To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Hugo - 25-05-2011, 15:42

Tomii napisał/a:
Hugo masz rację, prowadnice z gumkami muszą być na górze. U mnie z lewej strony jest na dole, tak było i tak poskładałem nie patrząc na oznaczenia
A ja zrobiłem j/w, na dół wsadziłem stare prowadnice z gumkami. Pomierzyłem dokładnie te z gumkami i bez gumek i wymiary mają identyczne. Jeszcze nigdzie nie jechałem, ale zobaczymy czy zacisk przestanie się tłuc.
tomo_n - 07-06-2011, 08:15

marcinzam napisał/a:
tomo_n napisał/a:
Podepnę się pod temat bo już nie wiem co w moich hamulcach jest nie tak. Otóż kupiłem Gala ze słabymi hamulcami - zużyte tarcze i klocki na obu osiach. Kupiłem taki zestaw: na przód - Mikoda GT + klocki Textar; na tył - tarczobębny Mountain + klocki Dokuji. W każdym zacisku hamulcowym wymienione zostały gumki, tłoczki nasmarowane specjalnym smarem, wszystko chodzi pięknie, płynnie. Płyn wymieniony (co prawda na zgaszonym silniku i bez zapłonu), układ odpowietrzony zgodnie ze sztuką.
Mimo tych zabiegów pedał nie jest zbyt twardy, łapie nisko. Rano puki hamulce się nie nagrzeją mogę depnąć do podłogi to się nawet ABS nie włączy, tak słabo hamuje. Jak się rozgrzeją jest znacznie lepiej, ale i tak nie mam twardego pedału. Pompowanie nic nie pomaga, nawet 5 krotne. Zawsze jest tak samo. Na zgaszonym silniku jak pompuję to pedał twardnieje, przy jednostajnym nacisku nie schodzi do podłogi. Jak włączę silnik to lekko schodzi w dół, ale też zatrzymuje się w jednym miejscu i stoi.
Podsumow


po co piszesz to samo w kilku tematach ?


Przepraszam, pomyliły mi się tematy, zakręciłem się.
A wracając do hamulców to jakiś dramat. Zrobiłem ok 1000km a tarcze z przodu już się zaczęły wichrować. Ktoś reklamował tarcze w Mikodzie? Warto się w to bawić?
Już nie wiem co mam kupić żeby mieć pewne hamulce. Warto się bawić w zamianę tarcz na większe?

polaff - 07-06-2011, 09:28

tomo_n napisał/a:
Zrobiłem ok 1000km a tarcze z przodu już się zaczęły wichrować. Ktoś reklamował tarcze w Mikodzie?


ja jeżdżę dość dynamicznie - swap'a nie robiłem i mimo wysokich temperatur po przejechaniu 3000km nic nie telepie. Mam ATE, a co do mikody to pewnie jak byś trafił na oryginały to by było ok. bo Chłopaki na forum chwalą swoje, ja mialem lipę...

ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca -jak mawiali pradwani indianie :)

tomo_n - 07-06-2011, 09:31

No raczej trafiłem na oryginały bo zamówiłem prosto z fabryki w Częstochowie. Na paragonie mam że to jest zakład Mikody.
Osobiście jestem załamany stanem tych hamulców, nie wiem co dalej robić :(
Czy ktoś z kolegów z mazowieckiego który się wybiera na spot 11 czerwca chciałby mi coś doradzić po jazdach testowych?

marcinzam - 07-06-2011, 09:34

tomo_n napisał/a:

Przepraszam, pomyliły mi się tematy, zakręciłem się.
A wracając do hamulców to jakiś dramat. Zrobiłem ok 1000km a tarcze z przodu już się zaczęły wichrować. Ktoś reklamował tarcze w Mikodzie? Warto się w to bawić?
Już nie wiem co mam kupić żeby mieć pewne hamulce. Warto się bawić w zamianę tarcz na większe?


a jakie masz objawy tego zwichrowania, bicie przy hamowaniu czy też podczas jazdy ?

tomo_n - 07-06-2011, 09:41

Podczas hamowania z prędkości powyżej 100km/h mam bicie na pedale i kierownicy. Jak się dobrze hamulce rozgrzeją to przy wyższych prędkościach czuję lekkie bicie na kierownicy, tak jakby tarcza się ocierała o klocek. Wszystkie koła przeważałem tydzień temu.
polaff - 07-06-2011, 09:51

tak wyglądała tarcza po zdjęciu:



a tak wyglądała nowa ATE:



tomo_n - 07-06-2011, 12:22

Czemu te ATE są takie białe?
Kurczę, zastanawiam się czy nie zrobić swapa, bo boję się że jak kupię kolejne tarcze to znowu się zwichrują. Najpierw chyba podjadę na pomiar bicia piast, może tu leży szkopuł.
Czy są dwutłoczkowe zaciski pasujące na zwrotnice przed liftowe?
Opłaca się kupić coś takiego? http://allegro.pl/galant-....html?source=oo

zbir - 07-06-2011, 12:29

tomo_n napisał/a:

Czy są dwutłoczkowe zaciski pasujące na zwrotnice przed liftowe?
Opłaca się kupić coś takiego? http://allegro.pl/galant-....html?source=oo


Są, tu masz info:
http://forum.mitsumaniaki...wrotnice#882491

polaff - 07-06-2011, 13:45

tomo_n napisał/a:
Czemu te ATE są takie białe?

one są pokryte czymś chyba zabezpieczenie antykorozyjne - tanie tarcze są smarowane olejem.

KaWu - 07-06-2011, 13:53

tomo_n napisał/a:
Podczas hamowania z prędkości powyżej 100km/h mam bicie na pedale i kierownicy. Jak się dobrze hamulce rozgrzeją to przy wyższych prędkościach czuję lekkie bicie na kierownicy, tak jakby tarcza się ocierała o klocek.


Sprawdz czy tarcza rowno przylega do piasty, tzn. czy nie ma rdzy itp.
No i sprawdz czy to piasty twoje nie wymagaja wymiany - bo moze przez nie tarcze dobija.
Ale na poczatek sprawdz w jakim stanie masz tarcze z tylu. To one w znacznym stopniu odpowiadaja za problemy z hamulcami w EA.

tomwasz - 07-06-2011, 13:53

tomo_n napisał/a:
Podczas hamowania z prędkości powyżej 100km/h mam bicie na pedale i kierownicy. Jak się dobrze hamulce rozgrzeją to przy wyższych prędkościach czuję lekkie bicie na kierownicy, tak jakby tarcza się ocierała o klocek. Wszystkie koła przeważałem tydzień temu.


Ja miałem takie objawy - okazało się, że tłoczek się zapiekł i nie odbijał. Mocno się felga nagrzewa? Jeżeli to jedna strona to powinna być zauważalna różnica w temperaturze felgi w porównaniu z drugą stroną, oczywiście po przejechaniu dłuższego odcinka. U mnie tarczy od "zapieczonej" strony nie dało się dotknąć bo parzyła, po drugiej stronie tarcza miała może ze 20 stopni (było to zimą po dosyć długiej jeździe w trasie).

tomo_n - 07-06-2011, 13:58

Podczas wymiany tarcz tłoczki zostały wyczyszczone i przesmarowane. To samo prowadnicami zacisku. Po miejskiej jeździe wczoraj (ponad 30st) obie felgi bardzo mocne rozgrzane.

[ Dodano: 07-06-2011, 14:00 ]
KaWu napisał/a:
Sprawdz czy tarcza rowno przylega do piasty, tzn. czy nie ma rdzy itp.
No i sprawdz czy to piasty twoje nie wymagaja wymiany - bo moze przez nie tarcze dobija.
Ale na poczatek sprawdz w jakim stanie masz tarcze z tylu. To one w znacznym stopniu odpowiadaja za problemy z hamulcami w EA.

Podczas wymiany powierzchnia piast zostało solidnie wyczyszczona. Nie wiem jak sprawdzić czy piasty są dobre, w W-wie za pomiar bicia chcą 200zł.
Hamulce wymieniłem kompleksowo, z tyłu nowe tarcze i klocki.

polaff - 07-06-2011, 14:03

tomo_n napisał/a:
Hamulce wymieniłem kompleksowo, z tyłu nowe tarcze i klocki.

ja zrobiłem to samo ciekaw jestem ile to wytrzyma, szczerze to trochę się boję że Wy macie rację a nie ja... wtedy okazało by się, że przeinwestowałem...

Hugo - 07-06-2011, 15:31

polaff napisał/a:
a tak wyglądała nowa ATE:
Każda nowa tak wygląda.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group