To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Avance Czarna Perła by komarsnk

komarsnk - 29-06-2015, 18:29

Update:
- walki z wyciekami ciąg dalszy: zabrałem się po raz kolejny za wyciek spod tylnego dekla. Wyklepałem trochę dekiel w miejscach otworów bo tam były pogięte płaszczyzny, założyłem nową uszczelkę BluePrint i to wszystko w akcie desperacji położyłem na silikon jeszcze :/ Jak teraz będzie ciekło to znaczy, że... to nie spod dekla :O Jest opcja żeby jakoś chlapało płynem ATF na wydech?? Chyba nie... :roll:
- wymieniłem poduszkę silnika od strony rozrządu - wszystko się gładko odkręciło na szczęście :mrgreen:
- ale jak ściągnąłem boczną osłonę silnika to moim oczom ukazał się niemały wyciek z któregoś uszczelniacza - albo wału albo któregoś wałka rozrządu :x czy ja kiedyś będę miał sucho od spodu? :evil:
- co więcej od tamtej strony też widziałem poduszkę skrzyni - wyglądała nieciekawie więc też pewnie będzie to wymiany :cry:

Zdjęć brak bo i ciekawego nic się nie działo...

komarsnk - 13-07-2015, 17:00

Dziś kupione dwa drążki kierownicze CTR, oba oringi głowic i tuleja wahacza.
W tym tygodniu będę umawiał się na wymianę katów, plecionek, tych drążków i osłony przegubu wewnętrznego bo jest "delikatnie" uszkodzona. Może jeszcze gość zmieni pompę wspomagania i byłaby już błoga cisza... Niestety muszę to zlecić bo ostatnio kompletnie nie ma czasu na zabawy z samochodem :(

komarsnk - 25-07-2015, 12:45

Zrobione - tak można powiedzieć...
Są dwa "ale": drążki nie wymienione bo jedna osłona jeszcze jest rozwalona (szkoda, że na diagnostyce mi gość nie powiedział jak macał jabłko).
No i druga sprawa bardziej dokuczliwa to po wymianie kolektorów i plecionek jest...100x głośniej jak wcześniej :roll:
Teraz jak na końcu wydechu jest właściwa ilość spalin to wyjawił się mega przedmuch na łączeniu rury od tłumika końcowego z tym poprzednim odcinkiem. Wygląda to nieciekawie (zdjęcia brak) i jest pognite. Jak jest lepiej - ciąć to i spawać na sztywno czy lepiej kupić te kryzy (gdzie?) i zrobić jak fabryka każe?

Pompa wspomagania wymieniona na tą od sveno ale dalej jakby coś jęczy spod maski :evil:
Zmieniona też ta osłona przegubu - dalej troszkę drży na 2 biegu :x
I profilaktycznie wymienione wahacze proste - plus taki, że jak wymienię jedną osłonę sworznia i wszystkie tulejki to mam gotowy zestaw zapasowy bo sworznie są w super stanie - mam nadzieję, że się nie przyda.

komarsnk - 30-07-2015, 15:53

OK - przedmuch ogarnięty. Teraz jest tak cicho... Za cicho :mrgreen:
Oczywiście nie robiłem tego sam i efekt jest taki

Niestety trzeba było ciąć kryzy i zakładać łącznik. Tylko, że temat załatwiała moja żona i nie zauważyła takiego "DROBNEGO" niedociągnięcia... :doubt:
Kupione też osłony drążków kierowniczych... W sumie w aukcji nie było producenta ale przyszło coś dziwnego z Malezji :shock: tylko w komplecie nie ma opasek metalowych tylko zwykłe trytki :evil:
Można to tak założyć?

sveno - 30-07-2015, 17:31

komarsnk napisał/a:
Można to tak założyć?
można, ta osłona nie pracuje aż tak bardzo jak np. manszeta przegubu. Tylko dobrze ściągnij tę trytkę. Jak nie chcesz aż takiego druta to idź do pierwszego lepszego sklepu "metalowego" i kup opaskę:

komarsnk - 30-07-2015, 17:34

Tak trzeba będzie zrobić bo przyjdzie dobry mróz to samo popęka.
komarsnk - 26-08-2015, 17:35

Dziś kupiona druga osłona przegubu wewnętrznego bo rozleciała się kilka dni po wymianie pierwszej :evil: Niestety nie było już GKN to zamówiłem to co było - BluePrint.
Jutro wymiana razem z olejem - bo już czas - 15kkm pyknęło nawet nie wiem kiedy.
Oczywiście czzeka standardowy zestaw: Liquy Moly Synthoil HighTech 5W40, do tego płukanka czarna z LM i filtr Mann W610/3.

W tzw. międzyczasie wymienione opony z tyłu na "nowe" Bridgestone Potenza - ale mi było wstyd przed wulkanizatorem za stan starych opon :oops:

Zmienione zostały też wreszcie drążki i końcówki na CTR z nowymi osłonami + pełna geometria.
Znowu prawy tył nie dał się ustawić w punkt - będę musiał w końcu założyć tylny wózek od Svena żeby było idealnie - fasolki w moim wózku są nieco okrągłe :p

Heh - i udało się wyrwać od kolesia opony letnie Continental ContiPremiumContact 5 225/45 R17 rocznik 2013 prawie niezużyte w śmiesznej cenie - 320zł za 3 sztuki :badgrin:
Jedną rozwalił na krawężniku a że ma BMW 4x4 to musi mieć wszystkie takie same :D Będą na przyszły sezon ;)
Jakby co to szukam jednej takiej opony 8)

mjsystem - 26-08-2015, 18:16

komarsnk napisał/a:
Dziś kupiona druga osłona przegubu wewnętrznego bo rozleciała się kilka dni po wymianie pierwszej Niestety nie było już GKN to zamówiłem to co było - BluePrint.
A nie lepsze byłyby te z Hyundaia? :wink:
fj_mike - 26-08-2015, 18:29

mjsystem napisał/a:
A nie lepsze byłyby te z Hyundaia?

Daj jeszcze numer części.

mjsystem - 26-08-2015, 18:33

fj_mike napisał/a:
Daj jeszcze numer części.
Spytaj deejay'a lub Roberta. :wink:
komarsnk - 26-08-2015, 20:38

mjsystem napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Dziś kupiona druga osłona przegubu wewnętrznego bo rozleciała się kilka dni po wymianie pierwszej Niestety nie było już GKN to zamówiłem to co było - BluePrint.
A nie lepsze byłyby te z Hyundaia? :wink:

Może i lepsze ale właśnie nie mam numeru odpowiednika a też chciałem mieć szybko zrobione bo w weekend na Stolycę lecę więc to musi być szybka akcja. A dużo już kilometrów tak zrobiłem... :roll:
A w razie czego - zna ktoś numer osłony HGP? :D

mjsystem - 26-08-2015, 20:44

komarsnk napisał/a:
nie mam numeru odpowiednika a też chciałem mieć szybko zrobione
Zapytaj Bartka (deejaya). On montuje jakieś zamienniki przegubów, ale ze względu na słabe osłony daje te z Hyundai'a. Takie mam info od robertdg. Sam nie robiłem, to nie pomogę :|
komarsnk - 27-08-2015, 18:43

Osłona wymieniona, olej wymieniony. Jeszcze tylko jutro muszę podjechać do gościa, który ma takie cudo jak klucz dynamometryczny bo przecież jeden z większych warsztatów w Sanoku nie ma go na stanie :evil: a muszę dla świętego spokoju dokręcić nakrętkę na piaście tak jak ma być...
Na razie tyle z rzeczy pilnych - na jesieni czeka mnie wymiana paska rozrządu i rolek - bez napinacza i pompy wody) i płynu w skrzyni bo już ma już nieco ponad 50kkm a nie powiem, żebym ją oszczędzał...

booohal - 27-08-2015, 19:01

komarsnk napisał/a:
płynu w skrzyni

Mam bardzo fajną ofertą na Penrite ATF. Parametrowo świetny olej. Ale najbardziej opłaca się wziąć bańkę 20ltr, a trochę boje się, że później będę się bujał ze sprzedażą 10ltr które zostaną. Jak byłbyś chętny to skrobnij PW ;)

komarsnk - 27-08-2015, 19:43

booohal napisał/a:
komarsnk napisał/a:
płynu w skrzyni

Mam bardzo fajną ofertą na Penrite ATF. Parametrowo świetny olej. Ale najbardziej opłaca się wziąć bańkę 20ltr, a trochę boje się, że później będę się bujał ze sprzedażą 10ltr które zostaną. Jak byłbyś chętny to skrobnij PW ;)

Spoko, dzięki za ofertę ale jeszcze nie jest źle - właśnie byłem opisać karteczkę z kilometrami zmiany oleju i znalazłem też info o zmianie ATF. Wyszło 43kkm więc jeszcze chwilę pojeżdżę ;)
Zmieniłem też filtr LPG bo mu się należało - nawet nie było dużo tego syfu w odstojniku, może kilka kropel plus to wytarłem do sucha. LPG na Orlenie jednak jest OK :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group