To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - regulacja zaworów

Krzyzak - 28-06-2009, 10:33

tu ewidentnie sa hydrauliczne popychacze
plecho1 - 21-04-2013, 08:27

Trochę odgrzeję kotleta bo szukając powodu regulacji zaworów w Carismie na rozgrzanym silniku trafiłem na ten temat.
Kris1980_147, z którego roku jest Twoje autko, bo ja też mam wersję 103 konną i po regulacji zaworów u brata w Carismie z 2000r. i silniku o mniejszej mocy byłem święcie przekonany, że u mnie też będzie potrzebna regulacja. Przymierzam się do zmiany uszczelki pokrywy zaworów i od razu chciałem wyregulować zawory a tu prawdopodobnie czeka mnie miła niespodzianka, że są regulatory hydrauliczne :)

scoratir - 21-04-2013, 16:02

To 4G92 występuje w wersji z hydraulicznymi popychaczami? :D Widziałem coś takiego w SpaceStar znajomego... ale tam był 4G18. No chyba że cari też wychodziła z 4G18 po drugim lifcie.
plecho1 - 21-04-2013, 18:40

scoratir, ale widziałeś te fotki które na poprzedniej stronie wkleił Kris1980_147?
scoratir - 21-04-2013, 19:12

Tak, tak, chodzi o to że po tych zdjęciach ciężko jest rozpoznać model silnika ;) . Przeczytałem cały wątek i wygląda na to że od lipca 2000r cari z silnikiem 1.6 dostała hydrauliczne popychacze. Człowiek cały czas się czegoś uczy :D .
wichura1 - 21-04-2013, 22:03

Nie od lipca 2000, bo ja mam 99KM przed liftem, luty 1999 i też mam takie jak niżej. Jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, to mnie to mocno zdziwiło, myślałem, że to regulacja płytkami jak w dieslach.



plecho1 - 21-04-2013, 22:44

Jak szybko dostane uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami gniazd świec, to w sobotę zobaczymy co tam u mnie siedzi, moja jest z końca 2001 a pierwsza rejestracja na początku 2002.

Edit:

Więc jednak regulacja hydrauliczna.

jurekschroda - 06-07-2013, 06:33

Przebrnąłem przez cały temat i nie znalazłem.

Jakie są wartości luzów zaworowych przy Cari 1.6 przed liftem przy regulacji NA ZIMNO ?
Wiem, wiem, że na powinno się na ciepłym itd. Chodzi mi o poprawne wartości na zimnym silniku.
Mechanik być może zastosował 0,2 i 0,3 ( czyli do regulacji na gorącym wg manuala) na zimnym i teraz wszystkie bociany z okolicy się zlatują bo moja Carisma tak głośno zaczęła klekotać.
Upiera się przy regulacji na zimnym ( daje mu jeszcze jedną szansę, potem spróbuję u innego ustawiać na ciepłym), więc czy ktoś może podać te wartości ?

wichura1 - 08-07-2013, 09:48

Producent nie podaje na zimnym. Wychodzi z założenia, że silnik pracuje na ciepło, a nie na zimno. Wszystkie elementy pod wpływem ciepła zmieniają wymiary, więc ma być dostrojone idealnie. To Japończycy ma być dokładnie i koniec. Swoją drogą nie ma sie potem co dziwić, że dobrze wyregulowany i obsługiwany silnik 4G92 (oraz inne Mitsubishi) wytrzymuje przebiegi rzędu 500.000 i mało pali.
scoratir - 08-07-2013, 22:27

wichura1, zgadza się, Japończycy są dokładni i to bardzo. Kwestia jest tylko taka że MOIM zdaniem nie da się przeprowadzić regulacji zaworów przy temperaturze 80-85st C, przynajmniej nie w domowych/warsztatowych warunkach. Wystarczy że silnik ochłodzi się do 60st C i cała regulacja "na gorącym silniku" traci sens. Wiadomo, jeśli jeździsz bolidem to taka regulacja ma sens, ale w zwykłym cywilnym samochodzie? Nie wydaje mi się.
Już kiedyś wstawiałem to na forum, ale powtórzę. Zrzut z manuala do silnika 4G92. Podają tam regulację NA ZIMNYM silniku.


[ Dodano: 08-07-2013, 22:38 ]
jurekschroda, ustawiałem kiedyś luzy właśnie na 0.2 i 0.3 na zimnym. Klekotało tak jak piszesz... nie było tragedii ale klekotało :D . Zmniejszyłem luzy na 0.1 i 0.2 i teraz jest idealnie. Zawory słychać, ale bardzo delikatnie.

battle85 - 09-07-2013, 09:20

Witam.Mam Carisme z 2003r 1,9DiD(115km).
Od jakiegos czasu po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km slychac glosny klekot zwlaszcza przy dodawaniu gazu(jak jest rozgrzany slychac juz mniej)Czy w tym modelu reguluje sie zawory,czy moze to jakis inny problem ?jesli tak co jaki czas i ile taka regulacja mniej wiecej kosztuje?

wichura1 - 09-07-2013, 09:53

scoratir, masz rację w serwisówce dotyczącej całej Carismy tego nie ma, a w serwisówce dotyczącej silników 4G9 seria (E-W) podali dane do regulacji zaworów na zimno. Prawdopodobnie zapomnieli dodać suplementu dotyczącego regulacji na zimno w service manualu. Co ciekawe ja mam hydrauliczne kasowniki, a mam taki silnik jak twój 99KM. Moja Carisma to jedna z ostatnich przed liftingiem z lutego 99.

[ Dodano: 09-07-2013, 10:08 ]
battle85, W dieslu masz regulację płytkami zrobi ci to każdy mechanik od Renaulta, bo masz ich silnik. W serwisówce jest "Supplement E" z Lipca 2000 i są tam dane regulacyjne do silnika F9Q

robertdg - 09-07-2013, 14:19

W DID nie ma regulacji zaworów płytkami tylko całymi szklankami, trzeba wpierw pomierzyć luzy, następnie dobrać odpowiednie szklanki. Dla pewności sprawdziłbym jeszcze wydajnośc wtryskiwaczy.
marko81 - 16-07-2013, 15:47

Podsumowując,jeżeli nie wiadomo czy zawory są regulowane hydraulicznie czy ręczne to piszę. Wystarczy odkręcić pokrywe zaworów i zobaczyć jeżeli na dzwigienkach są sruby regulacyjne to regulowane sa ręcznie szczelinomierzem. Płytkowe reguluję się za pomocą podkładek dystansowych najpierw mierząc luz zaworowy i spisując na kartce wyniki,następnie wałek sie odkręca i dopasowywuje odpowiednia grubosc podkładki. W hydraulicznych,na zimnym silniku podczas odpalania powinno być delikatnie słychać taki stuk,do chwili wyruwnania sie ciśnienia oleju. Co do regulacji luzu zaworów są dwa sposoby tzw na "mijanke" lub na "wcisk". W hydraulicznych bardzo często winą stukania jest nieodpowiedni olej.Więc czasami lepiej wymienić olej lub zmienić przykładowo z pełnego syntetyka na półsyntetyk.I niedolewając żadnych ulepszeń np: srodków czyszczących inaczej można rozszczelnić.A co do regulacji zaworów to wystarczy szczelinomierz klucz oczkowy i śrubowkręt.Dla tych co dopiero się uczą najprostszym sposobem choć pracochłonnym jest wykrecenie świec i gdy tłok jest GMP to zawory powinny być zamknięte i regulować.Ja reguluje u siebie wtedy jak ręką mogę dotknąć dzwigienki oczywiscie na ciepłym silniku.
adrian3232 - 16-07-2013, 19:46

a czy silnik 1.8 SOHC ma takie same wartości luzu co 1.6? Czyli jak na zimnym ustawię 0.09 i 0.2?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group