To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - CZerwony Turbomivec

rosomak1983 - 25-11-2015, 23:55

Hugo ale to auto nie jest najnowszym modelem.
Tovija - 26-11-2015, 08:18

No właśnie, Colesław w tym roku ukończył 10 lat :mrgreen:
mkm - 26-11-2015, 20:36

:mrgreen:
Hugo, ma ten sam 'problem" co ja i wiele osób :D
Cały czas ucieka z pamieci, że od 2000-nego roku minęło juz 15lat :rolleyes:
Takie "wyparcie" upływu czasu :mrgreen: :twisted:

Hugo - 26-11-2015, 21:07

mkm, a żebyś wiedział :?
Tovija - 28-04-2017, 19:42

Dawno niczego nie pisałem na MM ale nazbierało się parę modzików więc pora zdać relację z tego co się w międzyczasie działo.
Z racji zwiększenia mocy postanowiłem też skrócić interwały między wymianami oleju, więc teraz świeży Motul wlewany jest co 7 tyś km

Tak prezentowało się autko na wiosnę 2016 roku:







Właściciel tak mocno depta, że w zeszłym roku wracałem z przejażdżki w trybie awaryjnym :lol: Po dokonaniu rozeznania okazało się, że rura doprowadzająca powietrze z turbiny wyskoczyła ze złącza przy intercoolerze :lol:

W grudniu zeszłego roku doposażyłem sobie garaż w zestaw kluczy z Lidla i Colcik dostał nowe ORI welury na pokład.




Po przejechaniu około 20 tyś km przyszła pora na pierwszą konserwację wkładki K&N.
Brudna strona filtra ciemna od brudu i robactwa


Czysta strona filtra OK

W celu zakonserwowania filtra zakupiłem dedykowany zestaw K&N w skład którego wchodzi płyn do czyszczenia oraz olejek nawilżający

No i czyszczenie, płukanie, suszenie i nawilżanie olejkiem bawełnianego wkładu filtrującego





Wkładka po konserwacji czeka na ponowną służbę w dolocie czT



Na alledrogo na początku roku udało mi się nabyć oryginalne dedykowane owiewki do Colta CZ


i pod koniec Marca porobiło się troszkę porządków przy autku i zamontowało owiewki






Na deskę trafił sobie Zegarek DEPO 4w1, dzięki któremu mam pod kontrolą Boost, ciśnienie i temperaturę oleju oraz volty


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GiD4inKLN88[/youtube]
a w międzyczasie przyszła wreszcie paczuszka z tarczami EBC Turbo Groove i klockami Green Stuff


Na mordkę Colta wleciał taki smaczek z Aliexpress :mrgreen:

zoom:

oraz w ładną ciepłą Sobotę pod koniec Marca postanowiłem zrzucić zderzak i przepolerować intercooler, a że IC zawsze gdzieś tam się zatapiał pod ciemną kratką maskującą zderzaka postanowiłem ją wywalić i wyeksponować bardziej sportową naturę Colesława





W międzyczasie postanowiłem w końcu po 3 latach pomalować zaciski w samochodzie :mrgreen:
W tym celu posłużył mi zestaw Foliatec - kolor Racing Rosso połysk.
Wleciały też na pokład tarcze i klocki EBC no i w dniu dzisiejszym po 6 miesiącach jazdy na zimówkach wreszcie wleciały na pokład alusy i letnia guma :)
I tak prezentuje się samochód na obecną chwilę:













No... to by było na tyle 8)

Tovija - 30-04-2017, 16:41

Pogoda dzisiaj dopisała więc zaszalałem :)





















































MichciuGT - 30-04-2017, 17:21

Trochę przy dużo tych zdjęć, tych zdjęć z samego samochodu wstawiłbyś max 6, a do reszty podał linka żeby nie trzeba było się przebijać na sam dół ;)

Tovija napisał/a:
Na deskę trafił sobie Zegarek DEPO 4w1, dzięki któremu mam pod kontrolą Boost, ciśnienie i temperaturę oleju oraz volty

Też myślałem o jakimś wskaźniku - no ale jeśli ma się na niego $$$ to okej, ale jeśli się niema, to moim zdaniem lepszym wyborem sobie kupić UKP z pomiarem ciśnienia doładowania, temp. i ciśnieniem oleju, napięciem... temperatura zewnętrzna, wewnętrzna, spalanie chwilowe, spalanie średnie itd. (tylko trzeba umieć to jakoś ładnie wpasować w kokpit żeby było czytelne i nie szpeciło.

Tovija - 30-04-2017, 17:30

"The more the merrier." :D

ECU od Colta czT nie mierzy temperatury oleju ani ciśnienia więc i tak trzeba zainstalować czujniki. Temperaturę zewnętrzną oraz spalanie (chwilowe, średnie, zasięg km na baku etc) mam już fabrycznie we wyświetlaczu komputera pokładowego. Resztę parametrów mogę śledzić za pomocą Torque Pro, ale są mi one zbędne. To co najważniejsze mam teraz dostępne i czytelne na wysokości wzroku niemalże czyli boost temp i ciśnienie oleju oraz napięcie :)

MichciuGT - 30-04-2017, 21:33

Tovija napisał/a:
ECU od Colta czT nie mierzy temperatury oleju ani ciśnienia więc i tak trzeba zainstalować czujniki.

Znaczy się kojarzy mi się, ale może się mylę, że w UKP też trzeba dokładać czujniki elektroniczne i tylko przewody prowadzi się do centralki UKP, a Centralka UKP łączy się z wyświetlaczem.
Teraz tak parzę jakie rzeczy są przydatne do takiego samochodu, a UKP obsługuje:
- Temperatura oleju silnika i skrzyni biegów, cieczy chłodzącej (chyba nie masz), paliwa, intercoolera, spalin (EGT), AFR,
- ciśnienie oleju, w dolocie, paliwa.
- pomiar przyspieszeń oraz pomiar czasu i drogi hamowania
- woltomierz (pomiar napięcia akumulatora)
- wykres z sondy lambda (to akurat możesz zobaczyć przez OBD2

Tylko podstawowe zestaw z czujnikami kosztuje trochę mniej niż, ale już czujniki EGT, czy AFR są dosyć drogie...

Tovija - 01-05-2017, 09:31

Ciecz chłodnicza, ciśnienie paliwa, dawka paliwa na każdym wtrysku, temperatura i ilość zasysanego powietrza, temperatura w dolocie, pomiary przyspieszenia, woltomierz, wykresy lambda - Torque Pro w komóreczce za pomocą adaptera ELM 327 w złączu OBDII jest :)
Tak w ogóle dzisiaj mijają 3 lata z Coltolotem :)

MichciuGT - 01-05-2017, 09:54

Tovija napisał/a:
ciśnienie paliwa

Nie wiedziałem że masz podpięty czujnik pod ECU i możesz sprawdzać jego wartość
Tovija napisał/a:
temperatura i ilość zasysanego powietrza, temperatura w dolocie

Wybacz że się trochę czepię powtórzenia - Temperatura zasysanego powietrza i temperatura w dolocie pewnie masz braną z czujnika temp. w przepływomierzu - ale mogę się mylić, bo nie wiem dokładnie jak dokładnie zbudowany jest ten silnik ;)
Tovija napisał/a:
woltomierz

często zdarza się że wartość zmierzona multimetrem na akumulatorze i wartość zmierzona przez ECU i wyświetlona przez obd jest o 0,5-1V inna.
Tovija napisał/a:
Torque Pro w komóreczce za pomocą adaptera ELM 327 w złączu OBDII jest

Nie wiem w którym miejscu Ciebie jest gniazdko, ale czasem przeszkadza jak się pod OBD podłączy interfejs i znajomi którzy się nie znają na mechanice mogą się dziwić, myśląc "po co Ci ta kostka"
W dodatku gdy masz uruchomiony program Torque Pro to nie możesz korzystać zbytnio wtedy z telefonu, no i za każdym razem musisz łączyć się przez bluetooth i uruchamiać aplikację, a znając życie ona potrafi się podczas jazdy czasem wysypać.
Dlatego np. wskaźnik zamontowany na stałe jest o wiele lepszy (co w sumie zrobiłeś :d) jest o wiele lepszy, bo nie musisz się o wiele martwić, tylko wsiadasz do samochodu i jedziesz :)

Tovija napisał/a:
Tak w ogóle dzisiaj mijają 3 lata z Coltolotem

:D , niech Ci służy, z tej okazji może tankowanie do pełna? :mrgreen:

Tovija - 01-05-2017, 10:45

Mam podpięty bezprzewodowy interfejs Bluetooth ELM 327 w złączu diagnostycznym. Na szczęście kostka jest mała a złącze tak usytuowane, że nic nie widać i nic nie przeszkadza :)
Tak miałem na myśli to samo, ale się powtórzyłem i czujnik temp jest CHYBA razem z przepływomierzem połączona, ale głowy nie dam.
Zgadza się, ale nie jest to aż tak dla mnie istotne.
A tu Cię zdziwię ponieważ mogę spokojnie operować telefonem, wystarczy, że wyjdę z aplikacji Torque Pro a jeżeli ktoś do mnie dzwoni to po prostu odbieram tel tak jak przy każdej innej APce :)
Co do awaryjności - jeździłem przez półtora roku zawsze z włączonym Torque Pro. Miałem tylko 2 crashe, że musiałem restartować telefon.
Dziękuję bardzo, Twój też niech służy dzielnie i bezawaryjnie :)
Zawsze jest tankowany do pełna :)

Bzyk_R1 - 01-05-2017, 23:21

Obserwuje temat i podoba mi się to co robisz, ale ten napis na grilla to pasuje jak świni siodło ;-) jak już się zaopatrywałeś na ali... to trzeba było kupić ten malutki znaczek dwukolorowy ralliarta ;-) wiesz taki niepozorny ale kto wie to wie :-D mam nadzieję że spotkamy się na jakimś śląskim spocie. Obejrzał bym tego bandziorka.
Tovija - 04-05-2017, 08:31

Powiem szczerze, że zaopatrywałem się na alledrogo, ale ich pochodzenie to alli, więc od razu napisałem, że "smaczek" z alliexpressu :D
A że koleś nie ma dostawy w te małe emblematy już od chyba 4 miesięcy (bo tak, chciałem właśnie małą niepozornę flagę o której piszesz :D ) to już mówię trudno, biorę duży.
Ale kurcze ten duży podobuje mi się, dobrze dodaje animuszu do przodu CZ.
Dziękuję, jak będzie okazja to postaram się podbić na jakiegoś spota, ale nie obiecuję, ponieważ ostatnimi laty bardzo ciężko z czasem :)

Tovija - 24-10-2017, 09:00

W międzyczasie:

- zainstalowałem sobie do przedniego zderzaka bieda splitter :)




- zrobiłem sobie poliftową dupkę :)











Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group