To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

fj_mike - 15-04-2014, 22:50

draco09 napisał/a:
Mam tu na myśli np. jakieś gumy itp.

Gumy na stabie możesz wymienić, przy okazji. Koszt niewielki.
Jeżeli końcówki drążków są w dobrym stanie to je zostaw. Jeżeli jest już jakiś luz, wymień razem z drążkami. Nie będziesz musiał geometrii robić dwa razy.

czapelka - 15-04-2014, 22:54

Wg mojej opinii możesz dorzucić drugi drążek kierowniczy bo kosztuje ok 50 zł, a z doświadczenia wiem że jak pada jeden to najczęściej jak się jezdzi na padniętym, leci druga strona. Do sprawdzenia również osłony gumowe przekładni kierowniczej-jeśli nie spękane/przecięte to zostawić:)

Lepiej zrobić komplet 2 końcówki, 2 drążki, osłony gumowe jeśli guma zużyta, gdyż po wymianie przygotuj się z ustawieniem zbieżności-kwota ok 60-120 zł.

draco09 - 16-04-2014, 11:23

fj_mike napisał/a:
Gumy na stabie możesz wymienić, przy okazji. Koszt niewielki.

Rozumiem, że chodzi o jakieś gumy przy stabilizatorze tak? Sory ale jestem zielony w tym temacie :/

fj_mike napisał/a:
Jeżeli końcówki drążków są w dobrym stanie to je zostaw.

Końcówki mam dwie do wymiany, do tego jeden drążek, ale chyba wymienię od razy oba drążki tak jak sugeruje czapelka.

czapelka napisał/a:
Do sprawdzenia również osłony gumowe przekładni kierowniczej

To są jakieś osłony na drążkach kierowniczych, tak? Ile ich tam jest? Po jednej na drążek?

czapelka - 16-04-2014, 17:12

Po jednej na stronie :
http://allegro.pl/mitsubi...4120024122.html

fj_mike - 16-04-2014, 17:44

Końcówki drążka polecam OEM Hyundai. Droższe od CTR ale warte swojej ceny.
draco09 - 17-04-2014, 11:15

fj_mike napisał/a:
Gumy na stabie możesz wymienić, przy okazji. Koszt niewielki.

Chodzi o te gumy?

fj_mike napisał/a:
Końcówki drążka polecam OEM Hyundai. Droższe od CTR ale warte swojej ceny.

Mam mały problem z tymi końcówkami, otóż nigdzie nie mogę znaleźć tych końcówek pasujących do Galanta. Wszędzie są tylko do Modeli KIA i Hyundai. Jakim symbolem są oznaczone to końcówki?

fj_mike - 17-04-2014, 11:42

draco09 napisał/a:
Chodzi o te gumy?

Tak.

draco09 napisał/a:
Jakim symbolem są oznaczone to końcówki?

56820-36000

draco09 - 17-04-2014, 13:42

fj_mike napisał/a:
56820-36000


Dzięki. Znalazłem np. tutaj, ale nie mam pewności czy dokładnie te miałeś na myśli bo one kosztują 23,27 zł a miały być droższe od CTR, natomiast CRT na stronie Inter Cars kosztują 39,66 zł.

norbiolo - 18-04-2014, 19:40

Panowie szybkie pytanie

Jak wymontować wahacz górny przedni ?

Czy po odkręceniu nakrętki sworznia oraz dwóch nakrętek górnych należy wybić śruby czy jest do tego potrzebny jakiś ściągacz (prasa).

Żebyśmy się dobrze zrozumieli chcę dokonać wymiany całego kompletnego wahacza na nowy.

Sprawa wygląda na prostą 3 śruby jednak po odkręceniu wszystko stoi jak przyspawane.
Na sworzniu jak i na śrubach widoczny jest zarys stożka i tu pytanie czy jest to stożek samohamowny ?

fergul11 - 18-04-2014, 22:18

norbiolo napisał/a:
czy jest to stożek samohamowny
???
norbiolo napisał/a:
Sprawa wygląda na prostą 3 śruby
norbiolo napisał/a:
Jak wymontować wahacz górny przedni ?

Na pierwszej stronie tego tematu masz wszystko pięknie opisane i pokazane na rysunkach.
Ja totalny amator mechanik wymieniłem sobie sam w 30 minut sztuka z dumaniem i pomiarem kątów i odległości (podanych na rysunkach)
PS wtedy były widoczne ,trzeba by poprosić kol. OWCZARA o aktualizację rysunków .

norbiolo - 18-04-2014, 22:51

fergul11, czy wybijałeś wahacz z gniazda amortyzatora ? u mnie nie chce wyjść, nie mogę go zdemontować z samochodu.
fergul11 - 18-04-2014, 23:12

tak :( , ale nie miałem z nimi większych problemów żeby zdjąć , parę razy młotkiem z czuciem i poluzował się .
artufcb - 18-04-2014, 23:15

Na początku odkrecasz sworzen, obstukujesz mlotkami zwrotnice w jego okolicy i powinien puścić.
Później dwie sruby pod maską i go po prostu wyjmujesz. Powinien wyjść lekko

norbiolo - 18-04-2014, 23:30

No to pięknie sprzedałem zwrotnicy kilka konkretnych młotów i nic to samo z śrubami na kielichach.

Niestety bez powodzenia, ale jeżeli piszecie że to powinno wyjść bez problemu to użyję troszeczkę więcej siły

fergul11 - 19-04-2014, 00:44

norbiolo napisał/a:
użyję troszeczkę więcej siły
...ale psiknij z 10min wcześniej jakimś penetratorem WD40 itp , bo zwrotnica też ma swoją wytrzymałość :shock:
Albo pożycz gdzieś widelec do sworzni ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group