To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Superb 2 Kombi 1.8 TSI 4x4

rezon - 30-09-2012, 13:09

major napisał/a:
No ale wiadomo tutaj chodziło Ci o walory użytkowe
dokładnie.
custom napisał/a:
może ja bym wybrał inna opcje wyposażenia
do ostatniej chwili przed złożeniem zamówienia wahałem się co wybrać i na jaką wersję się zdecydować. Brałem też bardzo poważnie pod uwagę Elegance z pakietem Fresh i dodatkami. Stanęło na Family, bo w podobnej konfiguracji (inna tapicerka) wychodziło 2,5kzł taniej, a co to za różnica przy kwocie zakupu ponad 100kzł. Ale dylematów z uwagi na możliwe opcje doposażenia było mnóstwo.
custom - 30-09-2012, 13:18

rezon napisał/a:
custom napisał/a:
może ja bym wybrał inna opcje wyposażenia
do ostatniej chwili przed złożeniem zamówienia wahałem się co wybrać i na jaką wersję się zdecydować. Brałem też bardzo poważnie pod uwagę Elegance z pakietem Fresh i dodatkami. Stanęło na Family, bo w podobnej konfiguracji (inna tapicerka) wychodziło 2,5kzł taniej, a co to za różnica przy kwocie zakupu ponad 100kzł. Ale dylematów z uwagi na możliwe opcje doposażenia było mnóstwo.


i tak jest dobrze :wink:

rezon - 30-09-2012, 13:57

custom napisał/a:
i tak jest dobrze
nie narzekam - niektóre elementy wyposażenia są bardzo użyteczne. Szyny w bagażniku z systemem mocowania bagażu, torba na ???? do zawieszenia na haczykach w bagażniku, roletki na szyby chowane w tylnych drzwiach - no i oczywiście parasolka :) Ale poważnie - to najbardziej zaskoczył mnie zestaw BT - jego łatwość obsługi, stabilność połączenia i jakość dźwięku. W tym elemencie to nie jest przewaga VW nad Mitsu. To jest po prostu przepaść. A przecież koszt tego, to są grosze i na pewno Mitsu stać na lepsze rozwiązanie. Samouwielbienie nie pozwala na zmiany? A ja często jeżdżę i jeszcze częściej rozmawiam przez telefon.
O różnicy w hamulcach to nawet nie wspominam - jak przeczytałem, że w Outku III stosują te same co w II, to tylko współczuć nabywcom. Kiedyś pomierzę tarcze i przede wszystkim szerokość na jakiej pracuje klocek - wizualnie to duża zmiana po Outku. Na forum SUperba rzadko kto wspomina o konieczności zmiany ori hamulców na coś lepszego, a w Outku wymiana ori na zamiennik to właściwie obowiązek.

danino88 - 01-10-2012, 21:30

ja także nie rozumiem waszej rozmowy i porównania superba II do minimalnie 12letniego galanta :) Tym bardziej że z 1.8TSI po chipie można zrobić ala "vr4" :) oczywiście powodzenia i czekam na taki projekt :) a użytkownikowi auta życzę bezawaryjności !!
rezon - 06-10-2012, 10:24

Pierwsze 2kkm za mną. Silnik 1.8TSI spokojnie daje radę, ale jego charakterystyka jest zupełnie inna niż podkręconego do 165KM 2.0DiD czy jak ktoś woli TDI. Przyspieszenie jest płynne - wgniata w fotel, ale nie ma charakterystycznego szarpnięcia po naciśnięciu pedału. Można wyprzedzać na 6 biegu, ale 4 zdecydowanie lepiej na to pozwala :) . Wyciszenie w porównaniu do Outka jest znacznie lepsze - na razie nie odróżniam jeszcze po dźwięku 5 i 6 biegu. W Outku nie było z tym problemów ;) . Tu kilka razy jechałem dość szybko na 5 i dopiero jak zwróciłem uwagę na podpowiedzi zmiany biegu na kompie to stwierdzałem, że to jeszcze 5. Zużycie paliwa na razie poniżej oczekiwanych, mimo że jeżdżę już jak dawniej. I najważniejsza różnica - samochód jest bardzo stabilny na drodze. Niezależnie czy na zakrętach, czy na prostej z koleinami nie wyrywa kierownicy jak Outlander. Po prostu jedzie tak jak kierowca chce i przy tym znacznie lepiej tłumi nierówności. Generalnie dużo przyjemniej się prowadzi. Gorsza widoczność z kabiny - jednak siedzi się kilkadziesiąt cm niżej.
jaceksu79 - 13-10-2012, 22:35

robertdg napisał/a:
Xsystoff napisał/a:
teraz wyskakujemy ze nowoczesne czterocylindrowe turbobenzyny jak 1.8 TFSI czy 2.0 TFSI po programie jezdza jak przenajswietszy gral tego forum czyli VR4 majac polowe mniej cylindrow, polowe mniej turbosprezarek i spalajac polowe mniej paliwa :lol: Swietokradztwo, a jeszcze na dodatek to wszystko przez Skode, plebejska marke plebejskiego producenta, z kura w logo, a gdzie jej do diamentow... Litosci...
Typowy trolling, najwięcej do powiedzenia ma ten co uważa swoje racje za słuszne :p


ciekawe co taki człowiek napisze jak pochwalę się moim nowym nabytkiem :mrgreen:
ale narazie sam muszę do tego nastawić się odpowiednio psychicznie mimo iż sam samochód jest rewelacyjny :wink:

mkm - 15-10-2012, 00:58

rezon, i co się wyjaśniło w kwestii "lakier"?
rezon - 15-10-2012, 07:06

Tak ma być podobno. Na razie nie miałem czasu podjechać do kolegi aby pomierzyć innym czujnikiem.
Lucas123w - 16-01-2013, 21:27

rezon już długo nie piszesz co w Skodzie piszczy, może jednak jakieś podsumowanie. Ciekawy jestem jak się spisuje (bez podtekstów dotyczących marki)
Ile razy parasolki używałeś, jak dach panoramiczny się spisuje ?

rezon - 16-01-2013, 21:51

Parasolka - nie używałem ani razu, przypominam sobie o niej tylko jak otwieram tylne drzwi. Dach panorama - może nieudolnie, ale zastępuje dzieciom monitory z zagłówków. Fajny bajer - ale rzadko obecnie otwieram ;) . Zużycie o 0,7l mniejsze niż oczekiwałem. Hałas (jego brak) nieporównywalny do Outka, komfort też - zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Praktycznie nie ma większej różnicy czy się jedzie 120 czy 160 (łatwo się zagapić), tylko wir w baku zaczyna się robić ;) jest jedno tankowanie z zużyciem na poziome 11,3l, ale średnia prędkość 105km/h też to usprawiedliwia. 200km/h przekroczyłem na razie tylko raz. Mało jest dróg, które na to pozwalają.
Zachowanie na jezdni w trudnych warunkach porównywalne do Outka (ale stabilniej - bez wyrywania kierownicy), chociaż nie miałem na razie xtrm aby docenić i porównać 4x4. Wożę jak w Outku 3 pary nart i deskę w środku - jedyne, że mam wtedy tylko 4 miejsca. Po 13kkm - zmieniłem olej przy 6kkm i tyle. Nic się nie tłucze, nie skrzypi, itd... 152KM to wystarczy aby mieć 9s 0-100km/h. Jedyne, że czasami brak mi wyższej pozycji za kierownicą aby widzieć co z przodu, ale możliwości wyprzedzania są znaaaacznie większe :twisted: No i tęsknię za ławeczką do zmiany butów, ale O3 też jej nie ma :(
Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu - takie dodatki jak dobry zestaw głośnomówiący, ogrzewana przednia szyba są dla mnie bardzo użyteczne. A std wyposażenie w postaci regulowanej kierownicy w dwóch płaszczyznach czy regulowanego podłokietnika to głośno reklamowany komfort w O3. Super są skrętne bi-ksenony, na dodatek ze zmienną charakterystyką świecenia w zależności od prędkości, opadów deszczu i nie wiem czego jeszcze. Automatyczna dwustrefowa klima jest praktycznie bezobsługowa - przestawiam tylko jak jadę w garniturze na 22 lub 19 jak jadę w kurtce - regulacja jest naprawdę automatyczna w odróżnieniu od Outka. Z komfortu to jeszcze takie bajery jak nawiewy na tylne fotele w słupkach i na nogi i czujnik jakości powietrza odcinający dopływ z zewnątrz jak jedzie śmierdziel przede mną (działa niestety z opóźnieniem). Zawieszenie ewidentnie pokazuje przeznaczenie samochodu - łykanie km po autostradzie, duży rozstaw osi daje poczucie komfortu. dzisiaj bez większego wysiłku zrobiłem prawie 600km.
Fajny dodatek to też czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu - dzisiaj przed trasą się upomniał o dolewkę. ciekawe jest też oświetlenie nóg kierowcy i pasażera - podobno zmniejsza zmęczenie wzroku w nocy, można regulować natężenie na komputerze samochodu albo wyłączyć.
Na razie po prostu jeżdżę z bananem na ustach :) zwłaszcza, że to 2/3 ceny nowego Outka :lol: i nikogo w oczy nie kłuje - w końcu to tylko Skoda ;)

Lucas123w - 16-01-2013, 22:42

Czyli VW ma się czego bać. Tak przeglądałem ceny ostatnio Skody i VW to na dzień dzisiejszy Skoda kładzie go na łopatki.
Superb to jednak klasa wyżej od Outka więc i komfort wyżej, do tego suv a auto rodzinne to trochę inna bajka.

Co do O3 to fakt ponosi Mitsu fantazja w cenie.

Cytat:
Na razie po prostu jeżdżę z bananem na ustach zwłaszcza, że to 2/3 ceny nowego Outka i nikogo w oczy nie kłuje - w końcu to tylko Skoda


To jest najważniejsze jak się wsiada do auta i z bananem na ustach jeździ, tzn. że zakup był udany i godny wydanej gotówki.

Pozdrawiam.

JCH - 16-01-2013, 22:47

rezon napisał/a:
ogrzewana przednia szyba
Ogrzewana jest cała przednia szyba (tak jak w Fordzie) czy miejsce spoczynku wycieraczek :?:
bbandi - 17-01-2013, 00:29

rezon napisał/a:
Fajny dodatek to też czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu - dzisiaj przed trasą się upomniał o dolewkę.


Miałem to samo ... w maździe mx3 z 93r :P działało bez zarzutu

rezon - 17-01-2013, 07:06

JCH napisał/a:
rezon napisał/a:
ogrzewana przednia szyba
Ogrzewana jest cała przednia szyba (tak jak w Fordzie) czy miejsce spoczynku wycieraczek :?:
cała szyba jak w Fordzie. Doceniłem szczególnie jak w jeden poranek cały samochód miałem pokryty ok. 3mm warstwą lodu - wieczorem mróz, rano deszcz zamarzający na wszystkim. Kilka minut i bez problemu można było zdjąć lód skrobaczką po prostu podważając go. Szyby boczne to niestety było już wyzwanie - odmrażacz i skrobanie ;) BTW 5 i 6 nadal nie rozróżniam po głosie silnika - tylko pozycja gałki i podpowiadacz na kompie informujący o biegu lub o tym, że mogę wrzucić 6. Skok dźwigni zmiany biegów jest krótszy niż w Outku. Chodzi tak samo precyzyjnie, tylko nieco lżej - ale może po prostu z nowości.
Trzy stopnie podgrzewania foteli - też czasami włączam. Człowiek, bardzo szybko się rozleniwia ;)

Student - 17-01-2013, 09:08

Ta, w Carismie z 98 roku tez była kontrolka od czujnika poziomu płynu :badgrin:
Mały gadżet a cieszy :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group