To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

robertdg - 19-04-2014, 07:28

norbiolo napisał/a:
No to pięknie sprzedałem zwrotnicy kilka konkretnych młotów i nic to samo z śrubami na kielichach.

Niestety bez powodzenia, ale jeżeli piszecie że to powinno wyjść bez problemu to użyję troszeczkę więcej siły

Śruby z kielicha nie wyjdą dopóki sworzeń z ramienia zwrotnicy nie wyskoczy (no chyba, że się je bedzie traktować młotkiem, wolę to dopisać bo a nóż sie ktos uprze że się da i bedzie udowadniać, że tak można), sworzeń osadzony jest na stożku, dojście do niego jest rewelacyjne, demontaż widelcem albo ściagaczem jest najbezpieczniejszy, młotkiem można prać, ale niekoniecznie dobrze i szkód narobić można ;-) Zatem zachowaj kolejnośc, najpierw sworzeń w zwrotnicy potem bolce z kielicha ;-)

norbiolo - 19-04-2014, 15:30

Dzięki za pomoc tak jak napisał robertdg, ważna jest kolejność

robertdg napisał/a:

zachowaj kolejnośc, najpierw sworzeń w zwrotnicy potem bolce z kielicha ;-)


Cała wymiana zajmuje 15 min w tym czas na szukanie nakrętki :mrgreen: bo jakimś sposobem urwałem śrubę na sworzniu. Po odkręceniu nakrętki sworznia należy młotkiem obstukać ramię zwrotnicy aż mocowanie ustąpi reszta to już właściwie rękoma można zdemontować.

fj_mike - 22-04-2014, 20:30

draco09 napisał/a:
Dzięki. Znalazłem np. tutaj, ale nie mam pewności czy dokładnie te miałeś na myśli bo one kosztują 23,27 zł a miały być droższe od CTR, natomiast CRT na stronie Inter Cars kosztują 39,66 zł.

Ja kupowałem "od ręki" z ASO, stąd wyższa cena u mnie. Dobrze, że znalazłeś taniej ;)

Łysy88 - 26-04-2014, 17:16

norbiolo napisał/a:
Dzięki za pomoc tak jak napisał robertdg, ważna jest kolejność

robertdg napisał/a:

zachowaj kolejnośc, najpierw sworzeń w zwrotnicy potem bolce z kielicha ;-)


Cała wymiana zajmuje 15 min w tym czas na szukanie nakrętki :mrgreen: bo jakimś sposobem urwałem śrubę na sworzniu. Po odkręceniu nakrętki sworznia należy młotkiem obstukać ramię zwrotnicy aż mocowanie ustąpi reszta to już właściwie rękoma można zdemontować.



Ja zauważyłem że jak się obstukuje sworzeń w zwrotnicy to warto to robić na dwa młotki. Jeden przykładasz z jednej strony a drugim walisz - i tak na przemian. Do tego zostawiłem nakręconą nakrętkę na równo z końcem gwintu sworznia żeby większa powierzchnia była i waliłem co jakiś czas w niego. W końcu wyskoczył.

zimn - 19-05-2014, 22:37

nie chcę zakładać nowego tematu bo sądzę że będzie tutaj pasował

do rzeczy.

kiedy zmieniam kierunek jazdy (z wstecznego na jedynkę i na odwrót) przy pierwszym dotknięciu hamulca słychać dość głośne stuknięcie coś jak by metal o metal. próbowałem to lokalizować ale bezskutecznie diagnosta też rozkłada ręce.

dodam że wahacze dolne (banany i proste) są wymienione tak samo jak końcówki drążków tarcze i klocki (mają 3 miesiące). myślałem że to luźne jarzmo ale śruby trzymają mocno. myślę że mogą to być sanki (bo były ściągane) ale nie mam pomysłu jak sprawdzić czy gumowe tuleje sanek są ok.

Koyocik - 20-05-2014, 08:41

zimn, a może nie całe zaciski, a prowadnice w nich mają luzy? To dość często się zdarza.
zimn - 20-05-2014, 14:10

ok sprawdzę, czytałem tylko na forum że przy luzie na prowadnicy stuk pojawia się przy każdym hamowaniu a u mnie tylko przy pierwszym hamowaniu po zmianie kierunku

tylko teraz mam pytanie. Czy w razie "W" wymienia się tylko śruby, czy w zacisku też można wymienić tuleje (czy cały zacisk do wymiany) ?

polaff - 20-05-2014, 14:56

zimn, można kupić zastaw naprawczy prowadnic. to grosze kosztuje.
marek2420 - 21-05-2014, 10:09

sprawie stuków w zwieszaniu nie zawsze jest to zawieszenie w moim przypadku nie było winne zawieszenie mino wymiany wahaczy itp. dalej stukało i to przy przyspieszani /hamowaniu silnikiem i to tez niebyły przeguby naprawa kosztowała 5 zł a przyczyną są zawiasy drzwi + ogranicznik oraz zawiasy klapy. A naprawa to dobrze oczyści i nasmarować a klapę pod zawiasy kawał gumy by miała się o co oprzeć ale nie za duża żeby nie wyłamać zawiasu pozdrawiam :D :D :D :D :D :D
Marcino - 21-05-2014, 11:11

zimn napisał/a:
nie chcę zakładać nowego tematu bo sądzę że będzie tutaj pasował

do rzeczy.

kiedy zmieniam kierunek jazdy (z wstecznego na jedynkę i na odwrót) przy pierwszym dotknięciu hamulca słychać dość głośne stuknięcie coś jak by metal o metal. próbowałem to lokalizować ale bezskutecznie diagnosta też rozkłada ręce.

dodam że wahacze dolne (banany i proste) są wymienione tak samo jak końcówki drążków tarcze i klocki (mają 3 miesiące). myślałem że to luźne jarzmo ale śruby trzymają mocno. myślę że mogą to być sanki (bo były ściągane) ale nie mam pomysłu jak sprawdzić czy gumowe tuleje sanek są ok.


Mam podobnie, ale pojawiło się to u mnie raczej gdy założyłem regenerowany wachacz banan. Niestety guma w cukierku w wahaczu jest już stara. Zmienie go na inny i zobacze wtedy, No chyba że stuka sworzeń w wachaczu, ale o to pretensje mogę mieć do taty który zrobił mi wkłądkę do sworznia.

Savage995 - 21-05-2014, 20:52

Witam mitsumaniaków, u mnie najprawdopodobniej mam do wymiany łącznik stabilizatora z przodu. Objawy niezbyt głośne pukanie przy jeździe na wprost, przy niewielkich dołach. Po zaaplikowaniu oleju pod osłonę sworznia pukanie ustało na 2 dni. Łączniki wymienia się parami czy można wymienić tylko jednego?. Jaką firmę wybrać TRW JTS232 za 51zł czy może CTR?
Fragu - 21-05-2014, 20:56

Savage995, zakladaj CTR i najlepiej wymień pare :wink:
Savage995 - 21-05-2014, 20:59

Nie liczyłem, na tak szybką odpowiedz :D , wielkie dzięki
zimn - 21-05-2014, 21:07

zaciski hamulcowe są ok nie ma na nich luzów, myślałem że to jarzma bo stuknięcie pojawia się przy pierwszym zahamowaniu po zmianie kierunku.

w sobotę wypnę wahacze i profilaktycznie sprawdzę stan sworzni ale one mają dwa albo 3 miesiące więc nie spodziewam się problemów.

martwi mnie natomiast widoczne obcieranie o siebie sworzni wahaczy

http://zapodaj.net/13ca2539dea43.jpg.html
http://zapodaj.net/54bc0a2dad54e.jpg.html

mój temat został ześmietnikowany (dostałem wskazówkę że w tym temacie jest sytuacja wyjaśniona ale nie znalazłem) więc proszę o poradę, czy mogę jakoś zeszlifować wahacze w miejscu obtarć aby stworzyć im miejsce na swobodną pracę.

i drugie moje pytanie czy moglibyście poinstruować mnie w jaki sposób wyczuć kończące się tuleje gumowe sanek

robertdg - 22-05-2014, 07:55

zimn napisał/a:
czy mogę jakoś zeszlifować wahacze w miejscu obtarć aby stworzyć im miejsce na swobodną pracę.
Napewno wpłynie to na osłabienie konstrukcji wahacza w miejscu osadzenia sworznia, nie wiem czy bym ryzykował, może warto spróbować reklamowac owe wahacze a w zamian włożyć coś z innej firmy
O ocierajacych sie wahaczach wspominał ostatnio bodajże Łysy88
zimn napisał/a:
czy moglibyście poinstruować mnie w jaki sposób wyczuć kończące się tuleje gumowe sanek
Najlepiej poprzez demontaż belki, ale możne tez udac się na szarpaki i powiedzieć diagnoscie aby szarpał zawiasem sprawdzajac tuleje mocujace na belce


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group