Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
larelijux - 30-12-2016, 09:59
Nacz, a jak z wystawaniem poza obrys? Chowają się z przodu całkowicie? Bo trochę się tego obawiam przy tej szerokości, a 7 wydaje się trochę za małe... Wybrałbym 7.5, ale w tym rozmiarze niestety nie oferują
Hugo - 30-12-2016, 11:05
Mam we wszystkich zaciskach od maja tego roku zestawy naprawcze Frenkit i jak na razie wszystko OK.
Wiedziałem, że chodzi o błędny montaż drążka stabilizatora, wystarczy obrócić go o kąt 90 stopni i będzie dobrze.
Nacz - 30-12-2016, 23:00
Larelijux - na drugiej stronie tematu są foty, jak wygląda "fitment" <- tu na drugim planie masz przód, coś tam niby wystają, ale przy seryjnym zawieszeniu nic nie obciera. Jak tylko poskładam auto do kupy, pojeżdżę i wszystko będzie ok, wjeżdżają H&R (-30/-15), wtedy mogą zacząć się schody, ale to na pewno napisze co i jak.
Marcino, dziś widziałem się z Raddexem i kontrolnie obfociłem jego podwozie, wysłałem Ci PW z prośbą o maila, jak chcesz mogę podesłać Ci foty jak wygląda u mnie przed remontem i u niego. Pewnie jak poskładam wrzucę foty też tu, żeby Robertdg zatwierdził
Hugo, drążek jest nasmarowany i póki co pomimo dokręcenia do końca obejm i tak luźno się obraca..
Dziś na tapecie amortyzatory, generalnie jak się trochę odkuję finansowo chcę wsadzić B6 + H&R. Chciałem Eibachy bo podobno nie tak twarde jak H&R a mi bardziej zależy na pozbyciu się dziury między przednim nadkolem a kołem niż na wciskaniu karty kredytowej między rant a oponę.. niestety Eibachy do Wagona są już niedostępne, więc póki co zrobiłem regenerację seryjnych KYB:
^ Stan wyjściowy, przednie wyglądały niewiele lepiej, zdjęcia niestety nie oddają jak bardzo rude były sprężyny i przednie widelce.
^ Po użyciu flexa.
^ Efekt końcowy. Założone wspomniane wcześniej poduszki Magnum Technology, gumowy pierścień między sprężyną a górnym mocowaniem jest dużo twardszy od seryjnego więc zostawiłem oryginał. Osłony tłoka nowe z Febesta, z miseczkami na tył szarpnąłem się na oryginały (udało się wyhaczyć za 27 zł/szt więc bez tragedii), przednie miski były w znośnym stanie, poszły do piachu i w proszek. W dolnym rogu od lewej trzpienie poduszek: 2 x moje, 1 x nowy oryginał i 2 x dorobione u kolegi z nierdzewki - komentarz chyba zbędny:)
Ściągacze zostawiłem na sprężynach, bo wymyśliłem sobie, że jak nie będą do końca rozprężone to łatwiej będzie ustawić amortyzator do montażu na trzpieniu w zwrotnicy (kąt prosty między osią tulei a linią łączącą dwie górne śruby w poduszce).
Krzyzak - 30-12-2016, 23:45
Nacz napisał/a: | bo wymyśliłem sobie | trzeba było je odwrotnie zamontować - teraz będzie ciężko kręcić grzechotką bo ściągacze mają wejście na 1/2"
no i przesunąć o 90°, bo teraz jeden wypada na nadkolu
zasada prosta - tył tuleja musi być prostopadle do śrub górnego mocowania
przód - wypustka w miejscu mocowania widelca musi być idealnie na którejś ze śrub
larelijux - 31-12-2016, 00:24
Nacz, widziałem, że ładnie się u Ciebie zmieściły, bardziej obawiam się jednak panów w niebieskich mundurach, którzy na oko mogą zmierzyć o ile wystaje koło poza obrys i odebrać dowód :/ Zdjęcia widziałem już wcześnej i trudno mi coś po nich wywnioskwać, musiałbym raczej pooglądać Twoje auto z bliska Mam zamiar na nich przejeździć więcej niż 1000km, także spotkanie z miśkami na pewno kiedyś się zdarzy, a akurat może się nie trafić ktoś kto przymknie oko
jacek11 - 31-12-2016, 20:45
Krzyzak napisał/a: | trzeba było je odwrotnie zamontować - teraz będzie ciężko kręcić grzechotką bo ściągacze mają wejście na 1/2"
no i przesunąć o 90°, bo teraz jeden wypada na nadkolu
zasada prosta - tył tuleja musi być prostopadle do śrub górnego mocowania
przód - wypustka w miejscu mocowania widelca musi być idealnie na którejś ze śrub |
Darek,punkt dla Ciebie
RE_man - 02-01-2017, 18:44
No i muszę znaleźć sobie nową wizję koła, złodzieju
Temat przeczytany od deski do deski, chylę czoła za podejście i wytrwałość, a dziewczyna widać nie kochała inaczej by jeszcze pomagała
larelijux - 02-01-2017, 19:54
RE_man napisał/a: | No i muszę znaleźć sobie nową wizję koła, złodzieju
Temat przeczytany od deski do deski, chylę czoła za podejście i wytrwałość, a dziewczyna widać nie kochała inaczej by jeszcze pomagała |
Że ja złodziej? Coś musi być w tym wzorze, skoro nam wszystkim się podoba
Nacz - 02-01-2017, 23:42
Halo, halo, Panie Jacku11, w tym temacie ja rozdaję punkty :P
Temat ze ściągaczami prawdopodobnie upadnie, to co napisałeś Krzyżak u mnie nie zda egzaminu. Jak założę je odwrotnie to gwint ściągacza przy skręcaniu zaczyna wychodzić ponad poduszkę (już pomijam, że bardzo mocno się w nią wrzyna bo jest szersza od samej sprężyny, no chyba, że źle założyłem ściągacz) i zatrzyma się na podstawie kielicha w budzie. Grzechotka u góry faktycznie się nie mieści i przy wyjętym amortyzatorze dokręcałem to przez przedłużkę, ale mam jeszcze płaski klucz z grzechotką i tego spróbuję użyć. Posmarowałem też smarem silikonowym górną powierzchnię gumy pod poduszką, może to ułatwi obracanie po montażu. Póki co w sylwestra poskładałem wstępnie pozostałe:
Larelijux, przy seryjnym zawieszeniu przednie felgi nie rzucają się w oczy z uwagi na dużą dziurę między kołem a nadkolem, ale jak pójdzie w dół to optycznie będzie na pewno zdecydowanie bardziej widoczne. Panowie z Policji musieliby być naprawdę czepialscy, żeby zabrać dowód za takie coś, bo mimo wszystko coś tam wystaje, ale taki scenariusz niestety jest prawdopodobny. Zawsze można zrobić lekki negatyw ;)
Re_man mocne słowa Kolego! Ale co zrobić, tyle osób jara się tymi felgami, że zaczynają już hejtować, że oklepane. Dzięki za propsy, zawsze to dodatkowa motywacja do roboty :)
jacek11 - 03-01-2017, 08:26
Nacz napisał/a: | Halo, halo, Panie Jacku11, w tym temacie ja rozdaję punkty |
To ja poproszę pięć na wynos
Krzyzak - 03-01-2017, 13:15
Cytat: | Temat ze ściągaczami prawdopodobnie upadnie, to co napisałeś Krzyżak u mnie nie zda egzaminu. | Mogę ci napisać co ja musiałem zrobić - i to nie z powodu chęci późniejszej regulacji.
Otóż poprzednik zmieniał amortyzatory z tyłu i serwis w Gdańsku (niby najlepszy do japońskich, ale ich błędy już 7 lat temu opisałem na forum) zaoblił nakrętkę na górnym mocowaniu. Musiałem więc wyjąć amortyzator bez wyciągania górnego mocowania i tak samo włożyć. Dlatego sprężynę trzeba było ścisnąć i w takiej postaci zamontować.
Użyłem do tego sznurka od snopowiązałki oraz drutu wiązałkowego - taki budowlany.
Napierw ścisnąłem ściskami a potem zablokowałem i usunąłem ściski.
Tak to wyglądało:
Uprzedzam - nie mogłem wcisnąć opuszczając auto na amortyzator, ponieważ tłoczysko wchodzi pod kątem w górne mocowanie i zwyczajnie ciągle mi się chowało w środku.
Marcino - 03-01-2017, 13:23
Ja nie był bym sobą jak bym czegoś nie wymyślił... i na szybko w kilka min dorobiłem ściagacze. Rzadnej rzeźby na sznurki:)
Krzyzak - 03-01-2017, 15:48
no wiesz - ja też musiałem szybko, bez spawarki i bez części...
a jak coś wygląda głupio, ale działa, to...
robertdg - 03-01-2017, 17:51
Krzyzak napisał/a: | Napierw ścisnąłem ściskami a potem zablokowałem i usunąłem ściski.
Tak to wyglądało: | Kiedyś już coś takiego widzialem, na szczescie na niczyje zdrowie nie wplynelo to negatywnie, ale renówka sąsiada miala dziure w masce i uszkodzona pokrywe silnika, juz nei bede wspominal o uszkodzonym dachu, etc - tyle szczescia w nieszczesciu - uwierz mi ze gdybys cos takiego zobaczyl juz nigdy wiecej nie probowalbys w ten sposób rozwiazac problemu
RE_man - 05-01-2017, 19:28
Nacz napisał/a: | Re_man mocne słowa Kolego! Ale co zrobić, tyle osób jara się tymi felgami, że zaczynają już hejtować, że oklepane. Dzięki za propsy, zawsze to dodatkowa motywacja do roboty |
Tam oklepane, jakoś w pl na Galantach tego wzoru nie widać, ale nie powiem jak poszukać to znajdziemy równie ciekawy JDM'owy wzór.
A co do tego co pisałeś w moim temacie, zdarzają się Avance z szybrem, a Tobie zazdraszczam mocno tego wnętrza, nie wiem kiedy ale u mnie też muszą wylądować taki jasne stołki
larelijux napisał/a: | Że ja złodziej? Coś musi być w tym wzorze, skoro nam wszystkim się podoba ) |
Wg mnie ten wzór leży wybitnie na Galancie, ale ja jeszcze mam cały sezon na znalezienie nowej wizji koła
|
|
|