i że nie może tam być łożysko dokładne precyzyjne musi mieć luz boczny .
Nie jest to mój wymysł zresztą już na wstępie napisałem że znam się na łożyskach średnio i może palnąłem jakieś głupstwo sorry .
sveno - 05-03-2015, 21:43
piotr_bb napisał/a: | luz boczny . | mają jakieś rysunki o którą płaszczyznę chodzi?
Łożysko kulkowe raczej nie ma żadnych luzów.
Marcino - 05-03-2015, 22:25
W kocu temat ruszył. Śledziłem na lakierowano.info
piotr_bb - 05-03-2015, 22:57
Przecież McPherson nie tylko wykonuje skręty , ale również w momencie zmiany położenia wahacza gór dół zmienia kąt w stosunku do jezdni więc jak go zmieni jeżeli nie będzie luzu na łożysku tylko będzie na sztywno połączony z karoserią ?
Znalazłem tylko coś takiego .
https://www.google.pl/sea...htm%3B237%3B400
|
|
|