To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Lestat - 22-10-2009, 15:34

Wole nie sprawdzac...paranoja...no ale coz skoro mozna kupic nowego Jeepa Grand Cheeroke i wrzucic go w LPG to juz mnie nic nie zdziwi...

dla mnie LPG w takich autach to jak cukier w kawie, jak wyrob czekoladopodobny albo masmix zamiast masla...

nie chce nikogo urazic kto jest zmuszony jezdzic autem i przerabia go na gaz bo go poprostu nie stac na wydatki zwiazane z paliwem ale na milosc boska jak mozna kupic auto za min. 60 tys (mowie o lancerze) i przerabiac go na gaz nic tylko po prostu paranoja...zeby sie gorzej nie wypowiadac..ale schodze na inny temat...

mkm - 22-10-2009, 15:35

OT, Panowie OT!
tomekrvf - 22-10-2009, 19:01

ulrik napisał/a:
dla mnie LPG w takich autach

Przepraszam, w jakich?
Jakoś Niemcy i inne kraje nie mają problemu z montowaniem LPG do Lancera. Powód jest prosty - pokonujesz 100km za mniejszą ilość kasy.
Polska to dziwny kraj że ludzie muszą sie jeszcze dowartosciowywac i dobrze wyglądać przed sąsiadami i kolegami. W Polsce kupić Dacie Logan to wstyd a Zachodnia Europa chwali sobie taki samochód. U nas kicha jest założyć LPG a na lotnisku we Frankfurcie widziałem Mercedesa E z napisam "Jeżdzę na gazie ziemnym"
Można pójść dalej i powiedzieć że wstyd kupić diesla - przecież to na gnojówkę jeździ i niesamowicie brudzi środowisko.
Dlaczego tak mało jest Lancerów 1.5? Samochód jeździ prawie tak samo jak 1.8 spala zdecydowanie mniej paliwa i nie zmusza do ciągłego myślenia jak tu jechać żeby samochód spalił mało paliwa (poniżej 10/100km).Ale 109KM w takiej sportowej furze?? Wstyd.....
ulrik, dla większości ludzi samochód to zwykła rzecz i ma jak najmniej obciążać domowy budżet.
Gdyby Lancer 1.8 palił normalne ilosci paliwa to nie byłoby 77 stron w tym wątku i nikt nie myslałby o LPG.
Dlaczego nie ma takiego wątku o spalaniu Galanta 2.5V6? Bo pali tyle co Lancer 1.8.

Tutaj tez można zapytać Ciebie jak można kupić taaaki samochód jak Lancer z silnikiem pędzonym gnojówką?

Tenzo - 22-10-2009, 19:34

tomekrvf napisał/a:
ulrik napisał/a:
dla mnie LPG w takich autach

Przepraszam, w jakich?
Jakoś Niemcy i inne kraje nie mają problemu z montowaniem LPG do Lancera. Powód jest prosty - pokonujesz 100km za mniejszą ilość kasy.
Polska to dziwny kraj że ludzie muszą sie jeszcze dowartosciowywac i dobrze wyglądać przed sąsiadami i kolegami. W Polsce kupić Dacie Logan to wstyd a Zachodnia Europa chwali sobie taki samochód. U nas kicha jest założyć LPG a na lotnisku we Frankfurcie widziałem Mercedesa E z napisam "Jeżdzę na gazie ziemnym"
Można pójść dalej i powiedzieć że wstyd kupić diesla - przecież to na gnojówkę jeździ i niesamowicie brudzi środowisko.
Dlaczego tak mało jest Lancerów 1.5? Samochód jeździ prawie tak samo jak 1.8 spala zdecydowanie mniej paliwa i nie zmusza do ciągłego myślenia jak tu jechać żeby samochód spalił mało paliwa (poniżej 10/100km).Ale 109KM w takiej sportowej furze?? Wstyd.....
ulrik, dla większości ludzi samochód to zwykła rzecz i ma jak najmniej obciążać domowy budżet.
Gdyby Lancer 1.8 palił normalne ilosci paliwa to nie byłoby 77 stron w tym wątku i nikt nie myslałby o LPG.
Dlaczego nie ma takiego wątku o spalaniu Galanta 2.5V6? Bo pali tyle co Lancer 1.8.

Tutaj tez można zapytać Ciebie jak można kupić taaaki samochód jak Lancer z silnikiem pędzonym gnojówką?


Ostro, ale nie popadajmy w paranoje i nie wkładajmy wszystkich do jednej szuflady.
Jest wiele innych powodów dla których ludzie nie zakładają gazu. Często jest to ekonomicznie nieopłacalne i tyle. Jak mało jeździsz to możesz po prostu nie odrobić kosztów instalacji, montażu itd. Realny zysk jest dopiero po przejechaniu odpowiedniej liczby kilometrów i tu prosta kalkulacja matematyczna wspiera decyzję. Jednym się opłaci innym nie.
Bagażnik mniejszy lub brak koła, a ja na przykład ledwo się upycham z rodzinką i miejsca w bagażniku mi szkoda. Nie zaprzeczysz, ale układ wydechowy leci szybciej i to też są realne koszty.

Podsumowując jak jeździsz mało i kupujesz samochód na 2-3 lata to możesz po prostu odpuścić gaz, bo Ci się nie zwróci.

Poza tym nie wiem czy nie przodujemy w świecie w ilości samochodów na gaz więc z tym dowartościowaniem to przegiąłeś. Ja uważam za szczyt dowartościowania zakup np Imprezy i wsadzenie do niego gazu. To właśnie tacy kolesie mają problem z własną wartością a nie pospolita większość, która gazu nie zakłada.

gerczak71 - 22-10-2009, 20:12

Witam.
jestem posiadaczem lancerka SB od 10 dni i spalanie jest dla mnie zaskakujące. Po mieście a mieszkam w Gdyni 9,5/100 szczerze to liczyłem na więcej.
No ale jest nieżle jak na auto na dotarciu.
pewnie po dotarciu silnika będzie odrobinę miej palił.Mam taką nadzieję.

Anonymous - 22-10-2009, 20:13

Więc po co tyle gadania o tym spalaniu w 1.8l ?
Każdy wiedział co robi wydając 60tys i więcej na auto, więc pozostaje tylko się cieszyć :P

gerczak71 - 22-10-2009, 20:25

Święta prawda Bastek77. nie kapuję tu czegoś przecierz nowy samochód to nie koszulka którą wsadzisz do szafy jak jest zła każdy kto kupuje samochód to nie kupuje go z marszu tylko najpierw sprawdza za i przeciw więc po co to biadolenie że pali dużo a inne palą mniej
Trik - 22-10-2009, 21:50

tomekrvf napisał/a:
Gdyby Lancer 1.8 palił normalne ilosci paliwa to nie byłoby 77 stron w tym wątku i nikt nie myslałby o LPG.

A na dodatek, po ukazaniu się informacji że w 1,8 można bedzie pakować instalację gazową (za dopłatą oczywiście :mrgreen: ) to raptem wyrwało się kilku śmiałków że już to zrobili niemal po wyjechaniu z salonu dawno temu, tylko o tym sza było. Odważnych by się przynać, ze już mają LPG, bo może być obciach w dziale Lancera, bo nowego zagazowali, zabrakło. :twisted: Tak to odebrałem. A teraz w temacie LPG cisza, bo mało pali. :D

piomic - 22-10-2009, 22:29

gerczak71 napisał/a:
pewnie po dotarciu silnika będzie odrobinę miej palił.Mam taką nadzieję.
Więcej. Na dotarciu noga lżejsza.
tomekrvf - 22-10-2009, 22:43

Tenzo napisał/a:
Często jest to ekonomicznie nieopłacalne i tyle. Jak mało jeździsz to możesz po prostu nie odrobić kosztów instalacji, montażu itd. Realny zysk jest dopiero po przejechaniu odpowiedniej liczby kilometrów i tu prosta kalkulacja matematyczna wspiera decyzję. Jednym się opłaci innym nie.

To jest chyba oczywiste że trzeba zrobic taka kalkulację. Ja zakładając gaz policzyłem że instalacja za 4000PLN zwróci mi się po 9 miesiącach jeżdzenia przy miesięcznym przebiegu 2000-2200km. Samochód ma 16 miesięcy czyli za 2 miesiące zaoszczędzę na wydatkach na paliwo 4000PLN. Mało?
Tenzo napisał/a:
Nie zaprzeczysz, ale układ wydechowy leci szybciej i to też są realne koszty.

Zamiast po 10 latach padnie po 6. Prosty rachunek - opłaca się.
Tenzo napisał/a:
z tym dowartościowaniem to przegiąłeś.

Chodziło mi o kupowanie na siłę większego silnika aby tylko go mieć i narzekać na wysokie spalanie.

Anonymous - 22-10-2009, 23:06

A ja nadal twierdzę że silnik 1.5l z turbinką pogodził by wszystkich co do kwestii spalania i osiągów:)
tomekrvf - 22-10-2009, 23:09

Bastek77 napisał/a:
A ja nadal twierdzę że silnik 1.5l z turbinką pogodził by wszystkich co do kwestii spalania i osiągów:)

Popieram. Silnik 4G15 Turbo, intercooler z 2.0DID i turbosprężarka o zmiennej geometrii - taki zestaw wciągałby 1.8 i 2.0DID bez problemu. Oczywiście na desce przycisk overboost +30Nm przez 30 sekund. :D

Anonymous - 22-10-2009, 23:10

Piękna sprawa :mrgreen:
Trik - 22-10-2009, 23:13

Jak nic robić SWAP z Colta :D tanio bitego i w dobre miejsce.
PS. Znajomy takiego już widział z Białorusi

Lestat - 23-10-2009, 07:53

tomekrvf
Widze ze Cie urazilem - przepraszam ale jak chciales tak kalkulowac to trzeba bylo kupic Pande Metan - jest juz z instalacja gazowa co prawda na metan ale wychodzi porownywalnie z LPG a na dodatek wszystko jest dostosowane fabrycznie do instalacji gazowej - i kosztuje 40 tys w niezlym wyposazeniu. Czesci tez sa tanie... Na sam poczatek zaoszczedzasz ponad 20tys zl. Nie zagladam Ci do kieszeni - kupiles Lancera bo pewnie Ci sie podoba, przerobiles go na gaz, Twoja sprawa. Ja wyrazilem swoja opinie i rozumiem ze moze Ci sie ona nie podobac ale tak to juz jest z opiniami.

Natomiast...napisales

Cytat:
Przepraszam, w jakich?

Pytasz w jakich? Nie ma co sorry ale jak koles kupuje auto za 200 000 (Grand Cheeroke) i przerabia go na gaz to jest to dla mnie obciach bo wyglada to dla mnie tak kupilem drogie auto ale szpan!! Tyle ze pali 18l na 100 km i tu sie zaczyna problem bo auto wzial na kredyt a do baku trzeba lac czesto i duzo wiec od razu przerabia go na gaz zeby go bylo staac na rate...sorry ja tak to widze i mozesz mnie starac sie przekonywac ze jest inaczej ale w takich przypadkach tak to widze.

Co do tego
Cytat:
widzialem Mercedesa z naklejka..."
Wiesz dlaczego?? Bo tam nie chodzi o koszty bo tego co kupil tego Mercedesa stac na wlewanie normalnego paliwa. Chodzi wlasnie o ekologie! Na zachodzie patrzy sie przez ten pryzmat a nie przez koszty (no moze w 5% przypadkow chodzi o redukcje kosztow) a w Polsce pokaz mi kogos kto to zrobil ze wzgledu na srodowisko...

Cytat:
i nie zmusza do ciągłego myślenia jak tu jechać żeby samochód spalił mało paliwa

Chlopie jakbym mial dylemat jak jezdzic zeby zuzyc mniej paliwa to nie kupowalbym samochodu wtedy zuzycie mam 0l / 100 km.
Poza tym napisalem w moim poscie
Cytat:
nie chce nikogo urazic kto jest zmuszony jezdzic autem i przerabia go na gaz bo go poprostu nie stac na wydatki zwiazane z paliwem
wiec jak widzisz rozumiem osoby ktore robia to ze wzgladow ekonomicznych - tylko czy te osoby musza kupowac od razu drogi samochod?Troche wiecej rozwagi by sie przydalo - auto sluzy do przemieszczania sie z pkt A do pkt B a jesli juz ma ladnie wygladac to zaczyna byc dobrem luksusowym. Podobnie jak z zegarkami - jak chcesz zeby wskazywal czas to wystarczy jak kupisz sobie taki na targu ale jak chcesz zeby sie jakos prezentowal to kupujesz doxe, pateka albo omege...Nie chce juz w to wnikac...

No i na koniec o dieselu...troche nie masz racji z emisja spalin...bo Lancer 2.0 emituje tyle CO2 do srodowiska co lancer 1.5. Najpierw sprawdz zanim napiszesz cos co sie mija troche z prawda.
A czemu ja wybralem diesla - bo lubie turbo i tyle. Jakby byla wersja benzynowa z turbo to bym sie bardzo zastanawial czy nie wybrac benzyny.

Mam nadzieje ze nie urazilem Cie poraz kolejny bo nie mialem takiego zamiaru.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group