To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 25-10-2011, 11:17

Sporo osob tak ma wtryski i nie maja tego problemu. Ile ma przejechane instalka? Mozliwe, ze wtryski powoli umieraja albo zle wyregulowana. W samych nawiertach nie doszukuj sie przyczyny, choc korzystniej jest jak sa nizej. Sprobuj u gazownika specjalizujacego sie glownie w BRC.
adm78 - 25-10-2011, 11:42

Tomku możesz napisac jak regulowali twoja instalke? czy wyjeżdzali z laptopem? co oni tak naprawde regulują w tym swoim sofcie? tylko skład mieszanki podczas jazdy? najlepiej jakby znależć gazownika z doświadczeniem i wiedzą jakie powinny byc w naszych miśkach przyblizone czasy wtrysków na danym obciazeniu.

Owczar instalka ma 1,5 roku i 30tys przejechane, ale spisuje sie naprawde dobrze, tylko szarpie na 1 i 2. Jezeli nie dysze to podejrzewam zła regulacje i rozjechana mape.

Tomek - 25-10-2011, 11:46

adm78 napisał/a:
czy wyjeżdzali z laptopem?


tak

adm78 napisał/a:
co oni tak naprawde regulują w tym swoim sofcie?


szczegółów to ja nie znam, ale generalnie chodzi o odpowiednie ustawienie map wtrysków
raz mi sie lekko "rozjechała", po czym lekko wiecej palił, poprawili i było spowrotem ok

moja instalka ma 2 lata i 40 tys

mar111cin - 25-10-2011, 21:50

Ostatnio ustawiałem kumplowi instalacje gazową z bmw.
Pierwszy raz widziałem instalacje która ma mapy. Od pierwszego spojrzenia na to, nie spodobało mi się to... Na początek kumpel bardzo przejęty tym co piszą w necie że należy zbierać mapy itp. bardzo mnie zachęcał żeby tak tak zrobić jak w necie piszą xD Ja stwierdziłem że wyreguluję na swój sposób i nasze spostrzeżenia:
do zbierania map potrzebowałbym chyba lotniska.
zbierając mapy mnożniki robią co chcą w danej chwili, dwie zebrane mapy i dwie różne krzywe mnożników...

Ustawiałem można powiedzieć że po korektach. Dokładnie to po czasach wtrysku.

Powiem tylko tyle:
auto po ustawianiu u gazownika miało na biegu jałowym na Pb czas wtrysku 3,15ms na lpg 2,20ms :lol: widać dobrze się mapkami posiłkował :lol: po moim ustawianiu już pracuje ok i nie czuć szarpania przy przechodzeniu pb/lpg/pb

Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu - chcesz mieć zrobione dobrze, zrób to sam, a majątek zaoszczędzony na "fachowcach" przepij :lol:

Owczar - 25-10-2011, 22:10

mar111cin napisał/a:
Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu - chcesz mieć zrobione dobrze, zrób to sam, a majątek zaoszczędzony na "fachowcach" przepij


Święte słowa. Odkąd kupiłem z kumplem kabelek do Staga, to podłączałem się do kilku aut... Żaden, ale to żaden nie miał dobrze wyregulowanej mapy co mogłem zauważyć nawet ja- czyli osoba która z gazem ma do czynienia od SWAPU na benzynę.

Autokalibracja i jazda :)

mar111cin - 25-10-2011, 22:32

powiem więcej - patrząc się na to co było ustawione, to nawet autokalibracje sknocili... pewnie zrobili na zimnym czy coś podobnego xD Niestety, ale zrozumienie kilku prostych pojęć i zależności wykracza po za granice inteligencji większości gazowników... Panie robie tak od lat i tak jest dobrze :lol: a potem są po forach internetowych pytania "jakie parametry przyjąć w instalacji X do auta Y" :lol: bo któryś gazownik kiedyś takiego robił, tak ustawił i było dobrze :lol:

A na prawdę, z ustawianiem gazu nie ma żadnej magii. Wystarczy trochę czasu i szczere chęci...

Marcino - 25-10-2011, 22:33

mar111cin napisał/a:
Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu - chcesz mieć zrobione dobrze, zrób to sam, a majątek zaoszczędzony na "fachowcach" przepij

To ja bym chyba już był na odwyku..... za to co sam zrobiłem nie tylko przy galu... ale za wszytkich fachowców..:)

QwiateQ - 26-10-2011, 00:00

mar111cin napisał/a:
Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu - chcesz mieć zrobione dobrze, zrób to sam, a majątek zaoszczędzony na "fachowcach" przepij :lol:


Również się zgodzę z powyższym, choć nie jest to regułą, ale śmiało można powiedzieć o znaczącej większości.
Osobiście w swoich autach zakładałem gaz, po czym gazownik wychodził z pytaniem, cyt: "Nawet mnie by się tak nie chciało? U kogo Pan zakłada (pracuje)?"
Początki są trudne i sporo trzeba zrozumieć, zależności.
OT: Do pierwszej instalacji zaprosiłem Pawła Ścibisza [szacunek], ponieważ wizytował w okolicy i podpowiedział co i jak z 300plus oraz jak go przyprawić.

Owczar - 26-10-2011, 00:30

QwiateQ, masz włączoną ISA?
QwiateQ - 26-10-2011, 00:43

Owczar napisał/a:
masz włączoną ISA?

Tak.
Kilak postów wyżej zadałem Tobie kilka pytań i dodałem jak to ma się u mnie.

Owczar - 26-10-2011, 01:03

Ja z ISA zrezygnowałem. ISA może jest ok podczas strojenia, ale potem koniecznie ją trzeba wyłączyć. Chociaż po czasie stwierdzam, że w Galu isa nie jest potrzebna w ogóle, bo ten silnik nie ma żadnych drastycznych korekt po obrotach. To co trzeba obrabia ECU w granicach błędu. Jeśli silnik jest wymagający, to ISA robi takie głupoty, że głowa mała. W silniku turbo porobiła jakieś korekty z kosmosu.

Mapki miałeś chyba jeszcze zebrane z małej ilości punktów.

QwiateQ - 26-10-2011, 01:15

Owczar napisał/a:
ISA może jest ok podczas strojenia, ale potem koniecznie ją trzeba wyłączyć.

Podczas strojenia ok, a później zależnie od tego jak się zachowuje.
Owczar napisał/a:
że w Galu isa nie jest potrzebna w ogóle

To jest pomoc i sporo podpowiada, choć już "mehanik-gazownik, sama pisałam" potrafi się nią wysłużyć. Każą pojeździć na ISA i podjechać do regulacji i nie wyjeżdżają z garaży. Patologia.
Owczar napisał/a:
Jeśli silnik jest wymagający, to ISA robi takie głupoty, że głowa mała
Zgoda. We Fiatach szczególnie.
Cytat:
Mapki miałeś chyba jeszcze zebrane z małej ilości punktów.

Tak. dolny zakres jak widzisz załatwiła ISA a na górnym nie zdążyła się wtrącić. Od screena wprowadziłem małe korekty na krzywą.

adm78 - 26-10-2011, 07:48

czyli reasumując twierdzicie ze ci którzy sie na tym nie znają i sami nie potrafią wystroić instalki nigdy nie mają szansy jeździć jak trzeba, tyle to wiem, myslałem że po to jest forum, żeby podpowiedzieć innym skazanym na partactwo gazowników na co im zwrócić uwage, jakimi parametrami im sypnąc żeby zrobili wkońcu porządnie regulaje tak jak klient prosi, a nie ich partackim sposobem.... a tu widze tylko przechwałki kto lepiej sobie wystroił, nic mi po tym w walce z gazownikami...
Marcino - 26-10-2011, 14:56

adm78
Ja tu nie widze zeby sie chłopaki chwalili, pytaj to podpowiedza, zreszta duzo już jest napisane..:)

adm78 - 26-10-2011, 15:13

Witam

jeżeli ktoś zna sie na strojeniu BRC P&D, to podpowiedźcie chociaz co powiedziec gazownikowi, czy ma stroic po mapie? korektach? czasach wtrysków? zadaje pytania retoryczne bo sie na tym nie znam :) i prosze o podpowiedź, gazownik oczywiście pojedzie ze mna z laptopem, ale ostatnio tak zrobił, poklikał cos w czasie jazdy nie wiem co bo na droge sie patrzyłem :) i powiedział ze było troche za ubogo i juz teraz ok, a nie jest.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group