To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Bzyk_R1 - 08-06-2019, 19:12

Aktualizacja tematu:

Wróciliśmy z wycieczki nadmorskiej. Stegna i okolice objechane bezproblemowo. Na liczniku przybyło około 1500km. Starałem się nie przekraczać 16l/100km na autostradzie oczywiście LPG. Auto spisało się genialnie, klima również. Upały w okolicy 30 stopni dały nam popalić, ale podróż była przyjemnością.

Jako że byliśmy na mierzei wiślanej a idzie tam teraz ogromna inwestycja pojechaliśmy zwiedzić przekop. Robi wrażenie.

Stamtąd już niedaleko do Krynicy morskiej a więc pojechaliśmy zobaczyć to słynne miejsce i oczywiście czerwoną latarnię

Zawsze jak jestem blisko granicy państwa, staram się dojechać do ostatniej miejscowości po naszej stronie. Tutaj było już bardzo blisko do obwodu kaliningradzkiego więc pojechaliśmy najdalej jak się dało czyli miejscowość Piaski/Nowa Karczma

Odwiedzone też większość dróg przeciwpożarowych i krążenie od morza do zalewu wiślanego w poprzek mierzei

"Los nasz, dla Was przestrogą ma być - nie legendą" "Jeśli ludzie zamilkną, głazy wołać będą" czyli mocne przesłania płynące z byłego niemieckiego nazistowskiego obozu śmierci Stutthof. Polecam odwiedzić, można sobie porozmyślać nad wartością ludzkiego życia.

Było się też na planie "7 metrów pod ziemią" :p :p :p

Niektórzy przywożą z wycieczki nadmorskiej piasek z morza, inni zebrane na plaży muszelki. Ja natomiast przywiozłem sobie takie pamiątki :p Dostałem powiadomienie że pojawiła się okazja, szybka wymiana informacji ze sprzedawcą, sporo nerwów bo rezerwacja do godziny 18.00 jednak kupiec nie pojawił się więc zamówiłem na adres wakacyjny i po 24h były u mnie. Brembo 4 tłoczkowe z BMW E38. Na razie czarne i brudne. Jakie będą...zobaczymy. LSRG będzie wreszcie hamować.

Po powrocie do domu czeka mnie mnóstwo roboty. Zamówiłem już nowy olej i filtr, standardowo LM 5w40 Synthoil i Knecht. Trzeba ogarnąć hamulce, przenieść chłodnice oleju w miejsce IC, może wreszcie wyciszenie? No i kupiłem trochę fajnej chemii do wnętrza, trzeba posprzątać i zdezynfekować środek a na zewnątrz usunąć ślady zbrodni :p


Niebawem dalsze informacje.

AidsD - 10-06-2019, 10:13

Bzyk_R1 napisał/a:
Stegna i okolice objechane bezproblemowo


wąskotorówką też się woziłeś po moście obrotowym?

Bzyk_R1 napisał/a:
Brembo 4 tłoczkowe z BMW E38


a pasuje to w ogóle?

Bzyk_R1 - 10-06-2019, 11:25

AidsD, wąskotorówką nie jeździłem, postawiłem na transport z napędem 4G63T. Brembo po pewnych kombinacjach alpejskich będzie pasować. I nawet powinno hamować. Smutne jest to że z BMW kupiłem 2 zaciski za 300zł a z EVO takie same to pewnie około 2000zł. :roll:

Dzisiaj wpadły kolejne rzeczy które poprzedni właściciel zapomniał zamówić w salonie. OEM chlapacze na tył.

Bzyk_R1 - 10-06-2019, 16:54

Rano jeszcze cały teraz rozkręcony. Przekładam chłodnicę oleju w miejsce IC nad silnikiem. Dorobiłem przewody hydrauliczne takie w oplocie do 250 bar i 155 stopni firmy selwash. Zakułem końcówki oczkowe fi 16mm i kupiłem zestaw podkładek miedzianych. Wszystko praktycznie rozkręcone i czekam na nowy olej i filtr. Mam nadzieję że temperatura oleju przy mocnym bucie w upały będzie niższa, jeżeli nie, założę coś wydajniejszego.

Sxizo - 10-06-2019, 16:57

Masz to szczęście że nie znasz korków, bo w nich to by się prędzej zagotował ten olej niż w błotniku :D
Bizi78 - 10-06-2019, 16:58

Krzysiu, płyn do spryskiwaczy uzupełnij :P .
Bzyk_R1 - 10-06-2019, 17:18

Dobrze Rafałku, jakbyś coś pilnego jeszcze zauważył to daj znać :wink:
Bzyk_R1 - 13-06-2019, 09:50

Witam.
Kolejny mod wprowadzony pod maską. Chłodnica oleju trafiła w miejsce IC. Jeszcze względy estetyczne, parę poprawek mocowania i można latać. Testy były chłodnica działa, wycieków nie ma więc git.


Garść informacji technicznych dla następnych: Chłodnica oem ma 13 rzędów i wymiar 20x20cm. Śruby ampułowe przy chłodnicy i termostacie mają średnicę fi16mm. Fabrycznie do uszczelnienia zastosowano podkładki metalowe z gumkami wewnątrz. Ja dałem miedziane. Przewody które dorobiłem mają po 190cm i uważam że to nie za długo nie za krótko. Oczka mają wymiar oczywiście fi16 a średnica węży 8mm. Takie najlepiej i najprościej poprowadzić w komorze. Przy zakuwaniu należy zwrócić uwagę na to by w jednym wężu końcówki były zakute równolegle do siebie a w drugim o 90 stopni przekręcone względem siebie. To ważne bo przy termostacie mamy mocowanie od dołu i od boku i zakutego oczka już nie ruszymy. Widać to na tym zdjęciu.


Przyszły też przewody w stalowym oplocie do Brembo, konwersja z Outlandera na BMW. Czekam na dystanse przykręcane Eibach 25mm na stronę.


Jak to bylo? Stay tuned!

Bizi78 - 13-06-2019, 09:52

Bzyk_R1 napisał/a:
Chłodnica oleju trafiła w miejsce IC.

A nie będzie olejowi za cieplutko :? .

Bzyk_R1 - 13-06-2019, 10:03

Myślę że nie będzie. Nie jestem pierwszym który w ten sposób zrobił z chłodnicą. W korku może mieć dodatkowe ogrzewanie, być może zrobię pod spodem jakieś osłony, nie wiem wszystko będzie trzeba wypróbować i przetestować. Na 100% poprawiło się chłodzenie podczas jazdy bo cała powierzchnia jest pod wiatrołapem i po wyrzuceniu na bieg neutralny temperatura oleju spada. Wcześniej nawiew na chłodnice w zderzaku wygladał tak: cały praktycznie zastawiony przez halogen i jego stelaż.

Bizi78 - 13-06-2019, 10:15

Bzyk_R1 napisał/a:
Wcześniej nawiew na chłodnice w zderzaku wygladał tak: cały praktycznie zastawiony przez halogen i jego stelaż.

To może trzeba było poszukać jakiegoś miejsca w zderzaku i zamontować dolot powietrza jak do hamulców.


https://inter-rally.pl/product-pol-51059-Wlot-wentylacyjny-ukladu-hamulcowego.html

Bzyk_R1 - 13-06-2019, 13:13

Są i Eibachy.


Fragu - 13-06-2019, 13:21

Tera to szukaj większych chlapaczy :D ...aczkolwiek będzie wyglądał kozacko !
jacek11 - 13-06-2019, 16:03

O ile pamiętam, kolektor wydechowy masz w bandażu, więc temperatura w komorze nie jest zbyt wysoka. Olej w chłodnicy raczej się nie podgrzeje, skoro on sam ma o wiele większą temperaturę niż góra silnika, która jest wychłodzona płynem. Moim zdaniem modyfikacja ma sens 8)
Bzyk_R1 - 13-06-2019, 16:44

Mam owinięty wydech w bandażu od samego początku. Kolektor jeszcze żeliwny ale fabryczna osłona i nie pęknięty więc piekła nie ma.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group