To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Pieraś - 26-08-2011, 21:23

Nom, a u mnie wyszlo, ze jak zrobilem 10k km to lacznie wlalem 3l oleju.
Wiem, nie malo ale.... rozumiem, ze nie moge sobie tego tlumaczyc dynamiczna jazda na LPG ;-)

- Generalnie wokol kopuly zaworow troche opocone ale suche.
- Pod glowica wkolo sucho.

Jedynie co mokre to czujnik w misce olejowej i tam wkolo ... czy moze byc tak, ze tak naprawde podczas jazdy (cisnienie jest wtedy wieksze?) sobie robi kap kap i stad? Czy musze sie liczyc z uszczelniaczami? Generalnie nie boli mnie to, tylko VALVOLINE nie jest dostepny ot tak o w kazdym markecie.

Jak kupilem gala w lutym to kupilem banke 4L + 1L na zapas i sie okazalo ze po 2,5-3k km musialem prawie banke 1L wlac ... no moze 500-700ml.

I czy ewentualnie poza VALVOLINE jest cokolwiek warte wlania?
Cos co mozna w kazdym markecie jakby co dostac?

Croom - 27-08-2011, 01:02

sampler napisał/a:
teraz 95 % producentow pisze takie bzdury a w karcie charakterystyki wystepuje ropa naftowa obrabiana wodorem :)


A w lepszych olejach i droższych etylen jako produkt uzyskiwany z gazu ziemnego czyli z ziemi i czesto ropy i przetwarzany na PAO itp. + elementy zwięrzece i roślinne (estry) i to daje doskonały olej, ale faktycznie wiekszosc to ropa w której poprawiono wiązania i ogólny design aby wszystko było gites. :-)

Z tego co pamietam zwłaszcza nowsze GDI mają dosyc małą pojemność smarowidła jak na jednostki 1.8 itp.
W takich wypadkach jakość oeju to sprawa kluczowa i zalecany zmniejszony interwiał !

Hugo - 27-08-2011, 11:13

Pieraś chleje Ci olej jak dziki. Sprawdź czy po odpaleniu zimnego silnika nie puszcza niebieskiego bąka. Albo odpal zimny silnik, niech chodzi na wolnych i po kilku minutach depnij mu do 4000 obr. Zobacz czy przy schodzeniu z obrotów nie puści niebieskiego bąka.
komarsnk - 27-08-2011, 16:43

Pieraś, ja mam mocno spoconą miskę - muszę zmienić uszczelkę ale po 10kkm dolałem litr. Twój "trochę' za dużo trawi...
Pieraś - 30-08-2011, 18:24

Teraz przyjechalem z pracy do domu (jakies 6km) i pod blokiem jak sobie uchylilem drzwi i mocno kilka razy deptalem to w ogole zadnego dymu .. :/
Hugo - 30-08-2011, 22:40

Pieraś napisał/a:
Teraz przyjechalem z pracy do domu (jakies 6km) i pod blokiem jak sobie uchylilem drzwi i mocno kilka razy deptalem to w ogole zadnego dymu .. :/
To znaczyc moze, że pierścienie tłokowe są OK, ale uszczelniaczy zaworowych nie sprawdziłeś tak jak Ci pisałem...
Pieraś - 30-08-2011, 22:53

Zrobie tak z rana jak bede jechal do pracy.

EDIT:
- z rana po odpaleniu nie bylo nic widac (zadnego dymu)
- pochodzil 3-4 minuty i jak pozniej deptalem to byl lekki bialy dym ... ale nie wiem, czy to to co opisales, czy fakt, ze na dworze bylo 13 stopni. Zakladam, ze temp. nie ma nic do rzeczy. W kazdym razie kazde wcisniecie gazu objawialo sie bialym malo przezroczysta "para"

SnowDevil - 01-09-2011, 12:35

witajcie, mam szybkie pytanko.

Jako, że muszę dolac oleju troche a nie wymieniałem jeszcze od "nowości" to czy mogę dolac dowolnego oleju o takim samym oznaczeniu do tego co mam aktualnie?

wiem, że mam zalany Agip 5W30 ale u nas w PL ciężko to dostać więc zastanawia mnie czy jak doleje 1 litr 5W30 innej firmy to czy wszystko bedzie ok? jesli tak to jaki byście polecili?[/b]

Hugo - 01-09-2011, 14:59

Nic sie nie stanie.
SPIDER-ek - 01-09-2011, 15:10

też tak myślę, ale czas pomyśleć o zadbaniu o nowy olej:)
SnowDevil - 01-09-2011, 16:42

doleje litra jakiegoś a wymanę całkowitą zrobię za 5 tkm. Jakie oleje lejecie?? nie wiem co wybrać: czy zostać przy 5w30 czy może zmianić na 5w40?

w Lancerze 100 000 zrobione na Valvoline MaxLife 10W40 ale to półsyntetyk był.

Co byście polecili do Gala?

SPIDER-ek - 01-09-2011, 16:44

:) cały post jest o tym co wlewamy:) wystarczy wcześniej poczytać:)
SnowDevil - 01-09-2011, 18:04

tak, wiem. Widzialem ponad 70 stron i w wiekszosci o oleju 10W40 lub 5W40 ale...

ja chce dolać 5W30 do najblizszej wymiany i zastanawiam się który wybrać. Specyfikacja tego agipa wygląda tak:

72 - Lepkość w 40°C [mm²/s]
12,1 - Lepkość w 100°C [mm²/s]
160 - Wskaźnik lepkości
235 - Temp. zapłonu [°C]
-38 - Temp. płynięcia [°C]
0,850 - Gęstość w 15 °C [kg/l]

zna ktos coś podobnego innej firmy?

Owczar - 01-09-2011, 18:21

SnowDevil, wątpie by ktoś znał na pamięć charakterystyki olejów.

Możesz dolać każdy 5W30, ale zamiast się w to bawić kup LM SyntHOil 5W40 i wymień olej. Ew Mobil 1 5W50.

Tomii - 01-09-2011, 19:59

SnowDevil napisał/a:
t
ja chce dolać 5W30 do najblizszej wymiany i zastanawiam się który wybrać.


jak się tak upierasz nad dolewką to wlej Shell Helix Ultra 5w30



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group