To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Peterzx - 26-08-2014, 08:22

Witam ponownie, zajrzałem pod miskę olejową na tyle ile mogłem, odkręciłem jedno z mocowań tłoka i panewki pod tym wyglądają prawie jak nowe (z tego co pamiętam coś poprzedni właściciel o tym mówił) niestety w misce było kilka płatków (nie opiłków) metalu, przy okazji skręcania dopełniłem oleju pod kreskę MAX (wcześniej zazwyczaj miałem bliżej MIN) i teraz trochę zgłupiałem bo cykanie (z popychaczy jak myślę) ustały całkowicie ale pojawiło się nieregularne i delikatne stukanie ok 2tys obrotów a potem do prawie 7tys nic a nie jak poprzednio od 3-4 stukało, a stuka jeszcze jak się mocno przygazuje nieważne na jakich obrotach. Ktoś wie co to w końcu może być, panewki, popychacze czy jeszcze coś innego?
komarsnk - 26-08-2014, 10:14

Peterzx, ja bym przejrzał popychacze bo mogą być tak zużyte że w ogóle nie trzymają ciśnienia lub magistrala jest tak zapchana, że nie daje właściwego ciśnienia oleju na popychacz/e.
sampler - 26-08-2014, 11:35

Peterzx napisał/a:
ale pojawiło się nieregularne i delikatne stukanie ok 2tys obrotów a potem do prawie 7tys nic a nie jak poprzednio


Musisz sprawdzić na wszystkich tłokach. Jak to nie to to pozostaną luzy na sworzniach tłokowych.

A te wióry w misce mogą też pochodzić z panewek głównych oraz panewek wałków balansowych ktore masz w 2.0 4G63. Najlepiej sprawdz manometrem ciśnienie oleju czy jest dużo niższe niż katalogowe

Peterzx - 27-08-2014, 12:59

Witam, dzięki z góry za informacje, popychacze czyściłem, robiłem też płukankę, nie wiem jak rozpoznać zużyte ale nie były nadżarte czy mocno starte gdziekolwiek i po napełnieniu nie dało ich się ścisnąć w ręku. Po tej operacji ucichły ale ten dźwięk stukania który teraz mam jest wyraźnie inny. Mam jakiś manual po angielsku ale nie mogę w nim znaleźć info na temat ciśnienia oleju i gdzie się podpiąć aby go zmierzyć, brakuje też akurat rysunków rozmontowanego dołu silnika więc nawet nie wiem gdzie jest ten wałek balansowy. Na forum znalazłem info o wartościach ciśnienia i że można się wpiąć manometrem w miejsce czujnika ciśnienia od kontrolki. Ale czy jest jeszcze inna możliwość podpięcia manometru?
sampler - 27-08-2014, 14:00

tu masz manuala do silników 4G6x

http://www.mitsubishi-mot...wee9616/11A.pdf

opis dołu masz od rozdziału 10 na str 83

Stuki moim zdaniem są od panewek korbowych i od tych zacznij sprawdzanie

martinez_g - 11-11-2014, 20:42

jak jest przy wkładaniu magistrali z powrotem po czyszczeniu zakręca się je w tej pozycji jak zostały wyjęte czy trzeba wałem obracać bo tak mi się zdaje jest napisane w manualu ale mój angielski jest bardzo kaputt
sampler - 11-11-2014, 20:48

wkładasz bez żadnego kręcenia
jAZZMAN - 15-11-2014, 22:45

Zrobiłem dziś płukankę.... Popychacze czasem cichną ale na nie wiele to się zdało.... Muszę się zmotywować i powymieniać... nie ma już innego lekarstwa ;(
Grają prawie jak:
https://www.youtube.com/watch?v=8xHZmDXsup8

arturj123 - 16-11-2014, 12:46

A masz podłączony jakiś zegar ciśnienia oleju? Może warto wpierw sprawdzić co jest powodem.
jAZZMAN - 16-11-2014, 14:40

Nie mam, ale jak dodaję gazu to nie cichną.... :(
OcIeJ - 16-11-2014, 15:43

Miałem podobnie, tylko u mnie wewnętrzna część trzymająca wałek balansowy można by powiedzieć, że wypadła i latała po misce olejowej aż udało sie jej wskoczyć miedzy wałek a ściane bloku. Pierw nie było widać wycieku, ale w dwa może trzy miesiące później miałem dziure wielkości 2zł.. Przez cały czas miałem problem z popychaczami. Czyściłem w ropie, połowe wymieniłem na nowe a przez to pęknięcie a potem dziure uciekało cisnienie i góra grała. Spraw ciśnienie i będziesz mieć pewność, a może już olej sie zestarzał?
jAZZMAN - 16-11-2014, 15:58

jAZZMAN napisał/a:
Zrobiłem dziś płukankę....


OcIeJ napisał/a:
olej sie zestarzał?

Po płukance wymieniłem na nowiutki ;)

Sprawdzę ciśnienie.

Xfifi - 05-02-2015, 22:28

Witam,
w moim Galu 4G63 ( (170 tkm, przebieg autentyczny) od pewnego czasu słychać na zimnym silniku stukanie rosnące wraz z obrotami - stawiam na pukający zawór. Początkowo pomagało zgaszenie auta i ponowne odpalenie, ostatnio taki zabieg jest już nieskuteczny - tłucze aż do osiągnięcia 90 stopni, czasem nawet trochę dłużej. Dodatkowo ostatnio doszła nierówna praca silnika na wolnych obrotach, silnik lekko drży, obroty pomimo podciągnięcia śrubką na przepustnicy do 850/min potrafią spaść do 500. Drżenie występuje niezależnie od temp. silnika.
Moje pytanie, czy za to drżenie także odpowiadają hydrauliczne popychacze czy przyczyny szukać w przepustnicy/silniczku krokowym ? Warunki zimowe, dostępu do garażu brak, nie bardzo uśmiecha mi się coś rozbierać i odkrywać na nowo Amerykę :?
Drugie pytanie, na dniach muszę wymienić olej, dotychczas lałem Mobil Super 2000 10w40, znajomy mechanik namawia mnie ponownie na ten sam + Liqui Moly wiciszacz popychaczy, dobry wybór czy może coś z wyższej półki ?
Ew. jakieś namiary na sprawdzony warsztat w okolicach Wrocławia, który zna i umie naprawiać Japończyki bez odzierania ze skóry ich właścicieli :o

Shockwave - 05-02-2015, 23:37

Co do drżenia silnika to u mnie jak takie występowało to czyściłem krokowy i przepustnice, odłączenie aku i nauka obrotów;) i obroty u mnie po tym zabiegu sie ustabilizowały, nic nie telepie ani obroty nie spadają z niewiadomych przyczyn.
Radze nie kręcić śrubkami przy przepustnicy ;) to nie działa tak ze jedna śrubka ustawiasz obr ;)
A jeśli popychacze juz mocno klepią to trzeba je wymienić;) takie moje zdanie

lutekwwl - 06-02-2015, 00:55

Proponuje najpierw wymienić olej :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group