To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Patrykowa Sigma

wojtas - 03-12-2013, 20:05

Nie, chodzi mi o pierścienie tłoków, a dokładnie o cały komplet.
mazda10000 - 03-12-2013, 20:07

Apropos - jak na podstawie zdjęć oceniacie stan gładzi - pytam szczerze, bo nie mam pojęcia. Pamiętam jak kiedyś rozbierałem z ojcem silnik w Polonezie i palcem dało się wyczuć próg, ale nie było szans żeby oko to wychwyciło i rzeczoznawca (silnik uszkodzili w warsztacie i zbieraliśmy dokumentację do tej sprawy) stwierdził, że w sumie silnik nie był jeszcze zły
lukasz12 - 03-12-2013, 23:14

A to masz silniki od Galanta VR4? :-)
Myślalem, że masz już 2 silniki od 3000GT VR4 :-)
A przy okazji wydaje mi się, że znowu wielkich przeróbek budy nie byłoby trzeba. Raczej lepiej przerobić mocowania silnika i kolektor i drobiazgi żeby silnik od EC obrócić i dać jak w Sigmie tj. rozrząd po lewej stronie komory silnika.

lukasz12 - 03-12-2013, 23:19

mazda10000 napisał/a:
Apropos - jak na podstawie zdjęć oceniacie stan gładzi - pytam szczerze, bo nie mam pojęcia. Pamiętam jak kiedyś rozbierałem z ojcem silnik w Polonezie i palcem dało się wyczuć próg, ale nie było szans żeby oko to wychwyciło i rzeczoznawca (silnik uszkodzili w warsztacie i zbieraliśmy dokumentację do tej sprawy) stwierdził, że w sumie silnik nie był jeszcze zły


Na gładziach jest taki wzór, od tzw. honowania cylindrów. [http://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie]

lukasz12 - 03-12-2013, 23:22

szpala85 napisał/a:


sąsiad jest w szoku że ten silnik ma 22 lata ... mówi że nie widać po nim śladów jakiegokolwiek zmęczenia .. wszystko się świeci ..... zero jakiś przetarć



I to jest najlepsze świadectwo dla kunsztu inżynieryjnego, którym kiedyś ta firma się szczyciła.
Szkoda, że muszę używać formy przeszłej...

szpala85 - 04-12-2013, 00:02

wojtas, to nie hehe nie będę tego zaczepiał ... sąsiad powiedział że po kolorze komory spalania widać że silnik nie bierze oleju ma idealne spalanie benzyny i nie widać jakiś śladów przecieków ...

nawet popychacze jak wyjmowałem to elegancko gładko chodzą nie widać śladów zużycia ... naprawię to co zepsułem i niech sigma ożyje :wink: ...
naprawde pomimo to że miała bagno zamiast oleju wszystko wygląda idealnie ... może to i lepiej że polak nie zmieniał oleju bo pewnie wszystko było by już wytarte .. :wink:

jutro znaczy dzisiaj zdejmę drugą głowicę , zawiozę i niech ja rozbiera wtedy będę wiedział jakie części muszę zamówić :wink:

potem tylko flaszeczka , poczyścimy wydechowe z nagaru , i składamy wszystko do kupy :wink:

szpala85 - 04-12-2013, 00:06

btw. dzisiaj zamówiłem świeczki : NGK PFR6J-11

te co miałem już były zajechane :wink:
a były to champion RC8PYP

szpala85 - 04-12-2013, 16:47

druga głowica wyjęta i też poszły zawory dolotowe :


Wszyc - 04-12-2013, 22:54

lukasz12 napisał/a:
A przy okazji wydaje mi się, że znowu wielkich przeróbek budy nie byłoby trzeba. Raczej lepiej przerobić mocowania silnika i kolektor i drobiazgi żeby silnik od EC obrócić i dać jak w Sigmie tj. rozrząd po lewej stronie komory silnika.


Taka masa przeróbek że masakra ;) chyba wszystko co tylko możliwe do przeróbki nawet pas przedni sie nie uchowa od małych zmian jak mocowanie belki która idzie po silnikiem

lukasz12 - 04-12-2013, 23:32

Wszyc napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
A przy okazji wydaje mi się, że znowu wielkich przeróbek budy nie byłoby trzeba. Raczej lepiej przerobić mocowania silnika i kolektor i drobiazgi żeby silnik od EC obrócić i dać jak w Sigmie tj. rozrząd po lewej stronie komory silnika.


Taka masa przeróbek że masakra ;) chyba wszystko co tylko możliwe do przeróbki nawet pas przedni sie nie uchowa od małych zmian jak mocowanie belki która idzie po silnikiem


To jak chłopaki wsadziły 6A12 z FTO do E54A ?? Tam też silnik ma rozrząd po lewej...

szpala85 - 07-12-2013, 17:52

tak więc .. zawory zamówione u Łukasza
uszczelki pod głowicę ,od pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe też będą niebawem :wink:




następny tydzień ... będziemy składać głowice ... i potem przystępuję do wrzucania głowic spowrotem na swoje miejsce :wink:

mazda10000 - 07-12-2013, 18:48

Powiedz mi czy są dostępne w ludzkiej cenie śruby głowicy?
Wszyc - 07-12-2013, 18:49

lukasz12 napisał/a:
To jak chłopaki wsadziły 6A12 z FTO do E54A ?? Tam też silnik ma rozrząd po lewej...


Normalnie :P odwracasz silnik z FTO o 180 stopni przednia głowica na tył tylna na przód i jeździ :P Arek tak zrobił przecież u siebie :mrgreen:

szpala85 - 07-12-2013, 20:08

mazda10000, a nie masz starych śrub ? :wink:
bo jak nowe widziałem to kosztują hehe :wink:

mazda10000 - 07-12-2013, 20:11

Nie, teraz teoretyzuję. Ale mój kumpel z samochodówki twierdzi, że powinno się się śruby wymieniać przy ściąganiu głowicy, bo stare się rozciągają itd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group