To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zegary indiglo EA

Anonymous - 17-09-2007, 16:18

ee to mi sie nie podobaja i zostaje na razie przy tych co mam. poczekam moze za jakis czas cos sie wyjasni i w momanie zrobia do 260 :)
swinks_UK - 23-09-2007, 12:43

No więc, te niemieckie zegary INNOPARTSA zamontowane :lol: i wyglądają w nocy tak:


Sam konwerter jest cichy i nie buczy, zasilanie wziąłem ze ścieżek żaróweczki oświetlającej tarczę obrotomierza. Sam konwerter ma osobną regulację natężenia światła (wyprowadziłem na deskę pod kierę), więc można zarówno sterować podświetleniem zegarów (np. wskazówki) jak i intensywnością napisów.
No i dziura na GDI... :evil: To była jazda! No więc trzeba było się pozbyć nadruku TCL ON/TCL OFF. Po wycięciu przerażenie - dziura niczym krater. Trzeba było coś zrobić by ją oswoić, więc samą dziurę podciąłem na kształt trapezu (jak w Oplach na wyświetlacze) i dociąłem z folii samoprzylepnej (kolor "alu") obramówkę tej dziury. Przy wycinaniu dolną krawędź należy dociąć równo z linią zatopionego przewodu w tarczy, który widać na spodniej stronie, i uważać by go nie przeciąć. Samo cięcie wymaga tej samej techniki co cięcie pleksy. Tarcze są dość grube i najlepiej mi szło baaardzo cienkim i ostrym skalpelem. Ważne by ostrze było ostre, no i pierwsze "wcięcie" najlepiej wykonać gorącym ostrzem by równo przebić się przez tarczę. Acha, ciąć od spodniej strony.
Sama obwódka po naklejeniu już jako tako się komponuje z alu-ringami koło zegarów. Bez obramówki wycięty otwór wygląda tak sobie.
Same tarcze przychodzą z naklejoną folią ochronną, z czego zdałem sobie sprawę już po założeniu, gdy podejrzanie zaczęły mi się brzegi rozwarstwiać i całość przypominała kupę. No to dawaj - ponowny demontaż i zrywanie folii. Wygląda o niebo lepiej. Jednak wycinanie polecam przed zdjęciem folli, a naklejanie obwódki już po.

Uwaga na koniec: tarcze mają mniejsze otwory środkowe niż "łebki" wskazówek, więc zdejmowanie wskazówek i późniejsza kalibracja zegarów są nieuniknione. Czytać porady Simonesa.

Zastanawiam się jak zlikwidować podświetlenie tarcz nie likwidując świecenia wskazówek (te samo źródło). Podświetlenie jest jednak zbyt silne i odrobinę przebija.

saphire - 23-09-2007, 13:24

swinks_UK napisał/a:
Zastanawiam się jak zlikwidować podświetlenie tarcz nie likwidując świecenia wskazówek (te samo źródło). Podświetlenie jest jednak zbyt silne i odrobinę przebija.


Podłóż lub podklej pod te tarcze coś nieprześwitującego.

swinks_UK - 23-09-2007, 13:41

Tylko, że podświetlenie przedostaje się albo spod "łebka" wskazówki, albo krawędziami tarcz. Same tarcze mam założone na pastę silikonową na oryginalne tarcze, więc same w sobie nie przebijają. No i ten cholerny licznik kilometrów/mil.
Muszę spróbować z tymi diodami jak pisał Simones. Jutro mam "offa", więc rano jeszcze raz je zdemontuję i bedę miał cały dzień na zabawy z lutownicą. :biggrin:

Anonymous - 23-09-2007, 22:26

swinks_UK napisał/a:
tarcze mają mniejsze otwory środkowe niż "łebki" wskazówek, więc zdejmowanie wskazówek i późniejsza kalibracja zegarów są nieuniknione. Czytać porady Simonesa.

Nie wiem, jak w tych tarczach, ale w tych od Momana tez otwory sa mniejsze niz lepki wskazowek, dlatego nalezy je zakladac w dosc specyficzny sposob - po nawleczeniu przez wskazowke, podlozyc jeden brzeg tarczy POD LEPEK wkazowki, tak zeby tarcza doszla do samej tej cienkiej oski na ktorej jest osadzona wskazowka. Wtedy szerokosc otworu, okazuje sie wystarczajaca i nie trzeba sciagac wskazowek - co moze byc uciazliwe.

swinks_UK napisał/a:
Muszę spróbować z tymi diodami jak pisał Simones.

Diody tez przebijaja, szczegolnie te specjalne mocniejsze, ktore zastosowalem (wymagaja sporych bodajze 5W opornikow), ale widac to tylko gdy sie patrzy na zegary pod katem, a poza tym ta czerwona poswiata (bo mam czerwone LEDy) nie drazni oka, a wrecz wkompnowuje sie z czerwonymi wskazowkami i skala. Wada jest jedynie to, ze i podswietlenie licznka km tez jest czerwone :doubt: ale ma to i swoj jakis urok :)

swinks_UK - 23-09-2007, 23:21

Simones: Też próbowałem z tym nawlekaniem. Wcześniej chyba cały dzień spędziłem na studiowaniu Twych postów "jak zrobić by nie spartolić". No niestety, te "niemieckie" tarcze są zbyt sztywne i można je załamać/zagnieść nieodwracalnie.
Poza tym mają dziurki na te czarne dzyndzle do podtrzymywania wskazówek, więc chyba docelowo były przewidziane na nałożenie na oryginały a nie samodzielne istnienie. Lepiej więc zdjąć wskazówki - w końcu kalibracja obrotomierza nie jest taka trudna, a przy prędkościomierzu dzyndzel pomaga w ustawieniu wskazówki.

Anonymous - 24-09-2007, 00:59

W tych tez sa te dziurki na dzyndzle i tez wydawaly mi sie na poczatku, ze sa zbyt sztywne i je zlamie albo zgniote. Jak sie okazalo nie tak latwo je zlamac (zachowuja sie podobnie jak plyta CD tylko taka minimalnie ciensza), ale jak kto woli.
swinks_UK - 24-09-2007, 17:52

No i znalazłem sposób na latarnię zegarkową. Zastosowałem wskazówki z Toyoty MR2. Ta sama technologia, a światło jest skierowane tylko na wskazówkę. Łepki szersze i lepiej zabezpieczone prze prześwitywaniem. Tylko wskazówki trzeba odrobinę przyciąć na długość. Poza tym są krwisto czerwone i ładnie się komponują.
Zegary wyglądały tak przed zmianą wskazówek:

By swinks_uk, shot with DMC-FZ8 at 2007-09-24
po zmianie:

By swinks_uk, shot with DMC-FZ8 at 2007-09-24
efekt końcowy w nocy:

Anonymous - 01-10-2007, 22:27

jak swieca w nocy to nie najgorszy efekt ale strasznie mi sie nie podobaja w dzien te biale, dlatego juz wole miec zle wyskalowane. zreszta nie wiem czy dobrze patrzylem na GPSie i na ile on dokladny jest ale zeby bylo smiesznie to przy 200km/h zegary do 240 pokazywaly blizsza prawdy wartosc nie jezelibym mial oryginalne do 260 :) .
jafo2 - 07-11-2009, 22:31
Temat postu: Wymiana poświetlenia zegarów
Witam.
Temat może wertowany przez wiele osób więc chciałbym skorzystać z doświadczenia osób które już zmieniły podświetlenia w swoim miśku.
Efekt jaki chciałbym osiągnąć:
-Podświetlone na czerwono wskazówki a reszta na niebiesko, coś takiego :mrgreen:



Z tego co poczytałem to do podświetlania jest używanych tylko 5 żarówek.
4xT10 i 1xT5
Nie wiem jak są rozmieszczone, ale raczej wymiana ich na kolorowe diody nie załatwi sprawy??
Może ktoś pamięta gdzie dokładnie te żarówki się znajdują i czy dało by się to osiągnąć zamierzony efekt podobnie jak zrobił to Sampler za pomocą większej ilości diod 3mm 12v diody
Kupować diody zwykłe czy szerokokątne. Może jakaś informacja co przydałoby się dokupić przed rozpoczęciem prac ( zapasowe oprawki czy coś innego).
Każda rada się przyda.
Z góry dzięki za pomoc.

A tu inna wersja może komuś się spodoba:

robertdg - 07-11-2009, 22:43

Jednym słowem chcesz uzyskać efekt grupy VW, wertowałeś ten temat >>KLICK<<
Jak przerabiałem zegary w nissanie na taki efekt, jaki Ty oczekujesz to musze przyznać, ze zrobiłem to na zwykłych diodach dajacych niebieskie światło, obecnie nie pamiętam mocy, jednak powiem Ci że efekt nie był tak piorunujący jak w VW, podświetlenie było takie troche nie do końca jaskrawe, a na analogowym wyświetlaczu przebiegu kilometrów było mało co widać. Jak chcesz postaram Ci się załatwić fote efektu i wlepic na forum.

jafo2 - 07-11-2009, 22:48

Temat wertowałem.
Podoba mi się połączenie czerwonego i niebieskiego, a wskazówka jest pomarańczowa więc musi być raczej na czerwono. Może pokuszę się o efekt z drugiego zdjęcia i podświetlę na czerwono na obrotomierzu od 6500 i na prędkościomierzu od 200.
Paliwo (rezerwa czerwono pełny na niebiesko), a temperatura na odwrót(zimny niebiesko ciepły na czerwono) byłoby fajnie :mrgreen:
Z chęcią bym obejrzał te zdjęcia.

Damooo - 08-11-2009, 00:55

Kolego nie ma możliwości przerobienia podświetlania tak ja w VW bez zmiany tarczek poniewaz w VW tarczki mają malowane podświetlanie na niebiesko + czerwony na obrotomierzu , a wskazówki są czerwono malowane a OGÓLNIE podświetlane jest na biało !!! W miśku musiał byś wskazówki przemalować na czerwono i tarczki wymienić na niebieskomalowane
robertdg - 08-11-2009, 09:59

Damooo, mialem dokladnie napisac dzisiaj to samo, dlatego przy zmianie samego podwietlenia na kolor, bedzie slaby efekt, ze wzgledu na chocby analogowy licznik przebiegu, jak zapukasz do dobrej firmy tuningowej, ktora zajmuje sie wyrobem akcesoriow tuningowych do aut, maja wlasna produkcje tarczek, wystarczy powiedziec im, ze potrzebujesz tarcze do swojego Gala (Typ EAO) wedle danego wzoru, dorobia Ci jakkolwiek bedziesz chcial, pasowaloby jeszcze wskazówke zmienic na taka wykonana z materialu swiatlowodowego, mialbys wtedy zabojczy efekt swiecacej wskazowki. jedyna firmw jaka na obecny czas kojarze ze sie zajmowala takim wyrobem akcesoriow to Panthaler w Wałbrzychu.
Damooo - 08-11-2009, 11:52

No właśnie jeśli chodzi o takie drobiazgi jak podświetlanie to sie japońce nie postarali w naszych miśkach , ale kolega ma jeszcze jedno wyjście >>>Indiglo<<< szukać takich tarczek koło 150 zł zupełnie inna technika podświetlania . Jeśli chodzi o same tarczki to gdzieś w zakładkach TUNING na allegro były tarczki o różnych kolorach , podświtlaniach :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group